ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس بلو اورجین
علمی

جف بزوس سالیانه یک میلیارد دلار از درآمدش را صرف بلو اورجین می کند

جف بزوس مدیرعامل و موسس کمپانی بزرگ آمازون اعلام کرد که سالیانه حدود یک میلیارد دلار از درآمدهای خود در این شرکت را صرف سرمایه گذاری در کمپانی فضایی خود یعنی بلو اورجین می کند. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

جف بزوس مدیرعامل و موسس کمپانی بزرگ آمازون اعلام کرد که سالیانه حدود یک میلیارد دلار از درآمدهای خود در این شرکت را صرف سرمایه گذاری در کمپانی فضایی خود یعنی بلو اورجین می کند.

برای مردی که ثروتش به بیش از ۱۲۷ میلیارد دلار بالغ می شود، پرداخت سالیانه ۱ میلیارد از چندان هم دشوار نخواهد بود. او اعلام کرد که این رقم را سالیانه از فروش سهام مازاد خود در آمازون به دست می آورد.

بزوس در این باره می گوید: «برای من تنها مقصد منطقی برای خرج کردن این پول ها تلاش برای محقق کردن سفرهای فضایی است. این مهمترین کاری است که من در حال حاضر مشغول انجام آن هستم.» او اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ها این سرمایه گذاری منظم را ادامه دهد.

جف بزوس بلو اورجین

باید یادآور شویم که بزوس در حال حاضر مقاصد مختلفی برای صرف پول های خود دارد. او مالک موسسه خبری واشینگتن پست است و در چندین چند استارتاپ سهم دارد. اما او معتقد است که تنها بلو اورجین و هدف بزرگ آن برای تحقق سفرهای فضایی آسان ارزش صرف میلیون ها دلار پول را دارد.

یکی از ثروتمندترین مردان روی زمین می گوید که توجه ویژه او به کمپانی فضایی اش تنها به دلیل علایق شخصی نیست، بلکه او عمیقاً باور دارد که پشریت نیاز دارد روی گزینه «ترک زمین در صورت نیاز» به عنوان یک اقدام احتیاطی کار کند. او همچنین معتقد است که نیاز بیش از حد انسان به انرژی می تواند در آینده به یک فاجعه ختم شود، بنابراین ما دو راه بیشتر نداریم. یا برای مصرف کمتر انرژی پیشرفت های خود را محدود کنیم و یا این که دامنه فعالیت های خود را به فضا بکشانیم.

جف بزوس بلو اورجین

او می گوید: «منظومه شمسی ما گنجایش هزار میلیارد نفر انسان را دارد و اگر جمعیت ما به این تعداد برسد ما احتمالاً هزار نفر مانند اینشتین یا موتزارت خواهد داشت و خورشید نیز می تواند انرژی لازم برای این تعداد انسان را تامین نماید.»

نخستین کپسول توریست های فضایی بلو اورجین قرار است در اواخر ۲۰۱۸ یا آغاز ۲۰۱۹ به فضا پرتاب شود. این می تواند آغاز همان رویایی باشد که بزوس حاضر شده از سال ۲۰۰۰ تا به امروز سالیانه یک میلیارد دلار را خرج آن نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من ک میگم یکی از انقلاب های تکنولوژی انسان در کمر بند سیارک ها اتفاق خواهد افتاد و جمعیت انسان ها در اون منطقه از زمین هم حتی بیشتر بشه و زمین فقط به یک مقصد گردشگری تبدیل بشه.

مطالب پیشنهادی