ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کتابخوان فیدیبوک
تکنولوژی

فیدیبو با همراهی دیجی‌کالا کتاب‌خوان انحصاری خود را روانه بازار کرد

با نزدیک شدن به سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب، فیدیبو که از اولین اپلیکیشن‌های کتابخانه دیجیتال محسوب می‌شود از محصول جدید خود به نام «فیدیبوک» رونمایی کرده است. «مجید قاسمی» مدیرعامل این مجموعه پیش‌تر خبر از واردات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۷

با نزدیک شدن به سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب، فیدیبو که از اولین اپلیکیشن‌های کتابخانه دیجیتال محسوب می‌شود از محصول جدید خود به نام «فیدیبوک» رونمایی کرده است. «مجید قاسمی» مدیرعامل این مجموعه پیش‌تر خبر از واردات محصولات کتابخوان مبتنی بر اندروید با همکاری دیجی کالا داده بود و محصول جدید به‌نوعی این وعده را تحقق می‌بخشد با این تفاوت که «فیدیبوک» یک کتابخوان دیجیتال انحصاری با سیستم‌عامل اختصاصی است.

فیدیبوک کتابخوان اندرویدیست که صفحه نمایشی 6 اینچی با تکنولوژی E-Ink یا همان جوهر الکترونیکی دارد، این فناوری  بدون استفاده از الکتریسیته به مدت نامحدود تصاویر و نوشته‌ها را نشان می‌دهد و همانند کاغذ عمل می‌کند. این نمایشگرها مثل صفحه نمایش تبلت‌ها و موبایل‌ها نیست که چشم را اذیت و ضعیف کند و از همین رو برای کتابخوان‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

کتابخوان فیدیبوک

در تکنولوژی جوهر الکترونیک زاویه دید کاربر بازتر بوده و نور صفحه نمایش نشات گرفته از دستگاه نیست بلکه همانند کتاب کاغذی، خواننده با نور محیط می‌تواند کتاب را بخواند. نوشته‌های درون این دستگاه‌ها در نور آفتاب کمرنگ نمی‌شود و  نستب کنتراست آن تا حد زیادی شبیه به کتاب‌های کاغذی است.

فیدیبو در عرضه دستگاه‌های کتابخوان اندرویدی خود رویه‌ای همچون آمازون و دستگاه کیندل‌آمازون را پیشی گرفته و به‌نظر می‌رسد که کتابخوان فیدیبوک فقط منحصرا برای اپلیکیشن فیدیبو به کار می‌رود و در حقیقت سیستم عامل اندروید ندارد که بتوان اپلیکیشن‌های دیگر را روی آن نصب کرد. البته این کالا که محصولی ایرانی به شمار می‌رود قابلیت خواندن فایل‌هایی با فرمت TXT، PDF، epub و ... را نیز داراست.

کتابخوان فیدیبوک

نمایشگر و سخت‌افزار کم‌مصرف در کنار یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی، باعث می‌شوند فیدیبوک در شرایط معمول،  چیزی در حدود 12 روز مطالعه‌ی مداوم، همچنین در حدود 40 روز آماده‌به‌کار دوام بیاورد. به طور دقیق­تر اگر روزی 30 دقیقه با فیدیبوک مطالعه داشته باشید می­توانید چیزی در حدود 30 روز روی باتری آن حساب باز کنید. همچنین به گفته مدیرعامل این مجموعه، رم 8 گیگابایتی این دستگاه قابلیت ذخیره کردن 8500 دستگاه را داراست.

این محصول قرار است از امروز در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و همچنین شهر کتاب‌های معتبر با قیمت 549 هزار تومان (به همراه یک بن خرید صد هزارتومانی خرید کتاب از فیدیبو) به فروش برسد. دیجی‌کالا در سال 1394 به منظور ورود به صنعت نشر و توسعه‌آن در استارتاپ فیدیبو سرمایه‌گذاری کرد و در اوایل سال جاری به‌طور کامل آن را خریداری کرده است. طبق امار ارائه شده توسط گردانندگان فیدیبو، روزانه بیش از 50 هزار نفر در محیط این برنامه کتاب می‌خوانند و بیش از 24 هزار کتاب صوتی و نوشتاری در این برنامه با حفظ حق و حقوق ناشرین و نویسندگان آنها وجود دارد.

پیش‌تر فیدیبو در بهمن ماه سال جاری از فیدیباکس رونمایی کرده بود که کتابخانه‌ دیجیتال مترو نامیده می‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Navid B
    Navid B | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام
    من روز یکشنبه بعد از دیدن نقد و بررسی های کتابخوان فیدیبوک و شندین سخنان مدیرعامل دیجی کالا، خوشحال از تولید «کتابخوان ایرانی» اقدام به خرید این محصول کردم. سفارش برای من ثبت شده و همراه آن سفارش کارت هدیه فیدیبوک که در تمام سایت ها و توسط مدیر دیجی کالا و مدیر فیدیبو (در کنفرانس خبری) وعده داده شده بود ثبت گردید. فردای آن روز در قیمت ثبت سفارشات دیدم کارت هدیه لغو شده. و الان که چهارشنبه اس بعد از چندین بار پیگیری به من گفتن که کارت هدیه به شما تعلق نمیگیره. به نظر من این دزدیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی