ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش محبوبیت مسابقات فرمول E؛ تحول در نگرش به خودروهای برقی

مسئولان مسابقات فرمول E ادعا می کنند که طرفداران خودروهای موتوراسپرت به سمت این دسته از مسابقات اتومبیل رانی تمایل بیشتری پیدا کرده و تعداد رو به افزایشی از آن ها در شبکه های اجتماعی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مسئولان مسابقات فرمول E ادعا می کنند که طرفداران خودروهای موتوراسپرت به سمت این دسته از مسابقات اتومبیل رانی تمایل بیشتری پیدا کرده و تعداد رو به افزایشی از آن ها در شبکه های اجتماعی و کانال ها اخبار این مسابقات را دنبال می کنند.

این مسئولان همچنین می گویند علاوه بر افزایش تعداد علاقه مندان به مسابقات فرمول E، میانگین سنی دنبال کنندگان آن ها نیز کمتر شده و محبوبیت این مسابقات رشد خاصی را در بین جمعیت های جوان تر تجربه کرده است.
بر اساس یکی از بیانیه های منتشر شده از سوی این فرمول E از جمله دلایلی که سبب افزایش محبوبیت این مسابقات شده درگیر نگه داشتن مخاطبان و دنبال کنندگان آن با خودروها و جریان و روال مسابقات بوده است.

همچنین افزایش محتوای تصویری و ویدئوهای اینترنتی رقابت های دیدنی بین اتومبیل های مختلف و رانندگان و خودروها نیز در این میان تاثیرگذار بوده است.

بر اساس ارقام منتشر شده میزان درگیر و مشتاق نگه داشتن جوان های 13 تا 17 ساله در کانال ها و شبکه های اجتماعی صفحات مربوط به فرمول E بیشتر شده و میزان فعالیت آن ها 347 درصد افزایش یافته است.
جالب بدانید بر اساس گزارشات منتشر شده محتوای مربوط به این دسته از مسابقات جوان های 18 تا 24 ساله را نیز بیش از پیش درگیر خود کرده  است به طوری که میزان مطالعه و مشاهده محتوای مربوط به مسابقات توسط این دسته از مخاطبان 54 درصد افزایش پیدا کرده است.
الجاندرو آگا، مدیر عامل مسابقات فرمول E می گوید مسابقات خودروهای الکتریکی کاملا مستعد جذب طرفدار بوده و طرفداران نسل جوان نیز آن روز به روز بیشتر می شود.

از طرف دیگر سطح این مسابقات نیز با توجه به ورود رانندگان حرفه ای و تراز اول جهان رو به بهبود بوده و مدت هاست که از حداقل قابل قبول گذر کرده است. این رقابت های اتومبیل رانی نه تنها مخاطب جوان را جذب خود کرده بلکه سبب شده با جذب این دسته از مخاطبان برندها و خودروسازان مشهور جهان نیز به این سری مسابقات خاص ورود پیدا کنند.

به این ترتیب به احتمال زیاد ما در آینده ای نزدیک از یک طرف شاهد تولید و طراحی خودروهای خاص مخصوص مسابقات فرمول E و جذب اسپانسرهای نسبتا قوی بوده و از طرف دیگر هماهنگی و همکاری کمپانی های مختلف برای بازسازی و بهبود شرایط مسابقات اتومبیل رانی مخصوص خودروهای الکتریکی را نیز مشاهده خواهیم کرد.
الجاندرو آگا مدعی است که افزایش محبوبیت مسابقات فرمول E حاصل استراتژی روشن و شفاف فرمول E است. جالب بدانید که محتوای دائما به روز شده مسابقات فرمول E نه تنها به زبان انگلیسی بلکه به سایر زبان ها نیز تولید شده و به کمک ابزار و تکنولوژی های خلاق و نوآورانه جدید در پلتفرم های مختلف در دسترس کاربران قرار می گیرد.

یکی از منابعی که گفته های مسئولین فرمول E را تایید می کند صفحه فیسبوک این سری مسابقات است که عمدتا محتوای سایر کانال ها و شبکه های اجتماعی را تامین کرده و مخاطبان جوان را جذب خود می کند.
جالب بدانید باتوجه به اطلاعاتی که کمپانی فیسبوک در اختیار کاربران خود قرار می دهد گردانندگان صفحه این سری مسابقات ادعا کرده اند که یک جهش 128 درصدی در تعداد مخاطبان 13 تا 17 ساله داشته اند.

این روند افزایش دنبال کنندگان به ترتیب بزرگی در بین گروه های مخاطب 18 تا 24 ساله و 25 تا 34 نیز اتفاق افتاده است.
مسابقات فرمول E علاوه بر فیسبوک در سایر شبکه های اجتماعی نیز فعال می باشد. به عنوان نمونه این مسابقات در شبکه اینستاگرام نیز حضور داشته و حتی تعداد دنبال کنندگان آن نسبت به سال 2017، 90 درصد افزایش پیدا کرده است.
به استناد گفته های مسئولان این مسابقات تعداد علاقه مندان و دنبال کنندگان مسابقات اتومبیل رانی الکتریکی روی هم رفته در تمامی شبکه های اجتماعی به بیش از 1 میلون نفر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی