ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت و خیزهای جالب ربات ها در پیست اسکی [تماشا کنید]

اگر شما ویدیو های منتشر شده از ربات‌های مشعل دار المپیک را دیده باشید، تصور می‌کنید ربات‌ها به مراحلی از پیشرفت رسیده‌اند که می‌توانند موانع را پشت سر گذاشته و دیوار‌ها را ببرند اما به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

اگر شما ویدیو های منتشر شده از ربات‌های مشعل دار المپیک را دیده باشید، تصور می‌کنید ربات‌ها به مراحلی از پیشرفت رسیده‌اند که می‌توانند موانع را پشت سر گذاشته و دیوار‌ها را ببرند اما به نظر می‌رسد که با هوشمند شدن بیش از حد ربات‌ها هنوز فاصله زیادی داریم چرا که ویدیوی از افتادن‌های ربات ها در پیست اسکی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستاورد‌های عظیم صنعت تکنولوژی هنوز قادر نیستند تعادل خود را حذف کرده و از عهده این کار برآیند. مسلماً با مشاهده‌ی این ویدیو لبخند به لبتان آمده و خیالتان بابت سلطه ربات‌ها بر انسان راحت می‌شود.

این ویدیو به رقابت ربات‌ها در رشته اسکی آلپاین المپیک زمستانی سال 2018 اختصاص دارد که «Edge of Robot: Ski Robot Challenge» نام دارد و 8 تیم رباتیک از دانشگاه ها، موسسات و کمپانی های خصوصی در آن رقابت می کنند. جایزه ای ۱۰ هزار دلاری برای برنده این مسابقات در نظر گرفته شده و نصیب تیمی می شود که ربات آنها در رشته آلپاین (رشته ای از اسکی که در آن ورزشکار با اسکی روی تپه‌ ها و شیب‌ های برف‌دار سر می‌خورد) سریع ترین زمان را بدون برخورد به موانع ثبت کند.

طول مسیر این مسابقه ۸۰ متر است و در پیست اسکی «وِلی هیلی» برگزار می شود؛ پیستی که تنها یک ساعت از محل برگزاری مسابقات پیونگ چانگ فاصله دارد. البته که مشاهده مسابقات اسکی آلپاین انسان ها واقعاً هیجان انگیز است، ولی مسابقات ربات هایی که اندازه ای در حد یک کودک دارند، بیشتر از این که حس هیجان را در تماشاگران بر انگیزد، باعث می‌شود لبخند بر لب آنها نقش ببندد و صد البته افتادن‌های پی در پی این ربات ها در پیست اسکی لبخند‌های نقش بسته را به قهقهه هایی بلند تبدیل می‌کند.

در پایان این مسابقات، ربات «Taekwon V» با قد ۷۵ سانتی متری اش موفق شد مسیر مسابقه را طی تنها ۱۸ ثانیه‌ بپیماید و جایزه را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی