ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ساعت هوشمند دست شما را به یک نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند

به تازگی پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون، نمونه‌ی اولیه‌ای از یک ساعت هوشمند جدید به نام LumiWatch ساخته‌اند که قابلیت ویژه‌ای دارد. این ساعت تصاویر را روی دست صاحبش به نمایش گذاشته و کاربر می‌تواند با ضربه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون، نمونه‌ی اولیه‌ای از یک ساعت هوشمند جدید به نام LumiWatch ساخته‌اند که قابلیت ویژه‌ای دارد. این ساعت تصاویر را روی دست صاحبش به نمایش گذاشته و کاربر می‌تواند با ضربه و سوایپ آن را کنترل کند. به عبارت دیگر، لومی‌واچ دست کاربر را به یک نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند. ساعت یاد شده قادر است تصاویر به نمایش گذاشته شده را تا ابعاد ۴۰ سانتی متر مربع بزرگ کند که در واقع ۵ برابر اندازه‌ی نمایشگر ساعت‌های هوشمند معمولی به حساب می‌آید.

محققان باور دارند که پوست انسان می‌تواند سطح بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک نمایشگر تعاملی به شمار آید. البته هنوز مشکلاتی برای به نمایش گذاشتن رنگ‌ها و شکل‌ها وجود دارد اما این تیم در حال یافتن راهی است که بتواند با استفاده از این دیوایس روزولوشن، فریم ریت و کیفیت تصاویری بالاتری را به ارمغان آورد. بهترین برتری استفاده از دست کاربر به عنوان یک نمایشگر لمسی این است که فضای بیشتری نسبت به صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند وجود دارد و می‌توان تصاویر را به وضوح مشاهده نمود.

در این ساعت یک پروژکتور 15-lumen به همراه یک چیپست چهار هسته ای کوالکام تعبیه شده است که از سرعت کلاک ۱.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. ۷۶۸ مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری ۷۴۰ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر مشخصات این نمونه‌ی اولیه به شمار می‌رود. ضمن اینکه از وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی کرده و اندروید ۵.۱ نیز به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

لومی واچ ابعادی ۱۷*۴۱*۵۰ میلیمتری داشته که از ساعت‌های سری سوم اپل واچ قدری بزرگتر است و پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون معتقدند اگر این ساعت هوشمند به بازار عرضه شود، قیمتی معادل ۶۰۰ دلار خواهد داشت.

البته هنوز هیچ چیز مشخص نبوده و معلوم نیست این نمونه‌ی اولیه به بازار پوشیدنی‌های وارد می‌شود یا خیر اما در صورت عرضه، حریف جالبی به میدان رقابت ساعت‌های هوشمند وارد خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amin
    amin | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه چیز فانتزیه به درد پز دادن میخوره

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جالبه

  • shima
    shima | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مث تو فیلما ???

مطالب پیشنهادی