ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لغو محدودیت طرح ترافیک برای پنجشنبه‌های تهران اعلام شد

بر اساس اطلاعیه‌ شماره هفت «سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران» با اجرای طرح جدید ترافیک، تردد کلیه خودروها اعم از پلاک زوج و فرد در روزهای پنجشنبه بدون محدودیت خواهد بود. در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

بر اساس اطلاعیه‌ شماره هفت «سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران» با اجرای طرح جدید ترافیک، تردد کلیه خودروها اعم از پلاک زوج و فرد در روزهای پنجشنبه بدون محدودیت خواهد بود.

در طرح ترافیک کنونی که حدود چهار سال از عمر آن می‌گذرد، پنجشنبه‌ها جزو روزهای طرح زوج و فرد محسوب می‌شد؛ اما در طرح جدید ترافیک پنجشنبه از گروه روزهای طرح زوج و فرد خارج و تردد کلیه پلاک‌های زوج و فرد در آن آزاد شد.

پیش از این با مطرح شدن طرح جدید ترافیک، لغو کلی طرح زوج و فرد پیشنهاد شد که به دلیل افزایش تردد خودروها و سنگین‌تر شدن ترافیک در محدوده طرح، منتفی شد. پس از آن ابهاماتی درباره اعمال طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه به وجود آمد که به دنبال آن روابط عمومی «سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران» خبر از موافقت شورای ترافیک تهران با تردد آزاد خودروها در  روزهای پنجشنبه‌ها داد.

هرچند در نگاه اول اجرای این قانون خوشحال کننده به نظر می‌رسد اما برای کسانیکه پلاک فرد دارند، خبر خوبی نیست. چون پلاک فردها از 5 روز هفته که طرح ترافیک در آن اجرا می‌شود تنها دو روز مجاز به تردد در محدوده هستند. برعکس خودروهایی که پلاک زوج دارند یک روز بیشتر می‌توانند در محدوده طرح تردد کنند و در واقع نسبت به خودروهایی با پلاک فرد برتری پیدا می‌کنند، موضوعی که بسیاری از شهروندان به آن اعتراض کردند.

بازار خرید و فروش پلاک‌های زوج موضوع موضوع دیگری بود که پس از اعلام این خبر برخی شهروندان به شکل گیری بازار  سیاه آن با قیمت‌های بالا اعتراض کردند.

همچنین بر اساس آخرین مصوبه شورای ترافیک تهران که با حضور نمایندگان پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری تهران و شهرداری تهران برگزار شد، ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند بدون پرداخت عوارض، یک بار قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج و یک بار  بعد از ساعت ۱۷ عصر وارد محدوده شوند، ضمن آنکه هیچ محدودیتی بابت زوج یا فرد بودن پلاک خودروهای آنان اعمال نخواهد شد. بدین ترتیب این قانون در همه روزهای هفته شامل حال تمامی ساکنان محدوده طرح ترافیک خواهد بود.

گفتنی‌ست در طرح جدید ترافیک که از 15 اردیبهشت ماه جاری به صورت ارشادی آغاز می‌شود، 103 هزار مجوز ورود به محدوده صادر می شود که 63 هزار مجوز آن مربوط به سهمیه بگیران سالانه است.

همچنین ثبت نام ورود به طرح همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند برای دریافت طرح ترافیک 97 از طریق سامانه تهران من اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اولا من پلاکم فرده لذا گور بابای من و امثال من ?، دوما چرا معلوم نکرده منظورش محدوده طرح زوج و فرده یا طرح ترافیک هم جزوش میشه !؟ الان پنجشنبه ها بریم تو محدوده طرح ترافیک یا نه !؟ سوما خدایا ما را از شر مسئولین بی مغز، که همانا شبانگاه پس از انجام اعمال واجب یا مستحب ! فکری در سر پرورانده و سپس با خود نتیجه میگیرند که باید صبح علی الطلوع آن را حتما اجرا نمایند، رها بفرما... آمین یا رب العالمین !

    • SM
      SM | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

      بصورت کل چه طرح اصلی چه زوج و فرد، تردد کلیه خودروها اعم از پلاک زوج و فرد در روزهای پنجشنبه بدون محدودیت خواهد بود، ضمنا از 15 اردیبهشت به بعد!

مطالب پیشنهادی