ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت فروش موبایل های هوشمند در بازار چین
تکنولوژی

بازار موبایل های هوشمند چین بزرگترین کاهش عرضه را در پنج سال گذشته تجربه می کند

همه ما کم و بیش باخبر بودیم که بازار موبایل های هوشمند در کشور چین حال روز خوبی را تجربه نمی کند، اما ثبت بزرگترین افت عرضه محصول در طی پنج سال گذشته خبری است ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

همه ما کم و بیش باخبر بودیم که بازار موبایل های هوشمند در کشور چین حال روز خوبی را تجربه نمی کند، اما ثبت بزرگترین افت عرضه محصول در طی پنج سال گذشته خبری است که چندان انتظار آن را نداشتیم.

بررسی های تازه تحلیلگران نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۱ درصد از حجم موبایل های هوشمند عرضه شده در کشور پهناور چین کاسته شده است. این بزرگترین کاهش عرضه ای است که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز به ثبت رسیده.

در این میان دو برند اوپو و ویوو -که هر دو تحت مالکیت هولدینگ BBK قرار دارند- بیشترین افت را در میان برندهای چینی شاهد بوده اند. میزان عرضه موبایل های این دو برند در سه ماهه نخست سال میلادی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. با این حال شکست خورده اصلی این بازار را باید سامسونگ دانست که نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۷ شاهد افت ۵۰ درصدی آمارهای فروش خود در بزرگترین بازار آسیا بوده است.

افت فروش موبایل های هوشمند در بازار چین

هوآوی هم به عنوان حاکم بلامنازع بازار چین و پرچمدار موبایل سازهای چینی از گزند وضع فعلی در امان نبوده و در این مدت تنها ۲ درصد بیشتر از سال قبل موبایل فروخته است.

جالب اما وضع برند شیائومی است که گویی موبایل های خود را در دنیایی دیگر روانه بازار می سازد. آمارهای رسمی نشان می دهند که شیائومی در بازه زمانی مورد بحث ۳۴ درصد بیش تر از سال قبل از آن موبایل تولید و راهی بازار کرده است. گرچه ثبت چنین عملکردی چندان هم عجیب نیست چرا که شیائومی در میان ۵ برند برتر چینی تنها موبایل سازی است که هنوز تعهد خود به تولید موبایل های ارزان قیمت (کمتر از ۱۶۰ دلار) را حفظ کرده.

اما واقعاً چه بر سر بزرگترین بازار آسیایی موبایل های هوشمند آمده است؟ بر اساس دیدگاه بعضی تحلیلگران یک نوع «دلزدگی عمومی» در میان کاربران چینی ایجاد شده که انگیزه آنها را برای خرید محصولات جدید از بین می برد.

افت فروش موبایل های هوشمند در بازار چین

علت این دلزدگی نیز کاملاً مشهود است. رقابت بسیار شدید و نزدیک در این بازار تولید کننده ها وادار به تقلید از محصولات و استراتژی های یکدیگر کرده و در نتیجه تنوع و نوع آوری به پایین ترین سطح رسیده است. شکی وجود ندارد که ادامه این روند به حذف تدریجی برندهای کوچکتر و باقی ماندن چند بازیگر اصلی در طی سال های آینده منجر خواهد شد.

علی رغم گفته های بالا تحلیلگران اعتقاد دارند که با ورود چند بازیگر جدید و متفاوت از جمله موبایل های سری P20 هوآوی وضع بازار چین در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ تا حدود دستخوش تغییر شود، اما در خصوص آینده نمی توان به طور قطعی اظهار نظر نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی