ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش عملکرد مالی آمازون
کسب و کار

گزارش جدید عملکرد مالی آمازون؛ سودآوری فوق العاده علی رغم ضرر سنگین در خارج از آمریکا

گزارش جدید عملکرد مالی آمازون خبر از کارنامه کاملاً درخشان این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ می دهد. اما ثبت درآمد ۵۱ میلیاردی و سود ۱.۶ میلیارد دلاری مانع از ضرر دهی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

گزارش جدید عملکرد مالی آمازون خبر از کارنامه کاملاً درخشان این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ می دهد. اما ثبت درآمد ۵۱ میلیاردی و سود ۱.۶ میلیارد دلاری مانع از ضرر دهی این شرکت در آن سوی آب ها نشده است.

کمپانی تحت مالکیت جف بزوس ارقام عجیب و غریبی را در آخرین گزارش مالی خود تحویل سرمایه گذاران داده است. رشد ۴۳ درصدی درآمدها نسبت به سال قبل، آن هم برای کمپانی بزرگی چون آمازون رکوردی عالی به حساب می آید. اما وقتی نگاهی به عملکرد این خرده فروشی آنلاین در خارج از مرزهای آمریکا بیاندازید اوضاع تا حدود زیادی متفاوت خواهد بود.

علی رغم افزایش ۳۴ درصدی درآمدهای سه ماهه آمازون در آن سوی آبها، این شرکت باز هم متحمل ضرر سنگین ۶۲۲ میلیون دلاری شده است. به عبارت دیگر آمازون در رقابت با خرده فروشی های محلی در کشورهای دیگر، هنوز هم بیشتر از آن که درآمدزایی داشته باشد هزینه می کند.

گزارش عملکرد مالی آمازون

کسب و کارهای جدید آمازون در خانه از رونق بسیاری خوبی برخوردارند. سرویس نه چندان با سابقه «Whole Foods» سال ۲۰۱۸ را با ۳۰.۷۳ میلیارد دلار درآمد آغاز کرده و این حجم عظیم از پول تنها از آمریکای شمالی به دست آمده است. ضمن این که با در اختیار گرفتن برند Ring حالا آمازون حرف های زیادی در بازار رو به رشد اینترنت اشیا و خانه های هوشمند خواهد داشت.

با همه این ها وقتی افزایش حجم نقدینگی شرکت را مد نظر قرار می دهیم شاهد افتی نسبتاً قابل توجه هستیم. درست است که در بازه زمانی مورد بحث کمپانی تحت مدیریت جف بزوس توانسته ۷.۳ میلیارد دلار به حجم پول های خود اضافه کند، اما این رقم در مقایسه با ۱۰.۱ میالیارد دلاری که شرکت در سال گذشته میلادی روانه حساب های خود کرده بود یک عقب گرد محسوب می شود. افتی که می توان تقصیر آن را به طور کامل به گردن عملکرد ضعیف آمازون در اروپا و آسیا انداخت.

گزارش عملکرد مالی آمازون

اگر بخواهیم وضعیت فعلی بزرگترین خرده فروشی دنیا را در آن سوی آبها را تشریح کنیم باید بگوییم که آنها در حال توسعه هر چه بیشتر کسب و کار خود هستند، بدون این که سودی از این کار عایدشان شود. به نظر می رسد وجود رقبای بسیار قدرتمند محلی در کشورها عامل اصلی ۶ برابر شدن ضرر خالص آمازون در این مناطق باشد، روندی که بعید است به این زودی ها تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی