ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعلیق ۱۸ ماهه گواهینامه؛ جریمه مالک تسلا به خاطر ترک صندلی راننده

تسلا جزو اولین شرکت‌ها‌یی است که سیستم خودران را برای ماشین‌هایش تعبیه کرده و تا به حال این ویژگی، تصادفاتی را به وجود آورده و به بسیاری از رانندگان خسارت‌های زیادی وارد کرده است؛ شاید ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

تسلا جزو اولین شرکت‌ها‌یی است که سیستم خودران را برای ماشین‌هایش تعبیه کرده و تا به حال این ویژگی، تصادفاتی را به وجود آورده و به بسیاری از رانندگان خسارت‌های زیادی وارد کرده است؛ شاید بدین دلیل که این ویژگی به جای آن که یک سیستم رانندگی اتوماتیک کامل باشد، هنوز دستیاری پیشرفته برای رانندگی به حساب می‌آید. با این حال یک راننده‌ای انگلیسی روی این قابلیت حساب ویژه‌ای باز کرده و در حال حرکت صندلی راننده را ترک کرده است. اکنون دادگاه این کشور، گواهینامه‌ی راننده یاد شده را توقیف کرده و بدین ترتیب او نخواهد توانست ۱۸ ماه رانندگی کند.

در ۲۷ اردیبهشت ماه سال گذشته، «بهاوش پاتل» شهروند ناتینگهام در حالی که روی صندلی مسافر نشسته بود، دستگیر شد. این مرد در‌باره‌ی عملکرد خود گفت که به توانایی‌های خودران این وسیله‌ی نقلیه اطمینان کامل داشته و به همین دلیل صندلی راننده را ترک کرده تا این دستیار پیشرفته‌ی خارق العاده بتواند کنترل ماشین را در سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت حفظ کرده و ترافیک را پشت سر بگذارد.

پلیس انگلستان، عملکرد او را «بی مسئولیتی آشکار» توصیف کرد چرا که عقیده داشت او با این حرکت، نه تنها جان خود را به خطر انداخته بلکه موجب شده جان افراد دیگر نیز در معرض خطر قرار بگیرد. اکنون به همین علت، پاتل مجبور شده علاوه بر محرومیت ۱۸ ماهه از رانندگی، ۱۰۰ ساعت یا ده روز کاری بدون دستمزد فعالیت کند و ۲۴۸۰ دلار نیز جریمه بپردازد.

سختگیری‌های پلیس درباره این مسئله، شاید به دلیل تصادفاتی باشد که سیستم خودران ماشین‌های تسلا تا به حال رقم زده است. کارشناسان ادعا می‌کنند که سیستم خوردان تسلا توانایی شناسایی درست خطوط قرمز رنگ جداکننده خطوط خیابان را نداشته و سیستم ترمز آن ها قادر به شناسایی یک جسم ثابت در جلوی خودرو نیست.

پیش از این بارها تسلا در مورد غیرقابل اعتماد بودن سیستم اوتوپایلوت به خریدارن این کمپانی هشدار داده بود که این سیستم هنوز به اندازه کافی رشد نکرده. بنابراین بهتر است رانندگان دست های خود را روی فرمان خودرو قرار دهند تا در صورت بروز اتفاق غیر منتظره بتواند عکس العمل نشان دهند.

شاید جریمه شدن این فرد موجب شود که صاحبان خوردو های تسلا از این پس مواظب باشد و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mr.arash
    mr.arash | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یاد نمایندگی های داخلی افتادم .
    که چقدر مشتری مدارن
    شماهم بگید مشتری مدارن.
    طرف دناش و برد واسه نمایندگی که مشکل برق شو بر طرف کنن

    انقد جواب شو ندادن ماشین شو آتیش زد و برگشت خونه

  • pouya rahmani
    pouya rahmani | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حالا تو ایران بود یه تومن پول میدادن به وکیل و قاضی و میرفت پی ادامه زندگیش ..!!
    درود بر این قوانین و کشورای پیشرفته

    • amir rahimi
      amir rahimi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

      نه داداش اگه تو ایران بود، این ماشین رو با حلب روغن مقایسه میکردن و براش جک میساختن. من متوجهم تسلا چه کمپانی هست.همچنین متوجهم محصولاتش چه کیفیتی داره. اما همین کمپانی با همین کیفیت اگر ایرانی بود و تصادفات رخ میداد شما کار روز و شبتون میشد فحش دادن به تسلا و تاسف خوردن برای مملکت.

مطالب پیشنهادی