ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Surge s2
تکنولوژی

چیپست Surge S2 شیائومی احتمالا با پردازنده هشت هسته ای 2.2 گیگاهرتز تولید می شود

در میان تولیدکنندگان متعدد موبایل های هوشمند تنها تعداد انگشت شماری توانایی توسعه چیپست و تعبیه آن در اسمارت فون را دارند. سامسونگ و هواوی در میان چنین کمپانی هایی قرار دارند و سال گذشته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در میان تولیدکنندگان متعدد موبایل های هوشمند تنها تعداد انگشت شماری توانایی توسعه چیپست و تعبیه آن در اسمارت فون را دارند.

سامسونگ و هواوی در میان چنین کمپانی هایی قرار دارند و سال گذشته شیائومی هم با نمایش چیپست Surge S1 تلاش کرد به این باشگاه بپیوندد که سرانجام چندان امیدوار کننده ای نداشت. حالا اما به نظر می رسد این کمپانی با همکاری «صنایع نیمه هادی تایوان» TSMC سعی در توسعه نسل دوم این چیپست ها دارد.

اوایل امسال هم خبرهایی نه چندان کامل از همکاری این دو شرکت به گوش می رسید اما بر اساس گزارشات جدید چیپست جدید شیائومی بر پایه معماری 16 نانومتری توسعه پیدا می کند.

Surge S2 احتمالا از پردازنده ای هشت هسته ای بهره می برد که در دو خوشه چهار هسته ای Cortex-A53 و Cortex-A73 با کلاک 2.2 گیگاهرتز پیکربندی شده اند. به نظر می رسد این چیپست قدرتمند با ذخیره سازی UFS 2.1 و رم LPDDR4 نیز سازگاری داشته باشد.Surge S2 شنیده ها حاکی از این است که فرایند تولید این چیست به مراحل نهایی رسیده و شیائومی از تابستان سال جاری آنها را به موبایل های هوشمند خواهد آورد. شیائومی اخبار منتشر شده پیرامون Surge S2 یا امکان استفاده از این چیپست های سفارشی در محصولات دیگر شرکت ها را هنوز تایید نکرده است.

در هفته های گذشته برخی از کمپانی های چینی با مشکل تحریم آمریکا مواجه شده اند که امکان خرید قطعات سخت افزاری از قبیل چیپست را برای آنها دشوار کرده است. امروز خبرهایی از کشیدن شدن دامنه این تحریم به کشورهای دیگر نظیر تایوان نیز شنیده شده که با توجه به وجود صنایع قدرتمندی نظیر مدیاتک می تواند روند توسعه موبایل در چین را با مشکل مواجه کند.

با توجه به این چالش، توسعه چیپست های پیشرفته توسط هواوی و شیائومی گام بزرگی در راستای خودکفایی صنایع چینی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه اشغال چینی دیگه? ?

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خدا کنه خوب باشه نتیجه

مطالب پیشنهادی