ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش جهرمی به فیلترینگ تلگرام: دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است

از بامداد امروز روند فیلترینگ تلگرام توسط ISPها و اپراتورهای موبایل آغاز شده است و حالا وزیر ارتباطات، یک بار دیگر مخالفت خود با محدود سازی حق انتخاب کاربران را متذکر شده است. آذری جهرمی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۵

از بامداد امروز روند فیلترینگ تلگرام توسط ISPها و اپراتورهای موبایل آغاز شده است و حالا وزیر ارتباطات، یک بار دیگر مخالفت خود با محدود سازی حق انتخاب کاربران را متذکر شده است.

آذری جهرمی از ماه گذشته تلاش بسیاری داشته تا کاربران را با این اصل آشنا کند که وزارت ارتباطات، نقش اندکی در تصمیم‌گیری برای فیلتر شدن یک سایت یا یک سرویس دارد. او در همین چند روز گذشته، در پاسخ به یکی از کاربران توییتر در مورد علت فیلتر بودن یک سایت گفته بود:

«علت را از دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس http://internet.ir باید پرسید. وزارت ارتباطات از دلیل فیلتر سایتها بی‌اطلاع است.»

و اما حالا، او در دفاعی کم‌سابقه از گردش آزاد اطلاعات و مجرم نبودن فناوری، در توییتر یک رشته توییت نوشته که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

«۱)دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است؛ هر چند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود. نرم افزارهای بدیل، شناسایی و جریان آزاد اطلاعات، مجدداً فعال و در گردش خواهد بود. این خاصیت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.

۲)فناوری، به خودی خود، نه مجرم است نه مفسد و نه منحرف؛ این بشر است که با استفاده نادرست از آن، جرم یا فساد در فضای زندگی مجازی را ترویج می‌کند؛ چندان که در فضای واقعی نیز چنین می‌کند که امریست گریزناپذیر و علی حده.

۳)توسعه فناوری نیز پیوسته و توقف ناپذیر است، چرا که مکث در این مسیر پرجنب و جوشِ لایتناهی، آنهم در روزگار سرعت تکنولوژی، بس سخت و مستصعب است و خود تحریمی از دنیای نوین عقب‌ماندگی را به‌دنبال خواهد داشت.

۴)سیاستگذاری برای رسانه‌های نوین و به رسمیت شناختن آنها در جهت پاسداشت حقوق شهروندان، نیازمند اقدامی عاجل است که تعارض کشور با شبکه‌های اجتماعی را کاهش و باعث وحدت عمومی و مانع سلب اعتماد خواهد شد.

۵) در این میان نباید از عدم وجود استانداردی جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم افزارهای فضای مجازی گذشت، این تعارضی است که برای اکثر کشورها وجود دارد. زمانی که مقررات کشورها محترم شمرده نشود، عکس العمل حاکمیتها امری غیرطبیعی و غیرمعقول نمی‌نماید.»

 

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • hossein khorshidi
    hossein khorshidi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به درک که تلگرامو فیلتر کردن تلگرام نشد هزار تا اپ دیگه به جز داخلی.گند زدن به سرعت نت یه سایتم به زور باز میکنه.اینا هم همشون سیا بازیای خودشونو دارن، اون میگه من هیچکارم بعد پشت سر میشینن به ریش ما میخندن البته که دستور از بالاس رییس جمهور هم بیشتر نمایشیه چه برسه به وزیر

  • amir ralebi
    amir ralebi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چه غلتی کردن؟!؟
    دیگه نه فیلتر شکن باز میشه، نه پروکسی های که گذاشتن
    دیگه اونا رو چه جوری فیلتر کردن؟؟!
    کسی راه حلی بلده؟؟
    بگید لطفاً :/

    • herogame
      herogame | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      دوست عزیز اینا اومدن یه NAT اضافه گذاشتن و موضوع رو پیچیده تر کردن اول ببینید اینترنت شما NAT 2 یا 3، اگه 3 بودین به هر قیمتی شده با isp صحبت کنید که براتون nat type 2 کنند و ip public بهشون بدن، بهونه هایی که میشه اورد مثل بازی آنلاین، وصل نشدن بعضی از برنامه ها روی پورت خاص، DDNS و ... من با hotspot و lantern مشکلی ندارم

  • herogame
    herogame | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اقا یا خانمی که توی دیجیتاتو کار میکنی اگه شما طرفدار یا حامی این وزیر هستی و نون میخوری ازش دلیل نمیشه که کامنت منو پاک کنی عوضش میتونی مغز خودتو خونه تکونی کنی

  • radian
    radian | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    منم میتونستم بیانیه صادر کنم. تورو گذاشتیم اونجا جلوشون رو بگیری

  • MP3
    MP3 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با این دستور قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و... دور زده شدند!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی