ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

pininfarina-k350-suv-concept (8)
خودرو

هزار کیلومتر با یک بار شارژ؛ پینین فارینا از دو کانسپت برقی جذاب در پکن رونمایی کرد

استدیوی طراحی پینین فارینا که این روزها همکاری های گسترده ای با شرکت هنگ کنگی گروه هایبرید کینتیک (Hybrid Kinetic Group) دارد، دست پر به نمایشگاه خودروی پکن آمده و از دو مدل مفهومی زیبا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

استدیوی طراحی پینین فارینا که این روزها همکاری های گسترده ای با شرکت هنگ کنگی گروه هایبرید کینتیک (Hybrid Kinetic Group) دارد، دست پر به نمایشگاه خودروی پکن آمده و از دو مدل مفهومی زیبا رونمایی کرده است.

سدان H500 یکی از مفهومی هاست.  این مدل را می توان برادر کوچک تر کانسپت H600 که سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد، دانست.

کانسپت پینین فارینا H600

همانند دیگر اعضای این سری، H500 نیز طراحی سیال و نسبتا ساده ای دارد. کاپوت شیب دار، چراغ های باریک، جلوپنجره نسبتا بزرگ با خطوط عمودی و سپر زیبا از ویژگی های جذاب H500 در نمای روبرو هستند.

pininfarina-h500-sedan-concept

در نمای جانبی قوس چشم نواز سقف، گلگیرهای حجیم و قاب کرومی پنجره ها دیدگان را مجذوب خود می کنند. در قسمت عقب هم چراغ های کشیده و باریک که بر روی عرض اتاق امتداد یافته اند، به شکلی محسوس خودنمایی می کنند. البته در این بخش نمی توان به سادگی از کنار حجم ها و برش های موجود بر روی سپر عبور کرد.

pininfarina-h500-sedan-concept

در داخل کابین پینین فارینا بر روی فناوری های پیشرفته تمرکز کرده است. برای نمایش اطلاعات لازم برای راننده یک نمایشگر دیجیتال در نظر گرفته شده، نمایشگر ثانویه دیگری نیز بر روی داشبورد دیده می شود که کل عرض آن را فرا گرفته و حتی ظاهرا بر روی درها نیز کشیده شده است.

pininfarina-h500-sedan-concept (8)

این استدیو برای تنظیم امکانات و تجهیزاتی مثل تهویه مطبوع هم یک صفحه نمایش لمسی بر روی کنسول مرکزی طراحی کرده است.

pininfarina-h500-sedan-concept (9)

آقای سیلویو پیترو انگوری (Silvio Pietro Angori) مدیرعامل پینین فارینا در مراسم معرفی کانسپت H500 گفت:

گروه هایبرید کینتیک یک شریک خوب و بسیار مهم برای پینین فارینا است. ما با همکاری هم در حال ساخت سری جدیدی از اتومبیل های الکتریکی هستیم. ما سعی می کنیم با نمایش اولین خودروی تولیدی گروه هایبرید کینتیک برای بازارهای بین المللی، مسیر را هموارتر کنیم.

pininfarina-h500-sedan-concept (9)

به نظر می رسد کمپانی هنگ کنگی قصد دارد H500 را با پیشرانه الکتریکی 402 اسب بخاری در آینده نزدیک راهی خیابان ها کند. به لطف این پیشرانه توانمند، دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در عرض 4.5 ثانیه ممکن خواهد شد.

pininfarina-h500-sedan-concept (2)

به گفته پینین فارینا H500 می تواند با یک بار شارژ تا 1000 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. در صورت تحقق این امر، سدان دورگه هنگ کنگی-ایتالیایی یکی از دوربردترین اتومبیل های برقی خواهد بود.

pininfarina-h500-sedan-concept (6)

علاوه بر سدان H500، پینین فارینا از یک شاسی بلند مفهومی با نام K350 در پکن رونمایی کرده است. این مدل از لحاظ طراحی تا حد زیادی مشابه کانسپت های پیشین بوده و نشان می دهد که پینین فارینا در خلق یک هویت برای محصولات خود موفق عمل نموده است.

pininfarina-k350-suv-concept (1)

در داخل کابین با یک چیدمان مدرن برای K350 روبرو هستیم. همانند H500 برای نمایش اطلاعات و یا تنظیم امکانات مختلف از یک نمایشگر عریض سرتاسری بر روی داشبورد و دو نمایشگر عمودی بر روی کنسول میانی (یکی برای سرنشینان جلو و دیگری برای سرنشینان عقب) بهره گرفته شده است.

pininfarina-k350-suv-concept (8)

نمایشگر موجود بر روی داشبورد قابلیت چرخش و مخفی شدن را دارد که در این حالت داشبورد بصورت یکپارچه می شود.

pininfarina-k350-suv-concept (8)

نکته جالب دیگر فضای داخلی اینکه صندلی ها فقط به کنسول میانی متصل شده و بصورت معلق دیده می شوند.

pininfarina-k350-suv-concept (8)

نیروبخش K350 ظاهرا همان پیشرانه برقی به کار رفته در H500 است، چرا که قدرت این شاسی بلند مفهومی نیز 402 اسب بخار اعلام شده؛ با تکیه بر این پیشرانه، K350 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

pininfarina-k350-suv-concept (8)

طبق اطلاعیه رسمی این خودرو می تواند به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. درباره میزان مسافت قابل پیمایش K350 حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد همانند H500 قادر است تا 1000 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی نماید.

pininfarina-k350-suv-concept (8)

ناگفته نماند پینین فارینا در حال حاضر تحت تملک کمپانی هندی ماهیندرا قرار دارد. علاوه بر همکاری با گروه هایبرید کینتیک، این استدیوی ایتالیایی برای ارایه یک سوپر اتومبیل الکتریکی نیز برنامه ریزی کرده است. این خودرو احتمالا در سال 2020 از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به نظر میرسه همه تولید کنندگان اتوموبیل فهمیدن که دیگه کار موتورهای بنزینی و دیزل تمومه.
    مدتیست وارد دوران اتوموبیل های الکتریکی شدیم
    خداحافظ پمپ بنزین. خداحافط صدای اگزوز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی