ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

new_BYD_Tang
خودرو

قدرت نمایی BYD در پکن؛ معرفی نسل دوم شاسی بلند 500 اسب بخاری Tang و سدان برقی Qin Pro

کمپانی چینی بی وای دی که به عنوان بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی در جهان محسوب می شود، امروز از نسل دوم شاسی بلند تانگ (Tang) و سدان چین (Qin) در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

کمپانی چینی بی وای دی که به عنوان بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی در جهان محسوب می شود، امروز از نسل دوم شاسی بلند تانگ (Tang) و سدان چین (Qin) در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد.

شاسی بلند یا به عبارت صحیح تر کراس اوور تانگ که مدت هاست زمزمه هایی مبنی بر ورود آن به بازار کشور توسط کارمانیا شنیده می شود، در نسل جدید نیز از مشخصات فنی خیره کننده ای برخوردار بوده و بی وای دی از آن به عنوان سریع ترین کراس اوور هیبریدی جهان یاد می کند.

BYD Tang 2019

وظیفه تامین نیروی تانگ جدید بر عهده یک پیشرانه هیبریدی گذاشته شده است. این پیشرانه از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 205 اسب بخار و دو موتور برقی که هر یک 147 اسب بخار قدرت دارند، تشکیل یافته است. بنابرین پیشرانه تانگ در مجموع حدود 500 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این رقم در نوع خود کاملا درخور تحسین است.

BYD Tang 2019

نیروی تولیدی توسط این پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خودکار به هر چهار چرخ ارسال می شود. به لطف چنین مشخصات فنی خیره کننده ای، تانگ 2019 شتاب فوق العاده ای داشته و می تواند در عرض تنها 4.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند. این کراس اوور هیجان انگیز با تکیه بر باتری 18 کیلووات ساعتی خود قادر است تا 85 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر بگذارد.

BYD Tang 2019

نکته جالب توجه دیگر اینکه تانگ بسیار دوستدار محیط زیست بوده و برای پیمایش هر صد کیلومتر ترکیبی، به کمتر از 2 لیتر سوخت نیاز دارد.

BYD Tang 2019

از لحاظ ظاهری تانگ 2019 اکنون زیباتر و جذاب تر از قبل شده و تا حد زیادی مشابه کانسپت Dynasty دیده می شود. در نمای داخلی نیز شاهد طراحی زیبایی هستیم، در این بخش وجود یک نمایشگر خیلی بزرگ در قسمت میانی داشبورد کاملا جلب توجه می کند. این نمایشگر ظاهرا چرخان بوده و می توان بصورت افقی یا عمودی از آن استفاده کرد.

BYD Tang 2019

BYD Tang 2019

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره شد، بی وای دی در کنار تانگ از نسل دوم سدان چین Pro نیز در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این سدان که نام آن از خاندانی بزرگ به همین نام برگرفته شده، همانند تانگ از یک پیشرانه هیبریدی قدرتمند بهره می برد.

byd qin pro

این پیشرانه شامل یک موتور 1.5 لیتری توربو به قدرت 154 اسب بخار و یک موتور برقی به قدرت 150 اسب بخار است. با این حساب چین پرو در مجموع 304 اسب بخار قدرت داشته و در عرض 5.9 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

byd qin pro

نهایت سرعت چین پرو ظاهرا حدود 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. آنطور که بی وای دی ادعا کرده این سدان جذاب در هر صد کیلومتر ترکیبی تنها یک لیتر سوخت مصرف می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    "کمپانی چینی بی وای دی که به عنوان بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی در جهان محسوب می شود"
    اینو از کجا آوردین؟
    پس چرا هیچ جای دنیا کسی اسمش رو هم نمیشناسه. حتی تو ایران که ماشین چینی پر شده بی وای دی بین مردم شناخته شده نیست.
    منبع این چیزهایی که میگین رو ذکر کنین

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      با سلام. دوست گرامی بزرگ ترین بودن لزوما به معنای معروف ترین یا بهترین بودن نیست. میتونید تو این لینک درباره عنوان یاد شده مطالعه کنید: https://goo.gl/G7sjHG

    • 7.62mm
      7.62mm | ۹ مرداد ۱۳۹۷

      یعنی شما برندهای فعال در ایران رو به عنوان معیار شناخته شدن در نظر گرفتین، دوست عزیز اتفاقا برندهای چینی پرفروش بازار ایران در چین مطرح نیستند.

  • erfun
    erfun | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یکی بیاد اینجا پاسخگو باشه...اکانت دیجیاتوی من رو هک کردن باهاش پیام دادن...اینجا دیگه چه گورستونیه...دیجیاتو جواب بده

  • amirhossein
    amirhossein | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آقا خیالتون رو راحت کنم . . .آینده‌ی دنیا دست چین هستش!
    توی هر عرصه‌ای که اراده کنند ، میتونن بهترین بشن.
    نمونه‌اش هم همین بس که وقتی خواستن بازار موبایل رو دستشون بگیرن ظرف ۴ سال اینکار رو کردند!!! از کپی کردن گوشی شروع کردند و الان برای خودشون صاحب‌سبک و پیشتاز هستند.......
    صنعت خودروسازی هم می‌بینید دیگه . . . . توی بازار همه کشورها وارد شدند ، از همه بیشتر هم توی کشور خودمون !!!
    تازگی‌ها توی فوتبال هم شروع کردند به سرمایه‌گذاری . . .

    همه‌ش هم بخاطر اینه که دولتش خوب برنامه‌ریزی می‌کنه و مردمش هم انصافا خیلی خوب کاری میکنند.

  • 7.62mm
    7.62mm | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    طراحی هاش خوبه
    از نظر فنی و کیفیت هم که به خیلی کشورها صادر میکنه و مشکلی نداره
    برند آینده داری هست BYD

مطالب پیشنهادی