ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
تکنولوژی

بیل گیتس درخواست ترامپ برای قبول سِمت مشاور علمی را رد کرد

ترامپ هنوز مشاور علمی خود را منصوب نکرده ولی این پست را به بیل گیتس پیشنهاد کرده. هم بنیانگذار مایکروسافت نیز پاسخ جالبی به درخواست رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا داده. گیتس در این باره اعلام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

ترامپ هنوز مشاور علمی خود را منصوب نکرده ولی این پست را به بیل گیتس پیشنهاد کرده. هم بنیانگذار مایکروسافت نیز پاسخ جالبی به درخواست رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا داده. گیتس در این باره اعلام کرده: «این [پیشنهاد] روش مناسبی برای استفاده از وقت من نیست».

در نشستی که در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند 96 تا فروردین 97) بین دونالد ترامپ و بیل گیتس برگزار شده بود، موسس مایکروسافت به رئیس جمهور پیشنهاد داده بود که فردی را به عنوان ریاست اداره سیاستگذاری علم و فناوری کاخ سفید انتخاب کند. در آن زمان ترامپ در مورد تمایل گیتس به پذیرش این سِمت پرسیده بود که البته گیتس آن را رد کرده بود.

بیل گیتس برنامه نویس، فعال در امور خیر خواهانه و تاجر و ... است، ولی نمی توان گفت که یک دانشمند است. با این حال می توان گفت که او به واسطه پییگیری پروژه هایی از جمله مشکلات تغییرات اقلیمی زمین و بیماری های عفونی در بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» اطلاعاتی در مورد مسائل علمی دارد. ولی قطعاً بهتر است که پست خالی کاخ سفید با یک دانشمند واقعی پر شود.

دونالد ترامپ

به این ترتیب به نظر می رسد منظور بیل گیتس این باشد که صرف کردن وقتش در فعالیت های بنیاد یاد شده مفید تر از فعالیت در سمت مورد نظر کاخ سفید است.

ترامپ از زمان جان اف کندی در حدود نیم قرن گذشته اولین رئیس جمهوری است که در اولین سال ریاست جمهوری خود مشاور علمی انتخاب نکرده. پیش از این «جان هولدرِن» در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به مدت 8 سال سِمت یاد شده را در اختیار داشت. هولدرن اکنون به مقام خود در دانشگاه هاروارد بازگشته است.

وبسایت Mashable در این باره گفته که شاید بهتر باشد رئیس جمهور (که هنوز مشاور علمی خود را انتخاب نکرده)، مزایای علوم خصوصاً در حوزه سلامت عمومی را بهتر بشناسد.

 

تماشا کنید: تمرین سخت بیل گیتس برای آمادگی مسابقه تنیس با راجر فدرر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کاملا قبول دارم. ترامپ واقعا باهوش و سیاستمداره.

  • SM
    SM | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اقای ترامپ خیلی خیلی مرد باهوشیه، این حرف هایی هم که میزنه بیشتر استفاده ی رسانه ای و....امسال هم میگن قرار جایزه صلح نوبل بهش تعلق بگیره بابت خلع سلاح اتمی کره شمالی

مطالب پیشنهادی