ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش آیفون X اپل
تکنولوژی

ماجرای عجیب آیفون X؛ محصولی در حال سقوط یا موبایل محبوب کاربران؟

خبرهای مختلف از گوشه و کنار دنیا حاکی از آن است که انقلابی ترین آیفون در طی سال های گذشته آن طور که باید و شاید مورد استقبال خریداران قرار نگرفته. گرچه مقامات اپل زیر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

خبرهای مختلف از گوشه و کنار دنیا حاکی از آن است که انقلابی ترین آیفون در طی سال های گذشته آن طور که باید و شاید مورد استقبال خریداران قرار نگرفته. گرچه مقامات اپل زیر بار این مسئله نمی روند اما منابع اصلی تامین کننده قطعات مورد نیاز آیفون X به اتفاق خبر از کاهش درآمدها و پیش بینی های خود از سودآوری آینده می دهند.

برخی خبرها از کاهش سفارش اپل به تامین کنندگان تا حدود ۵۰ درصد حکایت دارند و مینگ چی کو نیز با اظهار نظر اخیر خود در ژاپن تیر خلاص را شلیک کرده. او می گوید که اپل قصد دارد تا نیمه های سال جاری میلادی تولید آیفون ۱۰ را به طور کامل متوقف کند.

ظاهراً وضع برای محصول اپل بحرانی تر از این حرف هاست. «نیل کمپلینگ» کارشناس موسسه تحقیقاتی «Mirabaud Securities» دیروز گفته بود که آیفون را یک مرده فرض کنید. برخی نیز می گویند که فعالان بازار سهام در وال استریت برای اپل «وضع فوق العاده» اعلام کرده اند.

فروش آیفون X اپل

اما تیم کوک مدیرعامل اپل به هیچ وجه این خبرها را تایید نمی کند. همان طور که پیش تر در دیجیاتو خواندید او در خلال کنفرانس ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر کمپانی تحت مدیریتش تاکید کرده که از ماه نوامبر تا به امروز آیفون X در صدر فروش موبایل های اپل در تمام هفته ها بوده است. او می گوید از زمان معرفی دو آیفون جدید در یک سال (آیفون 6 و 6s) تا به امروز این نخستین بار است که مدل گران تر فروش بیشتری را نسبت به ارزان ترها به ثبت می رساند.

کوک گرچه از ارائه هرگونه آمار کمّی در خصوص فروش مدل های مختلف آیفون سر باز می زند، اما مدعیست که آیفون X افتخار کمپانی تحت مدیریت او و مورد رضایت ۹۹ درصدی خریدارانش است.

اما یک نکته سبب می شود که تا حدودی به گفته های بالا شک کنیم. با رونمایی از آیفون ۱۰۰۰ دلاری پیش بینی می شد که میانگین نسبی قیمت آیفون های به فروش رفته اپل در سه ماهه نخست امسال چیزی در حدود ۷۴۰ دلار بشود. این در حالی است که طبق گزارش خود کمپانی رقم مذکور به ۷۲۸ دلار رسیده است.

فروش آیفون X اپل

به عبارت دیگر فروش مدل های گران قیمت تر و به خصوص آیفون X نسبت به دیگر مدل ها به شکل قابل ملاحظه ای کمتر بوده است. برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که در میان موبایل های فروش رفته اپل در سه ماهه نخست امسال تنها ۱۶ درصد آنها دارای برش بالای نمایشگر بوده اند. لازم به ذکر است که رقم مذکور برای دوره پیش از این چیزی در حدود ۲۰ درصد برآورد شده بود. این یعنی هر روز تعداد افرادی که توان پرداخت دست کم ۱۰۰۰ دلار برای خرید یک آیفون متفاوت را در خود می بینند کمتر و کمتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اپل خيلي به سخت افزار هاش وابسته است و اين خوب نيست براش...
    مثل زماني هست كه مايكروسافت به شدت به فروش لايسنس ويندوز و افيس وابسته بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی