ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد کند شدن تلگرام توضیح می دهد

امروز بسیاری از کاربران تلگرام که از طریق اینترنت خانگی از این پیام رسان استفاده می کنند، در بارگیری تصاویر و ویدیوها به مشکل خورده یا با افت سرعت زیادی مواجه شده اند. در همین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۴

امروز بسیاری از کاربران تلگرام که از طریق اینترنت خانگی از این پیام رسان استفاده می کنند، در بارگیری تصاویر و ویدیوها به مشکل خورده یا با افت سرعت زیادی مواجه شده اند. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیرساخت طی اطلاعیه ای، از لغو مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام (CDN) در ایران خبر می دهد.

شرکت ارتباطات زیرساخت امروز در اطلاعیه ای به تشریح وضعیت موجود پرداخته و می گوید بنا به دستور رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مجوز قانونی استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام در ایران لغو شده است. جالب است که صدور این مجوز به سال 1395 بر می گردد.

با خروج سرورهای CDN تلگرام از مدار ارتباطی داخلی کشور، حجم عظیم داده های رد و بدل شده در این شبکه پیام رسان به ترافیک بین المللی خواهد پیوست و طبیعیست که کاربران نیز افت کیفیت و کاهش قابل توجه سرعت را تجربه می کنند. البته انتظار می رود با به روز رسانی وضعیت سرورهای تلگرام و ارائه مسیرهای ارتباطی جایگزین به نزدیک ترین سرورهای توزیع محتوا در سرتاسر جهان، کمی از حجم اختلالات کنونی کاسته شود.

گفتنیست شرکت ارتباطات زیرساخت این اطلاعیه را در راستای «شفافیت ساختارمند» به عنوان راهبرد اساسی مجموعه وزارت ارتباطات منتشر کرده، در حالی که هنوز هیچ وضعیت شفافی در مورد آینده این پیام رسان محبوب وجود ندارد و صرفاً با اظهارات ضد و نقیض روبرو هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مال من هنوز سرعتش پایینه

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شفافیت ساختارمند... مرسی همین ?

  • testheway
    testheway | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باعث و بانی کند شدن تلگرام و اختلال در کسب و کارها و به‌هم ریختن اعصاب مردم و.... من که ازش نمی‌گذرم، مگر اینکه یک بلایی سرش بیارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی