ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراتر از یک محصول تجاری؛ DS7 با ارزش ترین کراس اوور بازار ایران

براساس تازه ترین قوانین واردات خودرو به کشورمان، خودروهایی با قیمت بیش از 40 هزار دلار و حجم موتور بالاتر از 2.5 لیتر اجازه ورود به خاک ایران را ندارند و همین مسئله باعث شده ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

براساس تازه ترین قوانین واردات خودرو به کشورمان، خودروهایی با قیمت بیش از 40 هزار دلار و حجم موتور بالاتر از 2.5 لیتر اجازه ورود به خاک ایران را ندارند و همین مسئله باعث شده تا محصولات شاخصی نظیر ب ام و X3/ X4 و لکسوس NX دیگر شانسی برای عرض اندام در بازار خودرو این بخش از کره خاکی پیدا نکنند.

اما در همین زمان قحط الرجال کراس اوورهای پریمیوم، DS پرچمدار خود یعنی مدل 7 کراس بک را چند ماه قبل رونمایی کرد و این مدل به لطف قیمت رقابتی تر (کمتر از 40 هزار دلار) و عوارض گمرکی کمتری که از پیشرانه 1.6 لیتری توربو آن ناشی می شود، حالا می تواند جای خالی خودروهای یاد شده در بازار کشور را پر نماید.

ولی این تمام ماجرا نیست، فرانسوی ها تاکید دارند که با خلق برند پرمیوم (حد واسط برند های تولید انبوه نظیر رنو و فولکس واگن و برند های لوکسی نظیر رولزرویس و بنتلی) خود، می خواهند سبک نوینی را در صنعت خودروسازی جهان معرفی کنند و این در حالیست که رقبای اصلی آن ها، یعنی مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و لکسوس، خود نام های بسیار بزرگ در صنعت خودروسازی محسوب می شود و رقابت با آن ها مسلما برای فرانسوی ها آسان نخواهد بود.

در آخر هفته گذشته شرکت آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی برند DS در ایران تصمیم گرفت تا با نمایش این خودرو در مرکز فرهنگی هنری DD CENTER در ایزد شهر مازندران، امکان آشنایی هرچه بیشتر با این محصول متفاوت را برای اصحاب رسانه فراهم آورد و پس از آن نیز برنامه عکاسی از این خودرو در جنگل های نور مازندران برگزار شد که اولین حضور رسمی این کراس اوور فرانسوی پس از تست های جاده ای پیش از عرضه، در محیط های غیر نمایشگاهی ایران به حساب می آید.

اما برگ برنده ساکنین سرزمین شعر و عشق برای غلبه بر آلمانی های مغرور و پر جذبه چیست؟ استفاده از ظریف کاری و تلفیق هرچه بیشتر هنر با صنعت خودروسازی به سبکی کاملا لوکس و فرانسوی!

مصداق این امر را با نگاهی ریزبینانه به زیر و بم DS7 می توان به خوبی مشاهده کرد. لنز داخلی چراغ های جلو مانند چند قطعه الماس در زمان روشن کردن دوران می کنند، ساختار جلوپنجره از اتصال هنرمندانه حروف DS شکل گرفته، نوار LED چراغ های عقب به همین حروف ختم می شود، لوگو کمپانی به شکل استادانه ای در پایه آینه های جانبی حکاکی شده است و در فضای داخلی نیز انبوهی از هنرنمایی ها شکل گرفته تا DS7 نسبت به خودروهای رقیب کاملا متفاوت باشد.

برای مثال می توان به استفاده از چرم بسیار با کیفیت ناپا در فضای داخلی به همراه دوخت ویژه آن (طرح بند ساعت بر روی صندلی ها)، استفاده از ساعت آنالوگ متحرک در میان داشبورد، به کار گیری سیستم صوتی فوق العاده با کیفیت از برند فرانسوی فوکال و طراحی واقعا متفاوت فضای داخلی خودرو اشاره کرد.

این در حالیست که برند های رقیب گاها به فدا کردن کیفیت داخلی در ازای مشخصات فنی متهم می شوند و کمتر می توان اثری از چنین ظرافتی را محصولات تولید انبوه مرسدس بنز یا ب ام و مشاهده کرد.

