ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو؛ مقایسه هواوی آنر 7X و سامسونگ گلکسی A7

هواوی از سال 2013 با معرفی برند آنر نشان داد که می توان موبایل هایی با کیفیت را با قیمتی مناسب وارد بازار جهان کرد تا زنگ خطر برای دیگر شرکت ها به صدا درآید. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۵

هواوی از سال 2013 با معرفی برند آنر نشان داد که می توان موبایل هایی با کیفیت را با قیمتی مناسب وارد بازار جهان کرد تا زنگ خطر برای دیگر شرکت ها به صدا درآید. اگرچه تمرکز اولیه این برند روی محصولات اقتصادی بود، اما به مرور و با استقبال خوب در بازارهای جهانی، پرچمدارانی نظیر آنر V10 و اخیراً آنر 10 نیز روانه بازار شدند تا تصور کاربران از این برند را تغییر دهند. با این حال همچنان میان رده های این شرکت را می توان از نظر ارزش خرید در بین بهترین گزینه های بازار قرار داد.

پیش از این در بررسی آنر 7X با این میان رده جدید هواوی آشنا شدید، موبایلی که در واپسین روزهای سال 2017 میلادی به شکل رسمی معرفی شد تا به خانواده پر جمعیت محصولات اقتصادی این کمپانی چینی بپیوندد. در اینجا قصد داریم آنر 7X را با گلکسی A7 (مدل 2017) مقایسه کنیم که همچنان یکی از بهترین و محبوب ترین میان رده های بازار کشورمان محسوب می شود.

ابتدا مشخصات اصلی این دو دستگاه را مرور می کنیم:

  هواوی آنر 7X سامسونگ گلکسی A7
جنس بدنه فلز شیشه
وزن 165 گرم 186 گرم
نمایشگر 5.93 اینچی IPS LCD 5.7 اینچی AMOLED
رزولوشن نمایشگر فول اچ دی پلاس فول اچ دی
تراکم پیکسلی نمایشگر 407 پیکسل در هر اینچ 386 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 7 (ارتقاء به 8) اندروید 7
چیپست کرین 659 اگزینوس 7880
حافظه رَم 4 گیگابایت 3 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایت 32 گیگابایت
دوربین اصلی 16+2 مگاپیکسلی (f/2.2) 16 مگاپیکسلی (f/1.9)
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0) 16 مگاپیکسلی (f/1.9)
ظرفیت باتری 3340 میلی آمپر ساعت 3600 میلی آمپر ساعت
قیمت حدود 1.4 میلیون تومان حدود 1.9 میلیون تومان

در ادامه به مقایسه هواوی آنر 7X و سامسونگ گلکسی A7 می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی آنر 7X

بسته به اینکه فلز خوش فرم و مقاوم را دوست داشته باشید یا شیشه زیبا و شکننده را، می توانید یکی از این دو موبایل را انتخاب کنید. هواوی آنر 7X بدنه ای یکپارچه از جنس آلیاژ آلومینیوم دارد که حس استحکام را به شما منتقل می کند. در مقابل گلکسی A7 فریم آلومینیومی را بین دو رویه شیشه ای محصور کرده که در عین زیبایی، به راحتی خش بر می دارد و کثیف می شود. شکنندگی شیشه را هم باید در نظر گرفت، اگرچه فریم این موبایل به خوبی اکثر ضربات وارده را تحمل می کند.

آنر 7X در مقایسه با گلکسی A7 نمایشگر بزرگ تری دارد اما ارتفاع، عرض و ضخامتش کمتر است (به ترتیب 0.3، 2.3 و 0.3 میلیمتر) که نشان می دهد هواوی در کاهش حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار خوب عمل کرده. این موضوع در نسبت نمایشگر به بدنه هم مشخص می شود، رقمی که برای میان رده هواوی 77 درصد و برای رقیب کره ای آن 73.5 درصد است. آنر 7X به خاطر ابعاد مناسب تر و وزن کمتر (165 در مقابل 186 گرم) از نظر ارگونومی امتیاز بهتری می گیرد.

هواوی آنر 7X

از جمله تفاوت های طراحی این دو موبایل می توان به محل قرار گیری حسگر اثر انگشت اشاره کرد که در آنر 7X پشت بدنه جای گرفته اما در گلکسی A7 پایین نمایشگر قرار دارد. هر دو حالت طرفداران خودش را دارد، اولی باعث یکپارچگی پنل جلویی و زیبایی دستگاه شده و دومی هم دسترسی راحت تر را به ارمغان می آورد، به خصوص وقتی که موبایل روی سطح صاف قرار دارد. محل قرار گیری اسپیکر در آنر 7X روی لبه پایینی و در گلکسی A7 بالای لبه سمت راست است.

هواوی آنر 7X

در مجموع آنر 7X طراحی مدرن تر و زیباتری دارد که البته قابل انتظار هم هست، چون معرفی گلکسی A7 به هفته های ابتدایی سال 2017 باز می گردد. ارگونومی بهتر با وجود نمایشگر بزرگ هم از دیگر مزایای میان رده چینی است. با این حال گلکسی A7 هم برتری هایی از جمله درگاه USB-C و مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و رطوبت (استاندارد IP68) را عرضه می کند.

نمایشگر

هواوی آنر 7X

در این بخش هم با دو داستان کاملاً متفاوت روبرو هستیم. هواوی آنر 7X نمایشگر 5.93 اینچی فول ویو از نوع IPS LCD با رزولوشن 2160×1080 پیکسل دارد که 407 پیکسل را در هر اینچ به تصویر می کشد. در مقابل، گلکسی A7 صفحه سوپر امولد 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی دارد و تراکم پیکسلی آن به 386 پیکسل در هر اینچ می رسد. بنابراین آنر 7X از نظر وضوح نمایشگر برتری نه چندان محسوسی نسبت به رقیب کره ای دارد.

هواوی آنر 7X

اما اگر دیگر فاکتورهای ارزیابی نمایشگر مثل حداکثر روشنایی، نسبت کنتراست و غنای رنگ را در نظر بگیریم، گلکسی A7 برتری آشکاری نسبت به آنر 7X دارد. روشنایی نمایشگر گلکسی A7 حدود 100 نیت بیشتر از آنر 7X است (550 در مقابل 450 نیت) و با نسبت کنتراست بی نهایت و رنگ های اشباع، همه چیز را زیبا و چشم نواز نشان بدهد. حتی اگر طرفدار رنگ های سیر نباشید می توانید از منوی تنظیمات، فضای رنگی دلخواه خود را انتخاب نمایید. در مقابل، هواوی هم قابلیت تنظیم دمای رنگ را در اختیار شما قرار می دهد تا به حالت مطلوب دست یابید.

منوی تنظیمات فضای رنگی نمایشگر در گلکسی A7
تنظیمات دمای رنگ، فیلتر نور آبی و اجرای اپلیکیشن ها در حالت فول ویو در آنر 7X

اگر بخواهیم از ایرادات نمایشگر این دو دستگاه بگوییم، باید به ایجاد هاله آبی یا سبز رنگ روی صفحه گلکسی A7 اشاره کرد که در اکثر پنل های امولد دیده می شود. در مقابل، آنر 7X هم در مقایسه با پنل های IPS پرچمدار، زاویه دید فوق العاده ای ندارد و با تغییر زاویه، شاهد کاهش قابل توجه کنتراست و دقت رنگ هستیم. با این حال صفحه نمایش هر دو دستگاه در بخش میان رده های بازار، نمره قابل قبولی می گیرند و رضایت شما را جلب خواهند کرد.

نرم افزار

هواوی آنر 7X

آنر 7X و گلکسی A7 در حال حاضر به اندروید 7 مجهزند و هردو در صف دریافت اوریو قرار دارند، ولی مشخص نیست کدام یک زودتر این آپدیت مهم را دریافت می کنند. با رابط کاربری اختصاصی این دو شرکت، یعنی EMUI هواوی و سامسونگ اکسپرینس هم به خوبی آشنا هستید. آنر 7X  از EMUI 5.1 استفاده می کند که با آپدیت اوریو به نسخه بهینه تر 8.0 ارتقاء می یابد. گلکسی A7 هم در حال حاضر نسخه 8.1 سامسونگ اکسپرینس را در اختیار دارد. پچ امنیتی فوریه 2018 در گلکسی A7 نشان می دهد که کمپانی کره ای در زمینه به روز رسانی های امنیتی بهتر از رقیب چینی خود عمل می کند، چون آنر 7X از این نظر حدود دو ماه عقب تر است.

هواوی و سامسونگ امکانات شخصی سازی متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهند که شامل تِم ها و تصاویر پس زمینه، افکت های متعدد برای جابجایی بین صفحات، تنظیم چیدمان و ابعاد آیکن ها و مواردی از این قبیل است. در ادامه تصاویر محیط اصلی آنر 7X و گلکسی A7 را می بینید:

آنر 7X
صفحه هوم و گزینه های شخصی سازی آنر 7X
گلکسی A7
صفحه هوم و گزینه های شخصی سازی گلکسی A7

با توجه به ابعاد بزرگ هر دو گوشی، رابط کاربری آنها امکانات متعددی را برای ساده تر کردن استفاده در اختیار شما قرار می دهد، از جمله داک شناور، حالت مینی اسکرین و تنظیم ترتیب دکمه های ناوبری در آنر 7X و موارد مشابه در گلکسی A7. اپلیکیشن یادداشت برداری حرفه ای سامسونگ به نام Notes هم در گلکسی A7 دیده می شود. در ادامه تصاویری از گزینه های پیشرفته رابط کاربری این دو موبایل را می بینید.

 

آنر 7X
تنظیمات پیشرفته ناوبری در آنر 7X
گلکسی A7
تنظیمات پیشرفته ناوبری و اپ یادداشت برداری در گلکسی A7

اگر طرفدار سامسونگ باشید حتماً رابط کاربری اختصاصی این شرکت را می پسندید و طرفداران قدیمی هواوی هم تمایلی به تغییر تجربه کاربری خود ندارند. با این حال در حال حاضر، سامسونگ اکسپرینس یکی از بهینه ترین و روان ترین رابط های کاربری اختصاصی در دنیای اندروید به شمار می رود و EMUI هواوی علی رغم بهبودهای قابل توجه طی سال های اخیر، هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. البته آپدیت آنر 7X به EMUI 8 ارتقاء همه جانبه و افزایش قابلیت های این رابط کاربری را در پی خواهد داشت.

سخت افزار

هواوی آنر 7X

آنر 7X همان چیپست محبوب هواوی یعنی Kirin 659 را در اختیار دارد که از چهار هسته پرقدرت 2.36 گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2 بهره می برد. گلکسی A7 هم از چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 7880 با پردازنده هشت هسته ای 1.9 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP3 استفاده می کند. بدین ترتیب انتظار می رود میان رده کره ای از نظر توان پردازش گرافیکی در سطح بالاتری نسبت به رقیب چینی قرار بگیرد. تعبیه 4 گیگابایت حافظه رَم در آنر 7X در مقایسه با رَم 3 گیگابایتی گلکسی A7 هم برتری در زمینه مالتی تسکینگ را برای میان رده هواوی به ارمغان می آورد.

ابتدا به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک مرسوم یعنی آنتوتو، گیکبنچ، PCMark و 3DMark می رویم. در ادامه نتایج به دست آمده توسط آنر 7X و گلکسی A7 در این برنامه ها را مشاهده می کنید.

همان طور که می بینید، نمی توان یکی از این دو دستگاه را برنده مطلق این بخش دانست. در تست آنتوتو آنر 7X اندکی بهتر عمل می کند، اما در تست گیکبنچ شاهد برتری نسبی گلکسی A7 هستیم. میان رده هواوی امتیاز خوبی را در تست پی سی مارک گرفته که نشان می دهد در استفاده عمومی، تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. در مقابل، تست 3DMark نشان می دهد اگر علاقه زیادی به بازی های موبایل دارید، گلکسی A7 گزینه بهتری برایتان خواهد بود. اجرای چند بازی سه بعدی نیمه سنگین روی این دو موبایل نشان داد که هردو از عهده اجرای نسبتاً مطلوب آنها بر می آیند، اگرچه گلکسی A7 اندکی روان تر عمل می کند.

امتیاز بالای 4000 در تست PCMark نشان می دهد که این دو موبایل به راحتی از عهده اجرای فعالیت های روزمره بر می آیند. تجربه ما هم این موضوع را تأیید می کند. ترکیب سخت افزاری آنر 7X و گلکسی A7 برای اجرای روان سیستم عامل اندروید و رابط کاربری قدرت کافی دارند. اجرای همزمان برنامه ها و حفظ تعداد زیادی اپلیکیشن در حافظه رَم، کاریست که آنر 7X بهتر از عهده اجرای آن بر می آید.

هواوی آنر 7X

علاوه بر رَم بیشتر، آنر 7X حافظه داخلی بیشتری هم دارد و در نسخه بین المللی به 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی مجهز شده، یعنی دو برابر حافظه داخلی گلکسی A7. این مقدار فضا تقریباً تمام نیازهای شما را پوشش می دهد اما امکان افزایش حافظه با کارت های microSD نیز وجود دارد. سامسونگ علاوه بر دو درگاه سیم کارت، یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه در گلکسی A7 در نظر گرفته که نکته مثبتی محسوب می شود. در تصویر زیر نتیجه تست عملکرد حافظه آنر 7X (سمت چپ) و گلکسی A7 (سمت راست) با استفاده از اپلیکیشن PCMark را می بینید که نشان می دهد میان رده هواوی تقریباً برتری دوبرابری نسبت به رقیبش دارد.

آنر 7X و گلکسی A7 به اسپیکر مونو برای پخش صدا مجهز هستند که طبیعتاً نباید انتظار زیادی از آنها داشت. حجم صدای این دو گوشی تقریباً در یک رده است، اما آنر 7X وضوح بیشتری دارد، یعنی فرکانس های مختلف موزیک را به خوبی از هم تفکیک می کند، به گونه ای که می توانید صدای سازهای مختلف و خواننده را تشخیص دهید. در مقابل گلکسی A7 بیشتر روی صدای انسان تمرکز دارد.

هواوی آنر 7X

البته طبیعی است که از اسپیکر گوشی موبایل نمی شود برای لذت بردن از موسیقی یا تماشای فیلم استفاده کرد و بهتر است به هدفون های با کیفیت متوسل شوید. خوشبختانه گلکسی A7 و آنر 7X به جک هدفون مجهز هستند و شما را از این درگاه کاربردی محروم نساخته اند. در اینجا آنر 7X با پشتیبانی از استاندارد DTS و برخورداری از فناوری اختصاصی Histen می تواند خروجی صدای بهتری را از طریق هدفون های حرفه ای در اختیار شما قرار دهد.

دوربین

هواوی آنر 7X

این روزها کمتر موبایلی از هواوی را می بینیم که دوربین دوگانه نداشته باشد. آنر 7X به ماژول دوگانه تصویربرداری در پنل پشتی مجهز شده که یکی از آنها 16 مگاپیکسلی (f/2.2) و دیگری 2 مگاپیکسلی است. در مقابل، گلکسی A7 تنها یک دوربین 16 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.9 در اختیار دارد. دوربین ثانویه در آنر 7X برای عمق سنجی، ثبت تصاویر پرتره، فوکوس ثانویه و ایجاد عمق میدان مصنوعی به کار می رود.

رابط کاربری هر دو دوربین امکانات متعددی را در اختیار دوستداران عکاسی قرار می دهند، از جمله حالات از پیش تعیین شده که تعدادشان در آنر 7X کمی بیشتر است. تنظیمات دستی هم در آنر 7X نقش پر رنگ تری دارند و تمام شرایط را تحت کنترل شما قرار می دهند. این گزینه ها در گلکسی A7 کمی محدود تر است.

آنر 7X
رابط کاربری و امکانات دوربین هواوی آنر 7X
گلکسی A7
رابط کاربری و امکانات دوربین سامسونگ گلکسی A7

برای ارزیابی کیفیت دوربین این دو دستگاه، شرایط مختلفی را امتحان کردیم. در نور روز هر دو گوشی عکس های بسیار خوبی را ثبت می کنند. در فاصله مناسب، فوکوس با دقت و سرعت کافی انجام می شود و رنگ های پویایی را شاهد هستیم. البته شیوه نورسنجی کمی متفاوت است. آنر 7X سعی می کند تعادلی بین مناطق روشن و تاریک تصویر به وجود بیاورد، اما گلکسی A7 مناطق پر نور را بیش از اندازه روشن ثبت می کند. البته جذب نور بیش از حد در روز به ضریب اف بیشتر گلکسی A7 هم بر می گردد. در مجموع می توان گفت میان رده سامسونگ عکس های نسبتاً بهتری را ثبت می کند. در ادامه چند تصویر نمونه را مشاهده می کنید:

