ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به نوآوری های برقی تویوتا در نمایشگاه خودرو چین

نمایشگاه خودروی پکن امسال پر بود از خودروسازانی که محصولات جدید خود را معرفی و راهی بازار می کردند. تویوتا نیز این قافله عقب نمانده و روز گذشته دو مدل پلاگین هیبرید کورولا و لوین ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

نمایشگاه خودروی پکن امسال پر بود از خودروسازانی که محصولات جدید خود را معرفی و راهی بازار می کردند. تویوتا نیز این قافله عقب نمانده و روز گذشته دو مدل پلاگین هیبرید کورولا و لوین خود را معرفی کرده است.

این خودروساز پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان سال 2020 ده خودروی الکتریکی جدید را مخصوص بازار چین معرفی کند که به نظر می رسد این دو سدان جزئی از خودروهای وعده داده شده باشند.

هر دو خودروی مذکور که در سال 2019 در دسترس عموم قرار خواهند گرفتند می توانند یک بازه ی 50 کیلومتری را به کمک قوای محرکه الکتریکی خود سپری کنند. این خودروها اولین محصولات برقی تویوتا خواهند بود که در کشور چین تولید می شود.

گفته می شود خودروهای بعدی که معرفی خواهند شد شاسی بلند های جمع و جور و هیبریدی C-HR BEV و IZOA BEV خواهند بود.

به احتمال زیاد شما تصور می کنید که C-HR BEV و IZOA BEV مدل های متفاوتی از یک خودرو باشند اما جالب بدانید با وجود شباهت های بسیار زیاد این دو خودرو با یکدیگر حتی تولید کنندگان آن ها نیز دو زیرمجموعه متفاوت از تویوتا بوده و C-HR BEV توسط شرکت تویوتا موتور GAC و IZOA BEV توسط شرکت تویوتا موتور FAW تولید می شود.

تویوتا هنوز اطلاعات فنی دقیق و کاملی از مدل های جدید کورولا و لوین منتشر نکرده بنابراین هنوز نمی توان با اطمینان اظهار نظر کرد که قوای محرکه اصلی این دو خودرو درون سوز بوده و یا برقی است ولی به طور قطع وجود قوای محرکه برقی در آن ها با رنج مسافتی 50 کیلومتر تایید شده است.

با توجه به تصاویر منتشر شده ما احتمالا باید شاهد تغییرات در ظاهر نسخه های جدید کورولا و لوین باشیم. به نظر می رسد که سازندگان و طراحان این خودروها تلاش کرده اند با توجه به اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی طرح های جدیدی را پیاده سازی کرده و چهره ای متناسب با موتور برقی به خودروها ببخشند.


تصاویر منتشر شده تنها اضافه شدن پورت شارژ و نشان مخصوص خودروهای پلاگین بر روی گلگیرهای جلو را تایید می کنند. تویوتا همچنین اعلام کرده که قصد دارد با همکاری شرکای چینی خود قطعات کلیدی محصولات خود را در داخل کشور چین تولید کند. به علاوه این کمپانی برای تولید و مونتاژ خودروهای خود در داخل این کشور نیز ابراز تمایل کرده است.

در راستای همین اهداف مدیران این کمپانی اعلام کرده اند که ظرفیت تولید باتری های نیکل متال خود را تا سال 2020 در حدود 220 هزار واحد افزایش خواهند داد و یک سایت تحقیقاتی مخصوص تست باتری ها را نیز در چین راه اندازی خواهند کرد.

جالب بدانید که این تولیدکننده در طی سال های گذشته بارها برای تولید محصولات خود در خاک چین ابزار تمایل کرده و حتی زیرساخت های محلی خود را به خصوص در مورد خودروهای برقی در این کشور تقویت کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی تویوتا سال گذشته بیش از 140 هزار خودروی برقی در چین به فروش رفته که انتظار می رود با توجه به افزایش تنوع و کیفیت این محصولات در طی سال های آینده شاهد افزایش این رقم نیز باشیم.


بنابه گفته مدیران این کمپانی یکی از علت هایی که سبب تمایل تویوتا به بازار چین و راه اندازی کارخانه های محلی در این کشور شده پیشگام بودن چین در بحث الکتریکی سازی و گسترش استفاده و محبوبیت روزافزون خودروهای برقی نزد مردم این کشور است.

سال گذشته بود که مدیران این کمپانی یک برنامه آزمایشی سه ساله را آغاز کرده و توضیح دادند که قصد دارند بر روی برقی کردن اتوبوس ها و وسایل نقلیه تجاری در چین کار کرده، طراحی و تولید آن ها را امکان سنجی کرده و محصولات الکتریکی جدیدی در این حوزه را وارد این کشور کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی