ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فورتنایت: بتل رویال و 6 اشتباه بزرگ تازه واردها

پیدایش و فراگیر شدن سبک جدید بتل رویال یکی از آن اتفاقات مهم دنیای بازی در چند سال اخیر بود. این سبک که از رمانی ژاپنی به همین نام الگوبرداری شده، حالا به چنان محبوبیتی ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

پیدایش و فراگیر شدن سبک جدید بتل رویال یکی از آن اتفاقات مهم دنیای بازی در چند سال اخیر بود. این سبک که از رمانی ژاپنی به همین نام الگوبرداری شده، حالا به چنان محبوبیتی رسیده که حتی راهش را به پلتفرم های قابل حملی چون موبایل نیز باز کرده است.

اما از میان سیل عناوین این سبک و رقبایی چون PUBG (بررسی دیجیاتو) و H1Z1، شاید Fortnite: Battle Royal متفاوت ترین آن ها باشد. جالب آن است که در چند ماه ابتدایی عرضه بازی، بیشتر مخاطبان فورتنایت را تقلیدی ناقص و ضعیف از پابجی می دانستند اما با گذر زمان و پشتیبانی فوق العاده تیم سازنده از بازی، حالا ورق به طور کامل برگشته است.

چندی پیش شمار بازیکنان فعال و همزمان بازی از مرز 3.5 میلیون نفر گذشت و حالا فورتنایت از تمامی رقبای خود پیشی گرفته است. بنابراین روز به روز بازیکنان جدیدی قدم به دنیای فانتزی بازی گذاشته که احتمالا بسیاری از آن ها با زیر و بم بازی آشنا نیستند. اگر شما هم به تازگی با سبک بتل رویال و یا بازی فورتنایت آشنا شدید، در ادامه همراه باشید تا به بررسی 6 اشتباه بزرگی بپردازیم که نباید مرتکب آن شوید.


1. استفاده نکردن از کلیدهای جایگزین برای ساخت و ساز

مهم ترین نقطه تمایز فورتنایت با دیگر عناوین هم سبک خود، قابلیت ساخت و ساز در بازی است. درست بر خلاف عناوینی چون پابجی که ذات تاکتیکی بازی روی شوتینگ و تیراندازی تمرکز دارد، فورتنایت استراتژی، سرعت عمل و هوش شما را در ساخت و ساز بازی به چالش می کشد.

اما کلیدها و دکمه های پیش فرض ساخت و ساز بازی به خصوص رو پلتفرم کامپیوتر چندان مناسب نیستند، بنابراین توصیه می کنیم از همان ابتدا کلیدهای مورد پسند خود را انتخاب کنید. همچنین بهتر است در طول بازی چندین بار بین حالت ساخت و ساز و تیراندازی تغییر حالت بدهید تا حافظه غضلانی شما کاملا به این تنظیمات عادت کند.

2. فراموش کردن ساخت و ساز در هنگام درگیری ها

نگران نباشید این اشتباه را حتی برخی از قدیمی ترین بازیکنان فورتنایت نیز مرتکب می شوند. اما به هیچ وجه اهمیت ساخت و ساز در هنگام درگیری و تیراندازی نادیده نگیرید.

بنابراین دفعه بعدی به جای آنکه درست مقابل راکت دشمن بایستید، سریع تر دیواری در مقابل خود بسازید تا از آسیب راکت در امان بمانید. اگر دشمنان برای نفوذ به قلعه شما شروع به ساخت راه پله و رمپ کردند، شما نیز در جهت مخالف ساخت راه پله را شروع کرده و یا با شلیک کردن کل سازه آن ها را با خاک یکسان کنید.

سه نوع مصالح آجر، چوب و بتن برای ساخت و ساز در بازی وجود دارند. هر کدام از این نوع مصالح ویژگی های مخصوص به خود را دارند، برای مثال چوب مقاومت کمتری دارد اما ساخت آن سریع تر است. بنابراین در ابتدای بازی سعی کنید تا از هر کدام مقادیر زیادی جمع آوری کنید. چگونه؟ کلنگ خود را بردارید و به جان دیوارها، ماشین ها و درختان بیافتید.

3. از بین نبردن قلعه ها و استحکامات دیگر بازیکنان

تماشای ساخت یک قلعه بزرگ و یا یک راه پله طولانی درست به میان آسمان، شاید سرگرم کننده باشد اما بهتر است در دفعات بعدی به خراب کردن آن فکر کنید. با شلیک کردن به قلعه های بازیکنان دیگر جلوی ساخت و ساز آن ها را بگیرید و شاید فرصتی برای کشتن خود آن ها نیز مهیا شود. از یاد نبرید که شلیک کردن به پایه های هر ساختمان و سازه ای کل آن را نابود می کند.

البته از یاد نبرید که خود شما نیز به هیچ وجه در امان نیستید، تمامی اشیا، ساختمان ها و سازه های بازی قابل تخریب هستند. بنابراین بهتر است عادت کمپ کردن در خانه ها را که شاید از پابجی به امانت گرفته اید، فراموش کرده و همواره آماده تغییر دادن موقعیت خود باشید.