انبوهی از تکنولوژی های فنی و رفاهی

استفاده از دو مانیتور 12 اینچی در فضای پشت آمپر و میانه داشبورد به خوبی نشان می دهد که DS با تکنولوژی غریبه نیست، اما آنچه حاصل دست فرانسوی ها را نسبت به رقبا متفاوت می سازد این است که در خودرویی مانند تسلا تلفیق مانیتور سایز بزرگ با داشبورد در اوج بی سلیقگی انجام شده است اما اینجا طراحان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا ابعاد و ویژگی های این تکنولوژی ها آسیبی به چشم نوازی کابین وارد نکند.

استفاده از تکنولوژی دوربین دید در شب، فنربندی فعال (مدل های اروپایی)، پارک خودکار، انبوهی از رادارها و دوربین های کمکی، در کنار سیستم های ایمنی رانندگی باعث شده تا DS7 کمبودی از نظر تجهیزاتی ایمنی و رفاهی نداشته باشد، هرچند به دلیل محدودیت های بین المللی، هنوز امکان ارائه دوربین مخصوص اسکن جاده متصل به فنربندی فعال در بازار ایران فراهم نشده اما در عوض به گفته مدیران آرین موتور، DS7 لقب اولین خودرو عرضه شده در بازار ایران مجهز به سامانه مسیریابی فعال و رسمی منطبق بر نقشه های کشور را یدک می کشد و از این حیث نسبت به رقبای خود مزیت دارد.

مشخصات فنی و قیمت

مهندسان فرانسوی گروه پژو سیتروئن (هولدینگ مادر DS) تاکید دارند که پیشرانه 1.6 لیتری 165 اسب بخاری، با شرایط بنزین و ویژگی های آب و هوایی گرم سیری کشورمان تطبیق پذیری کامل دارد و از این رو در بازار ایران این پیشرانه در کنار گیربکس 6 سرعته خودکار برای ارسال نیرو به چرخ های جلو DS7 انتخاب شده است، اما در بازار جهانی مدل قدرتمندتر بنزینی با گیربکس 8 سرعته و نسخه هیبریدی نیز عرضه خواهد شد که البته مدل هیبریدی از شانس ورود به بازار ایران (در صورت حذف شدن شرط قیمتی 40 هزار دلار) برخوردار است.

با این حساب حالا DS7 در بازار ایران با دو سطح قیمتی 452 و 459 میلیون تومان در قالب شرایط پرداخت نقدی و اقساطی عرضه می شود که البته این قیمت گذاری با توجه به نرخ فعلی ارز و قوانین وارداتی صورت گرفته و در صورت تغییر در هر یک از عوامل فوق می توان انتظار داشت که قیمت DS7 نیز دچار تغییر و تحولاتی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آقا توروخدا یکی این مبنای قیمت گذاری رو برای من تشریح کنه...از طرفی میگید قیمتش زیر 40 هزار دلاره و موتورش هم که 1600 سی سی هست...خوب وارد کننده رسمی که دلار 4200 تومنی میگیره و با 168 میلیون تومان میتونه ماشین رو خریداری کنه، تعرفه ورود هم که برای خودروی 1600 سی سی، طبق قانون قدیم 40% و قانون جدید که میگن فعلا اجرا نشده 75 درصد هست...شما همون 75% هم حساب کنی باز نهایت قیمت ماشین از 300 میلیون عبور نمیکنه...اونوقت این تفاوت 300 میلیون تا 460 میلیون از کجا میاد؟ 160 میلیون سود وارد کننده؟ آخه کسی نیست بش بگه بابا بی انصاف، خود تولید کننده ماشین داره ماشین رو با تمام متعلقات و سود خودش و غیره میفروشه 160 میلیون...بعد توی وارد کننده فقط صرف دلالی و واردت این ماشین داری 160 میلیون سود میکنی رو هر خودرو؟ واقعا مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟

    • فرشاد بندری
      فرشاد بندری | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

      من دقیقا میخواستم همینو بگم، وقتی دیدم قیمتش زیر 40 هزارتا هست گفتم به به چه ماشینی با چه قیمت خوبی، واقعا متاسفم واسه این وضع مملکت

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا فوق العادس و خیلی هم لاکچری.بی شک پول داشتم انتخاب اولم همین بود.چه خوب میشد مدل های پر قدرتشم وارد میشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی