ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

کمپانی مدیاتک داد و ستد با ZTE را به حالت تعلیق درآورد

ZTE که اخیرا از طرف وزارت بازرگانی آمریکا تحریم شده بود، حالا با مشکلات دیگری مواجه شده که کسب و کار آنها را بیش از پیش سخت می کند. اخیرا دولت تایوان به کمپانی های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

ZTE که اخیرا از طرف وزارت بازرگانی آمریکا تحریم شده بود، حالا با مشکلات دیگری مواجه شده که کسب و کار آنها را بیش از پیش سخت می کند.

اخیرا دولت تایوان به کمپانی های محلی دستور داده تا اخذ مجوزهای جدید از داد و ستد با ZTE خودداری کنند. در میان این شرکت ها نام مدیاتک نیز به چشم می خورد و مسئولان آن تعلیق همکاری با کمپانی چینی را تایید کرده اند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده به بهانه دور زدن تحریم ها و عدم پایبندی به توافقات، شرکت های آمریکایی را تا هفت سال آینده از هرگونه تجارت با ZTE منع کرده و از آنجایی که این شرکت بسیاری از قطعات سخت افزاری از جمله چیپست ها را از کمپانی های آمریکایی تامین می کند، وضع چنین تحریمی برای آنها دردسر ساز خواهد بود.مدیاتک و ZTE

از سوی دیگر یکی از معدود امیدهای ZTE برای تامین چیپست ها مدیاتک تایوان بود که با توجه به تصمیمات دولت این کشور، فعلا به مخاطره افتاده است. با این حال ممکن است مانع جدی بر سر راه تجارت با ZTE وجود نداشته باشد. «دیوید هسو»، قائم مقام دبیرکل تجارت خارجی تایوان در این باره گفته است:

این کار به سود خود شرکت هاست و هدف ما تنها اطمینان از قانونی بودن داد و ستد آنها با شرکت های چینی است.

بخش گسترده ای از تجارت بین المللی از کانال موسسات مالی آمریکایی صورت می گیرد و در صورت تحریم یک فرد یا شرکت خاص توسط دولت آمریکا، بسیاری از شرکت های غیر آمریکایی نیز برای جلوگیری از هرگونه جریمه مالی احتمالی در داد و ستد با آنها با احتیاط گام برمی دارند و به همین خاطر ممکن است ZTE با دردسرهای بیشتری مواجه شود.

دولت چین برای کاهش وابستگی به کمپانی های آمریکایی افزایش سرمایه گذاری در توسعه چیپ های پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده که بر اساس آن تا هفت سال دیگر کمپانی های داخلی باید حداقل 40 درصد از نیاز صنایع این کشور به نیمه هادی ها را تامین کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این تحریم علیه چین باعث میشه تا این کشور سیر صعودی پیشرفت خودش رو چند برابر کنه تا بتونه از این مشکلات خارج بشه.
    فقط طی چند سال آینده می بینیم‌که اناقال قدرت از آمریکا به چین واگذار خواهد شد.
    قیمتهای پایین محصولات چینی هم باعث میشه آمریکا بیشتر‌متضرر بشه.

  • آریا
    آریا | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    امریکا شوخی نداره ? ?

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چین به این که کپی می کرد یکم به فکر تکنولوژی جدید بود اینجچری نمی شد

    • artan11
      artan11 | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

      وقتی از یک تکنولوژی هیچ چیزش را نداشته باشی امکان نداره بتوانی بسازی اگر هم بخواهی از اول بسازی قرنها طول میکشه همچنانکه برای امریکا طول کشیده و همه تکنولوژیهای پایه را داره کشورهای دیگه دنیا همه اولمونتاژکردن بعد کپیکاریکردن و کمکم تکنولوژیشان و متخصصینشان را ارتقادادن و و بعد کمکم شروع به ساخت کردن تازه باز هم محتاج آمریکا هستند مطمئن باشید که اگر چین و یاهر کشور دیگه میتوانست بدون اتکا به کپی کارهای امریکا خودش تکنولوژیهای نوین را بسازد حتما اینکار را میکردند تا تئ سریخور امریکا نباشند

  • ناصر
    ناصر | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وای دده

مطالب پیشنهادی