4. فرود آمدن در مناطق شلوغ و حساس

تقریبا در تمامی بازی های بتل رویال، دو استراتژی کلی برای شروع بازی وجود دارد: ریسک پریدن به مناطق شلوغ اما پر از تجهیزات بازی را بپذیرید و یا منطقه ای خلوت اما با لوت کمتر را برای فرود انتخاب کنید.

فرود آمدن در مناطق شلوغ بازی شاید برای یادگیری بهتر کامبت بازی و حرفه ای تر شدن در درگیری ها مفید باشد اما اگر می خواهید تا چند نفر آخر به بقا ادامه دهید، بهتر است فکر فرود در مناطقی چون Shifty Shafts و Tomato Town را از سر خود بیرون کنید.

همچنین اگر می بینید بازیکنی زودتر از شما روی سقف خانه ها فرود آمد، به جای دنبال کردن او، روی زمین فرود آمده و از در خانه وارد شوید. با این کار اتاق های زیاد و ایمنی وجود دارند که با گشتن آن ها می توانید خود را برای درگیری پیش رو آماده کنید.

5. به اشتراک نگذاشتن آیتم های سلامتی

با گشت و گذار در محیط بزرگ فورتنایت آیتم های سلامتی مختلفی چون بانداژ و معجون های محافظ پیدا خواهید کرد. معجون ها را بلافاصله سر بکشید تا نوار محافظ و شیلد شما پر شود اما پس از آن هر آیتم سلامتی دیگری که پیدا کردید، بهتر است آن را با دوست و همراهان خود شریک شوید.

برای این کار کافی است منوی Inventory را باز کرده و آیتم های مد نظر را روی زمین بیاندازید. به هر حال بعید می دانیم که داشتن معجون محافظ آن هم زمانی که نوار شیلد تا آخر کامل است، چندان کارآمد باشد.

6. انتخاب سلاح اشتباه

اجازه ندهید طراحی کارتونی بازی شما را گول بزند، کوچکترین اشتباه در درگیری ها ممکن است به بهای جان شما و تکرار دوباره بازی تمام شود. در انتخاب سلاح ها بسیار دقت کنید چرا که هر کدام ویژگی های مخصوص خود دارند. اول از همه باید به رنگ آن ها دقت کنید، سلاح های فورتنایت در 5 رنگ مختلف ظاهر می شوند که خاکستری ضعیف ترین و نارنجی قدرتمندترین است.

ترتیب قدرت رنگ ها به شکل رو به رو است: خاکستری<سبز<آبی<بنفش<نارنجی

همچنین گول ظاهر برخی از سلاح ها را نخورید، برای مثال شاتگان ها برُد بیشتری از آنچه که فکر می کنید، دارند و از قوی ترین سلاح های بازی به شمار می آیند. همچنین مینی گان ها که به تازگی به بازی اضافه شدند، بیشتر برای خراب کردن استحکامات دشمن مناسب هستند تا از بین بردن خود آن ها.

توصیه ما به شما این است که با تمامی سلاح های بازی کار کنید تا بفهمید با کدام یک از آن ها بیشتر راحت هستید و فراموش نکنید که استفاده از سلاح نامناسب تنها موقعیت شما را برای بازیکنان دیگر فاش می کند.

از تمامی 6 اشتباه بالا و راه حل های توصیه شده که بگذریم، مهم ترین فاکتور پیروزی در حالت تیمی، داشتن ارتباط و همکاری خوب با یکدیگر است. بنابراین بهتر است که برای بازی کردن چند دوست و آشنای دیگر پیدا کنید تا لذت آن دو چندان شود.

در نهایت اگر شما هم از طرفداران و بازیکنان قدیمی فورتنایت هستید، چه راهکارها و توصیه هایی را برای افراد تازه کار پیشنهاد می دهید؟ راه حل های خودتان را حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • moha ashk
    moha ashk | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    سلام من تو این بازی تازه کارم و نیاز به یک هم تیمی یا گروه دارم تا باهم بازی کنیم هم تجربه به دست بیاریم و هم اشکالات رفع شه لطفا اگر کسی هست که گروه داره یا هم تیمیم میشه به ایدی تلگرامم پیام بده @ashkanBang

  • Mohammad Rad
    Mohammad Rad | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو بخش دو نفره یا چهار نفره همه یک جای مشخص برن نه اینکه هرکی یه ور بره که اکثرا هم همینجوری میشه و زود باعث یاخت میشه

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو این بازی بزرگترین اشتباه ما دنیا اومدن تو این مملکته برا من که همیشه لگ میزنه انگار پینگ بالاست

  • morteza
    morteza | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فکر کنم منظور نویسنده از بتن، آهن بوده مگر نه من که نمی فهمم چطور از ماشین و تیر آهن و ایرانیت بتن در میاد ?. راه حل من در حالت تک نفره. کمینه و حرکت در حاشیه و تا جای ممکن اجتناب از درگیری هست. شاید دلچسب بعضی ها نباشه ولی باید قبول کنید آنقدر تو بازی وحشی وجود داره که اگر بخواین همش درگیر باشید کمتر شانس رسیدن به نفرات اخر مرحله رو دارید

مطالب پیشنهادی