ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش آیفون 10 و گلکسی اس 9 در کره جنوبی؛ پرچمداران در ویترین مانده

به تازگی گزارشی از فروش آخرین پرچمداران سامسونگ و اپل در کره‌ی جنوبی منتشر شده که نشان می‌‌دهد، استقبال از این دو گوشی کمی پایین آمده است. پیش از این بارها گزارش شده بود که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

به تازگی گزارشی از فروش آخرین پرچمداران سامسونگ و اپل در کره‌ی جنوبی منتشر شده که نشان می‌‌دهد، استقبال از این دو گوشی کمی پایین آمده است. پیش از این بارها گزارش شده بود که اپل مجبور شده به علت فروش کمتر از حد انتظار آیفون 10، میزان سفارش و تولید پیشرفته‌ترین موبایلش را کاهش دهد. حال به نظر می‌رسد ساکنین کره‌جنوبی هم از پرچمداران گران نظیر آیفون ۹۹۹ دلاری استقبال مطلوبی نکرده‌اند. این مسئله موجب شده که فروش آیفون 10 و گلکسی اس 9 قدری پایین بیاید.

طبق آخرین گزارشات، اپل موفق شده که ۴۷۵ هزار گوشی آیفون 10 را طی ۴ ماه گذشته در کره‌ جنوبی عرضه کند. البته این میزان عرضه تنها از طریق همکاری با اپراتور‌های شبکه‌ی موبایلی کره جنوبی صورت گرفته است. در این بازه، دسامبر (اواسط آذر تا اوایل دی) با ۱۶۳ هزار آیفون بیشترین حد فروش و فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) با ۷۰ هزار گوشی کمترین میزان عرضه را به خود اختصاص داده‌اند.

عمده‌ی پرچمداران شرکت‌های رقیب همگی در بهمن ماه به بازار عرضه شدند و به همین دلیل است که فروش گران‌ترین آیفون در این ماه با مشکل روبرو شده است. همچنین میزان عرضه آیفون‌ها در این ۴ ماه، رکورد کمترین میزان عرضه‌ پرچمداران اپل در این کشور را به خود اختصاص داده است.

با این حال سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به اپل از خود نشان داده و موفق شده ۷۰۷ هزار گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را به کمک اپراتور‌های شبکه‌ی موبایلی کره‌ جنوبی، در این کشور عرضه کند. باید توجه داشت که این پرچمداران یک محصول داخلی برای کشور یاد شده به حساب می‌آیند و انتظار بیشتری از فروش آنها می‌رود. متاسفانه میزان فروش این گوشی‌ها نیز در واقع بدترین رکورد سامسونگ در زمینه‌ی عرضه پرچمدارانش در کره جنوبی به حساب می‌آید چرا که سال گذشته این شرکت توانسته بود تنها طی دو ماه، یک میلیون گلکسی اس 8 بفروشد.

با بررسی میزان فروش آیفون 10 و گلکسی اس 9 در کره جنوبی، متوجه می‌شویم که این مشکل تنها به یک برند خاص یا پرچمدار به خصوص مربوط نمی‌شود و به احتمال قوی علت دیگری دارد. کارشناسان باور دارند که بالا رفتن قیمت پرچمداران جدید و همچنین تفاوت کم آنها با موبایل‌های نسل قبلشان، موجب شده که کاربران کمتری، مدل‌های جدید را خریداری کنند.

تماشا کنید: مقایسه تست سقوط گلکسی اس 9 پلاس با آیفون 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • nioosha movaseghi
    nioosha movaseghi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یکی از شاهکار های شرکت هواووی گوشی mate 10 pro و یک پرچمدار هست که قابلیت های ویژه ای رو داره با هزینه ای باور نکردنی ...!!!
    فبلت‌های سری میت هواوی همیشه در زمینه باتری قدرت‌مند بوده‌اند. میت ۱۰ پرو از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بهره برده که قدرت بالای این دستگاه در زمینه شارژدهی را نشان می‌دهد. دقت کنید که این میزان از ظرفیت برای یک گوشی با نمایشگر فول‌اچ‌دی و پنل امولد بسیار ایده‌آل محسوب می‌گردد. هوش مصنوعی در میت ۱۰ پرو، تاثیر زیادی در عملکرد و سرعت عکاسی از محیط‌های مختلف خواهد داشت. لرزشگیر اپتیکال، فوکوس هایبریدی ۴ در ۱، عکاسی پرتره و زوم بدون افت کیفیت از دیگر ویژگی‌های مثبت و هیجان‌انگیز در بخش دوربین میت ۱۰ پرو هستند. علاوه بر این‌ها قابلیت‌ خاصی با عنوان PC Mode در میت ۱۰ پرو موجود بوده که توسط آن می‌توانید به راحتی و تنها با یک کابل تبدیل Type C به HDMI، گوشی خود را به یک کامپیوتر حرفه‌ای تبدیل کنید. استفاده از این ویژگی بدون نیاز به هیچ‌گونه داک و یا وسیله اضافی، امکان‌پذیر خواهد بود.

  • mishkavoo
    mishkavoo | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هواوی دست بردار اپل نیست! برای Face ID آیفون 10 رقیب پیدا شد!!!
    Huawei اخیراً در یکی از گوشی های پر طرفدار خود در بازار جهانی یعنی مدل Mate 10 lite که از 4 دوربین (دو دوربین در جلو و دو دوربین در پشت گوشی) در کنار یک صفحه نمایش FullView تمام صفحه بهره می برد، این قابلیت را با یک بروز رسانی نرم افزاری در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
    هواوی مجموعه دوربینی را مجهز به فناوری تشخیص چهره معرفی کرد. عملکرد این دوربین مشابه دوربین TrueDepth آیفون 10 توصیف شده با این تفاوت که قادر به آنالیز 300000 نقطه‌ی چهره کاربران ظرف تنها 10 ثانیه می‌باشد که به معنای توانایی 10 برابری آن نسبت به Face ID آیفون 10 است. و بدون هرگونه نگرانی می‌توان از آن برای تایید هویت به منظور انجام تراکنش‌های مالی در گوشی موبایل بهره برد، ضمن اینکه کاربران با استفاده از این قابلیت امنیتی قادر خواهند بود بدون لحظه‌ای معطلی و تنها طی 400 میلی‌ثانیه قفل گوشی خود را باز نمایند.

  • alirezapakdel
    alirezapakdel | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    البته منتظریم P20 pro پرچمدار جدید هواوی به صورت رسمی تو کشورمون عرضه بشه تا کامل نظر داد ولی دیگه دوره سامسونگ به سر اومده
    سامسونگ شده چند سری گوشی ثابت مثل سری های اس(پرچمدار) ، ای(میان رده قوی) ، جی (میان رده معمولی) که هر ساله یه مدل سال رو داره اضافه میکنه روش و الکی پول میگیره از مردم
    این یعنی کلاهبرداری!!!
    هیچ پیشرفت و تغییر محسوسی دیده نمیشه تو مدل های جدیدش و این دلیل از گردونه گوشیای هوشمند خارج شدن سامسونگ
    هواوی این روزا خیلی خوب و قوی داره کار میکنه و مطمئنم همونطور که اپل رو پشت سر گذاشته به زودی سامسونگ رو هم میگیره
    تمام صفحه و بدون حاشیه بودن اکثر مدلاش که فقط رو گوشی های پرچمدار سامسونگ دیده میشه
    دوربین فوق العاده با کیفیتش که رو اکثر گوشیاش هر دو دوربین دو لنزه است و با استفاده از هوش مصنوعی شی مورد نظر عکاسی و محیط پیرامون رو تشخیص میده و عکس با کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین عکاسی رو بهت میده

  • alirezapakdel
    alirezapakdel | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به جای این همه هزینه با نصف هزینه ای که برای آیفون ایکس باید پرداخت کرد میشه پرچمدار هواوی یعنی mate 10 pro خرید البته با این تفاوت که سیب گاز زده دیگه نداره!!!
    یکی از قابلیت های برجسته میت 10 پرو کیفیت صدای خروجیش هست که در حال حاضر از نظر حجم و وضوح صدا در صدر گوشیای هوشمند قرار گرفته. بلندگوی اصلی این دستگاه در لبه پایینی و اسپیکر مکالمه در زمان تماشای فیلم یا پخش کلیپ های صوتی، به راحتی شما رو از هدفون بی نیاز می کنه. هدست موجود تو جعبه این فبلت هم کیفیت خوبی داره و تو گوش هم خوب جا میگیره و سر و صدای محیط بیرون کاملا از موسیقی پخش شده حذف میکنه.
    طراحی زیبا و متمایز
    کیفیت ساخت عالی
    بدنه ضد آب
    نمایشگر امولد با کیفیت
    سخت افزار قدرتمند
    پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی
    دوربین دوگانه عالی
    کیفیت صدای بسیار خوب
    شارژدهی فوق العاده
    قیمت مناسب در مقایسه با رقبا

  • salarafshari
    salarafshari | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من خودم هم گوشی اپل داشته‌ام (4S و 5S و 7) و هم سامسونگ (نوت4 وS6)، اچ تی سی (HD Desire)، نوکیا، سونی و هوآووی(P6 و جدیدا میت 10 پرو) و به نظرم باید به برندهای مختلف بدون تعصب و نام برند، به کارایی آنها در یک دوره استفاده دو تا سه ساله توجه کرد تا در مورد خوب و بد بودن و درجه‌بندی آنها نظر داد. (البته باز هم بودن تعصب و منصفانه) بنده در این مدت یک ماه که گوشی میت 10 پرو را استفاده کرده‌ام، هیچ مشکل و لگ و عیبی در هیچ زمینه‌ای ندیده‌ام و به نظرم هر موردی هم که از طرف دیگران مطرح میشه سلیقه‌ای است، چه در خصوص کیفیت نمایشگر، نداشتن درگاه حافظه جانبی، عدم سوکت جداگانه هندزفری (با اتصال دایم تبدیل موجود در بسته خود گوشی به هندزفری‌های متفرقه، این مورد هم قابل حل و استفاده است) و یا عدم شارژ بی سیم و نداشتن بلوتوث 5 و ... (با ذکر این نکته که دوستان هنگام خرید به من میگفتن ارزش نداره این همه پول بابت برند هوآووی بدهی، در صورتی که من سالهای پیش تجربه استفاده از هوآووی P6 را داشتم و خیلی راضی بودم - هنوز هم دارمش، بدون هیچگونه عیب و ایرادی - و همچنین خیلی از امکاناتی که من لازم داشتم در خود کاربری هوآووی از قبل دیده شده بود و لازم نبود مثل گوشی‌های دیگر برای استفاده از آن امکان گوشی را روت کنم.) در انتها خرید و استفاده از این گوشی رو بدون هیچگونه نگرانی بهتون توصیه میکنم، به شرطی که ذهن‌تان در گیر این موضوع نباشه که برندِ هوآووی است و ارزش این همه هزینه رو نداره، واقعا این تعصب‌ داشتن‌ها اصلا واقعی نیست و این برندها هستند که با تبلیغات مختلف سعی در اغوا کردن نظر مصرف کننده‌ها دارن و ما باید با تحقیق و تجربیات واقعی همدیگر و نیازمون تصمیم بگیریم نه از روی نام برند. ببخشید خسته‌تون کردم، موفق باشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی