ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس HIV
علمی

بیل گیتس 12 میلیون دلار را صرف توسعه واکسن آنفولانزا می کند؛ آیا این مبلغ کافی است؟

بیل گیتس به پرداخت 12 میلیون دلار برای توسعه واکسن آنفولانزای عمومی متعهد شد. با توجه به مقاوم شدن برخی ویروس های آنفولانزا در مقابل داروهای فعلی، نیاز به توسعه واکسنی که افراد را برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

بیل گیتس به پرداخت 12 میلیون دلار برای توسعه واکسن آنفولانزای عمومی متعهد شد.

با توجه به مقاوم شدن برخی ویروس های آنفولانزا در مقابل داروهای فعلی، نیاز به توسعه واکسنی که افراد را برای چند سال در مقابل انواع مختلف ویروس آنفولانزا مقاوم کند، بسیار حیاتی به نظر می رسد.

مدیرعامل پیشین مایکروسافت از سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری خبر داد که نیمی از آن توسط «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» و نیم دیگر توسط خانواده «لری پیج»، هم موسس گوگل تامین خواهد شد. این مبلغ در قالب کمک های حداکثر 2 میلیون دلاری به پروژه های قابل توجه و نوآورانه اهدا می شود. واکسن آنفولانزااز نظر گیتس و دیگر افراد دخیل در این پروژه اهدای 2 میلیون دلار طی دو سال برای جمع آوری داده های اولیه از مدل های حیوانی کافی خواهد بود. در مرحله بعد استراتژی های امید بخش تر واجد شرایط دریافت 10 میلیون دلار کمک بیشتر شناخته می شوند که امکان توسعه این آزمایش ها به سطح انسانی را فراهم می سازد. بنیاد مذکور به دنبال طرح هایی است که امکان آزمایش کلینیکی آنها تا سال 2021 فراهم باشد.

برخی کارشناسان عقیده دارند 12 میلیون دلار در مقایسه با بودجه مورد نیاز برای توسعه چنین واکسنی، ناکافی به نظر می رسد. برای مثال تنها «موسسه ملی آلرژی و بیماری عفونی» در سال گذشته 64 میلیون دلار را صرف تحقیقات روی واکسن عمومی آنفولانزا کرده و با این حال دسترسی به چنین دارویی احتمالا یک دهه دیگر زمان خواهد برد. به نظر می رسد که بیل گیتس نیز از این مساله آگاه است چرا که وی اذعان کرده :

این یک هزینه اولیه است و ماجرا به همین 12 میلیون ختم نمی شود.

با این حال برنامه ریزی پروژه نیز نادرست به نظر می رسد چرا که همین حالا هم واکسن های امید بخش زیادی وجود دارد که تنها نیازمند سرمایه کافی برای آزمایش کلینیکی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مرسی که عوض کردین.
    تو عکس قبلی بیل گیتس مثل هیولاهای تو انیمیشنای دهه هشتاد میلادی افتاده بود?

  • پیمان
    پیمان | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عکس دیگه‌ای نداشتید؟

مطالب پیشنهادی