یکی از برتری های دوربین هواوی آنر 7X برخورداری از سیستم فوکوس پیشرفته PDAF است که از تشخیص فاز برای فوکوس سریع و دقیق روی سوژه بهره می گیرد. گلکسی A7 این قابلیت را ندارد و گاهی اوقات برای فوکوس در فاصله نزدیک با مشکل مواجه می شوید. مثلاً در عکس زیر تلاش چندباره ما نتیجه نداد و میان رده سامسونگ نتوانست برگ های نزدیک را هدف قرار دهد. فقدان قابلیت فوکوس دستی در گلکسی A7 هم باعث می شود تا در چنین شرایطی، کاری از پیش نبرید.

هواوی آنر 7X به خاطر برخورداری از دوربین دوگانه و ایجاد عمق میدان مصنوعی، می تواند تصاویری مانند نمونه زیر را ثبت کند که گلکسی A7 از آن بی بهره است:

در نور شب، باز هم میان رده سامسونگ به خاطر برخورداری از دیافراگم بازتر، عکس های روشن تری را ثبت می کند که گاهی اوقات بیش از حد روشن هستند و به ایجاد نویز در نقاط تاریک منجر می شوند. با این حال باید برتری در این بخش را هم به گلکسی A7 داد. در ادامه دو نمونه عکس ثبت شده توسط این دو گوشی در شب را می بینید.

دوربین سلفی آنر هواوی 7X از حسگر 8 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.0 بهره می گیرد و در مقابل، گلکسی A7 دوربین 16 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.9 را برای ثبت سلفی در اختیار دارد. کیفیت تصاویر سلفی این دو گوشی کاملاً رضایت بخش است، ضمن اینکه سامسونگ به تازگی قابلیت پرتره را هم به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کرده. البته همان طور که در نمونه عکس زیر می بینید، هواوی در تشخیص چهره و جداسازی آن از پس زمینه بهتر از رقیب کره ای اش عمل می کند.

سلفی گرفتن در شب چندان منطقی نیست و دوربین های موبایل معمولاً در این زمینه ضعیف عمل می کنند. در تصاویر زیر می بینید با وجود نور نسبتاً زیاد محیط، عکس ها فاقد جزئیات کافی هستند.

در مجموع امکانات سخت افزاری و نرم افزاری عکاسی هواوی آنر 7X و گلکسی A7 را می توان بالاتر از سطح میان رده های معمول بازار دانست. محصول هواوی گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و لنز ثانویه هم تا حدودی می تواند خلاقیت در عکاسی را در شما بیدار کند. پرتره های آنر 7X با دوربین جلو هم بهتر از رقیبش است در مقابل گلکسی A7 در جذب نور موفق تر عمل کرده و می تواند صحنه ها را روشن تر به تصویر بکشد، به خصوص زمانی که نور محیط کافی نباشد.

باتری و شارژ

هواوی آنر 7X

هواوی آنر 7X باتری 3340 میلی آمپر ساعتی دارد و گلکسی A7 به باتری 3600 میلی آمپر ساعتی مجهز است. در تست باتری انجام شده توسط اپلیکیشن PCMark می بینیم که میان رده سامسونگ بهتر از رقیب چینی عمل می کند. این موضوع را تا حدودی می توان به نمایشگر بزرگ تر آنر 7X، چیپست 16 نانومتری و نسبتاً پر مصرف آن، و البته رابط کاربری نه چندان بهینه EMUI نسبت داد. بدین ترتیب آنر 7X می تواند یک روز کامل را با شما همراهی کند، اما گلکسی A7 تا اواسط روز دوم هم همراه شما خواهد بود.

از نظر شارژ هم سامسونگ بهتر عمل کرده و گلکسی A7 را به شارژ سریع مجهز کرده که در زمانی کمتر از 2 ساعت می تواند باتری قدرتمند را به طور کامل پر کند. شارژ باتری آنر 7X با شارژر 10 واتی همراهش به حدود 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

جمع بندی

هواوی آنر 7X

در شرایط کنونی بازار موبایل کشورمان، خرید پرچمداران از عهده هر کسی بر نمی آید و انتخاب موبایل میان رده مناسب هم کار ساده ای نیست. سامسونگ و هواوی همیشه دو قطب اصلی بازار کشورمان بوده اند و برای جذب حداکثر مشتری در تمام رده های قیمتی با یکدیگر رقابت می کنند. آنر 7X و گلکسی A7 دو نماینده شایسته در این بخش از بازار هستند که البته کمی از نظر قیمتی با یکدیگر تفاوت دارند.

همان طور که دیدید، هواوی آنر 7X از نظر طراحی و ارگونومی نسبت به گلکسی A7 برتری دارد، ضمن اینکه نمایشگر بزرگ تری را در اختیار شما قرار می دهد. ترکیب سخت افزاری آن برای استفاده روزمره مناسب تر است، به خصوص 1 گیگابایت حافظه رَم بیشتر که اجرای روان تر برنامه ها را به همراه دارد. حضور دوربین ثانویه هم می تواند شرایط بهتری را برای شکوفایی خلاقیت شما در بخش عکاسی پدیدار سازد.

در مقابل، گلکسی A7 با نمایشگر امولد، پردازشگر گرافیکی قوی تر، رابط کاربری روان، دوربین بهتر در محیط کم نور و باتری قوی تر، یکی از بهترین انتخاب های کنونی بازار محسوب می شود.

البته موضوعی که نباید فراموش کرد، قیمت این دو دستگاه است. آنر 7X با قیمت حدود 1.4 میلیون تومانی، تقریباً 500 هزار تومان ارزان تر از گلکسی A7 است و این رقم، می تواند به خوبی ضعف های نسبی آن را در مقایسه با میان رده پریمیوم سامسونگ پوشش دهد.

در ادامه نقاط قوت و ضعف این دو دستگاه را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی آنر 7X
  • طراحی مدرن و به روز
  • مقاومت بیشتر بدنه در برابر ضربه
  • نمایشگر بزرگ تر با وضوح بیشتر
  • سخت افزار قوی تر برای فعالیت های روزمره
  • حافظه رَم بیشتر
  • حافظه داخلی بیشتر
  • دوربین دوگانه با امکانات بیشتر
  • قیمت پایین تر
نقاط قوت سامسونگ گلکسی A7
  • نمایشگر با کیفیت
  • پردازشگر گرافیکی قوی تر
  • رابط کاربری روان
  • عملکرد بهتر دوربین در محیط کم نور
  • باتری قوی تر و شارژ سریع
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • یه بنده خدا
    یه بنده خدا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    اونایی که نسبت به رابط کاربری هواوی انتقاد میکنن خواهش میکنم یه بار هم که شده امتحانش کنن شاید از لحاظ شیکی به پای سامسونگ نرسه ولی چه از نظر سرعت اجرا،چه از نظر راحتی در مسلط شدن چه از نظر قابلیت ها و همچنین سرعت بیشتر توی پیدا کردن برنامه های مورد نظر هواوی سره و یادگیریش راحت

  • kamirajabi
    kamirajabi | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    حتما Y7 Prime را به خاطر دارید گوشی‌ای خوش‌ساخت با باتری‌ای فوق‌العاده؛ اکنون نوبت به نسل جدید این گوشی یعنی Y7 Prime 2018 رسیده است. نسل جدید فقط از نظر اسم شبیه به نسل قبل است وگرنه در باقی موارد کاملا دگرگون شده و به سمت تکامل حرکت کرده. البته هنوز هم مانند نسل قبل این گوشی یک محصول کاملا مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند در این بازار گرانی‌های گوشی‌های موبایل راه چاره‌ای برای افرادی باشد که توان خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارند اما به دنبال گوشی‌ای متفاوت با دیگر ارزان‌قیمت های بازار هستند. به نظر من اکه a7 با این گوشی مقایسه میشد بهتر بود چونکه خیلی برتری ها نسبت بهش داره .گر کاربری هستید که استفاده سنگینی از گوشی ندارد و از گوشی بیشتر برای کارهایی مانند عکس گرفتن، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و موزیک گوش کردن استفاده می‌کند با این قیمت Y7 Prime 2018 می‌تواند یکی از انتخاب‌های بسیار هوشمندانه باشد. درست است که وای 7 پرایم بهترین گوشی اندرویدی‌ای نیست که تا امروز دیده‌اید اما فراموش نکنید که هزینه زیادی برای گوشی پرداخت نمی‌کنید و باید هم از آن به همین نسبت انتظار داشته باشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی