ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lifan X80 SUV
خودرو

آشنایی با لیفان X80، شاسی بلند هفت نفره چینی با شانس ورود به بازار ایران

در نوامبر 2016 و در نمایشگاه خودروی گوانگژو بود که لیفان از شاسی بلند X80 رونمایی کرد. اندکی بعد و از ماه مارس 2017 فروش این خودرو با قیمتی بسیار رقابتی در چین آغاز شد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

در نوامبر 2016 و در نمایشگاه خودروی گوانگژو بود که لیفان از شاسی بلند X80 رونمایی کرد. اندکی بعد و از ماه مارس 2017 فروش این خودرو با قیمتی بسیار رقابتی در چین آغاز شد. از آنجایی که اخیرا زمزمه هایی مبنی بر ورود X80 به ایران شنیده شده، در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به ویژگی ها و مشخصات فنی آن داشته باشیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

Lifan X80 SUV

لیفان X80 با 4.8 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.76 متر ارتفاع کمی بزرگ تر از نسل کنونی کیا سورنتو بوده و توانایی حمل هفت سرنشین را دارد. از لحاظ نمای ظاهری این شاسی بلند چینی می تواند به خوبی گویای پیشرفت لیفان در زمینه طراحی باشد.

Lifan X80 SUV

هر چند استفاده از صفت زیبا برای توصیف اتاق و المان های ظاهری X80 شاید کمی دشوار به نظر برسد، اما واقعیت این است که چینی ها با سرمایه گذاری های هنگفت و جذب طراحان برجسته، روز بروز فاصله خود را با پیشتازان این عرصه کمتر و کمتر می کنند.

Lifan X80 SUV

اگر چه لیفان X80 قابل مقایسه با شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی حاضر در بازار ایران نیست، اما با این حال می توان طراحی آن را قابل قبول دانست.

Lifan X80 SUV

در داخل کابین محل قرارگیری صفحه نمایش اصلی 8 اینچی، دکمه های متعدد موجود بر روی داشبورد و کنسول میانی عریض مواردی هستند که جلب توجه می کنند. در این بین شکل کلی داشبورد و غربالک فرمان کمی قدیمی احساس می شوند.

Lifan X80 SUV

برای نمایش اطلاعاتی از قبیل سرعت و دور موتور، لیفان تصمیم گرفته به جای نشان دهنده های آنالوگ، از یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان استفاده کند. این نمایشگر تا حدی قابل شخصی سازی بوده و راننده می تواند از بین دو چینش موجود یکی را به دلخواه انتخاب نماید.

Lifan X80 SUV

Lifan X80 SUV

آنطور که در وبسایت لیفان آمده، شاسی X80 توسط شرکت انگلیسی Mira تنظیم شده است. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک (چند اتصالی) مستقل بهره می برد.

Lifan X80 SUV

لیفان X80 تنها با یک موتور به فروش می رسد. این موتور بنزینی 2 لیتر حجم داشته و با تکیه بر فناوری توربوشارژ قادر است 192 اسب بخار قدرت و 286 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا نمونه 6 سرعته خودکار فقط به چرخ های جلو ارسال می شود.

Lifan X80 SUV

درباره شتاب و عملکرد فنی این خودرو اطلاعات موثقی در دست نیست، اما با توجه به وزن حدودا 1.9 تنی نباید انتظار بالایی از این قد بلند چینی داشت. بد نیست بدانید سورنتو با وزنی در حدود 1.7 تن و مشخصات فنی تقریبا مشابه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیازمند 10.2 ثانیه زمان است.

Lifan X80 SUV

لیفان در وبسایت خود بر روی تجهیزات ایمنی و سازه مقاوم X80 تاکید ویژه ای کرده است. سیستم کنترل پایداری توسعه یافته توسط کمپانی مطرح بوش، سیستم جلوگیری از واژگونی، سیستم کمک به پایین آمدن از سراشیبی های تند و سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها برخی از مواردی هستند که لیفان به آنها اشاره داشته است.

Lifan X80 SUV

آینه های برقی تا شونده، سیستم نمایش 360 درجه اطراف خودرو، فرمان چرمی با دکمه های کنترلی، صندلی های برقی 8 جهته و سیستم ورود بدون کلید هم از دیگر امکانات لیفان X80 به شمار می روند.

Lifan X80 SUV

قیمت این خودرو در چین از 109.900 یوان شروع شده و تا 149.900 برای کامل ترین نسخه بالا می رود. در صورت تبدیل این ارقام با نرخ روز ارز به ترتیب با مبالغ تقریبی 74 و 100 میلیون تومان روبرو می شویم.

Lifan X80 SUV

این که در صورت ورود به ایران لیفان X80 با چه قیمتی به فروش خواهد رسید، از فرمول معینی پیروی نمی کند. اما از آنجایی که بهای این خودرو در چین بسیار مشابه تیگو 7 است، می توان قیمت تمام شده لیفان X80 در کشور را هم تراز با قیمت تیگو 7 پیش بینی کرد؛ یعنی چیزی در حدود 150 میلیون تومان.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Amirhossein
    Amirhossein | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    از جلو شکل x60 ، از کنار شکل کیا سورنتو ، از پشت هم تقریبا شکل هیوندا موهاوی !!!!
    من کلا با ماشین‌های لیفان حال نمیکنم ..... فکر کنم لیفان برای چین مثل سایپا برای ماست ??

    • afshingm
      afshingm | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

      کیا موهاوی ! ?

  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه جوری نوشتی با شانس ورود به بازار ایران که انگار میخواد بازار بنز و بی ام دبیلیو ، فورد و شورلت رو تصاحب کنه... بخدا له له میزنن که همینو سریعتر وارد کنن از گمرکی ۱۵۰ درصد سود کنن مفت مفت بندازن به خلق الله.

  • Amir Parsa (123456)
    Amir Parsa (123456) | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مجيد
    اوشكول منظور من اين بود كه چرت ميگن همون 74 ميليون به پول كشور چين تا وقتي كه بخواد به مشتري در ايران فروخته بشه ميشه 175ميليون نه مثلا 110 ميليون براي نسخه ارزانتر با اين وضع مملكت. سانديسي

  • سامان
    سامان | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سایپا تو چه فکریه !!؟

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دیجاتو بچه کجایی اینقدر شجاعیی!!
    نظرات نظام رو نقد کنه تایید نمیشه هه ??
    تویی که اون پشت نشستی نظراتو رد میکنی اینو منظورم به شخص توهه (ناموسا بهتون چی گفتن تهدید کردن نه??)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی