ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی تسلا
کسب و کار

تسلا و ثبت رکورد بالاترین درآمد در عین تحمل ضرر هنگفت

گزارش مالی نخستین سه ماهه سال ۲۰۱۸ تسلا حاوی آمارهای جالبی است. این شرکت در دوره مذکور با کسب ۳.۴ میلیارد دلار درآمد رکورد تازه ای را به ثبت رسانده، اما ضرر قابل توجه ۷۸۵ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گزارش مالی نخستین سه ماهه سال ۲۰۱۸ تسلا حاوی آمارهای جالبی است. این شرکت در دوره مذکور با کسب ۳.۴ میلیارد دلار درآمد رکورد تازه ای را به ثبت رسانده، اما ضرر قابل توجه ۷۸۵ میلیون دلاری طعم رکورد شکنی مذکور را در کام مدیران شرکت تلخ کرده است.

این سازنده خودروهای الکتریکی با تولید حدود ۲۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت هفتگی توانسته به بیشترین تیراژ تولید خود تا به امروز دست بیابد، گرچه هنوز با رقم ۲۵۰۰ دستگاهی که ماسک به عنوان هدف خود اعلام کرده بود فاصله دارد.

تسلا در گزارش مالی اخیر به سرمایه گذارانش اطمینان داده که شرکت در نیمه دوم سال جاری (مصادف با سه ماهه سوم ۲۰۱۸) به محدوده سود دهی باز خواهد گشت. البته علی رغم ادعای پیشین موسس و مدیرعامل کمپانی، این وعده بدون افزایش سرمایه گذاری ها ممکن نخواهد بود.

گزارش مالی تسلا

ماسک در خلال کنفرانس ارائه گزارش مالی مورد بحث اعلام کرد که شرکتش برای ورود به مرحله سود دهی علاوه بر افزایش سرمایه ها نیاز به یک بازآرایی دارد. ظاهراً قرار است این بازآرایی بیشتر از همه در نحوه چینش کمپانی های تامین کننده قطعات اولیه مورد نیاز تولید خودروها انجام گیرد. ماسک می گوید برخی از این شرکا «از کنترل خارج شده اند».

از نگات دیگر گزارش مالی اخیر تسلا کاهش قابل توجه حجم نقدینگی های در اختیار کمپانی است. در شرایطی که تسلا سال جدید را با ۳.۴ میلیارد دلار دارایی در حساب هایش آغاز کرده بود، حالا این رقم به حدود ۲.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در حال حاضر بزرگترین چالش تسلا تحویل به موقع بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی Model 3 است که سبب شده پیش خرید کننده ها ناچار به تحمل انتظاری ۶ تا ۹ ماهه برای تحویل گرفتن سفارش خود شوند. به همین دلیل است که ماسک وعده داده اصلی ترین اولویت کمپانی تحت مدیریتش را افزایش میزان تولید خودروی مذکور به رقم ۲۵۰۰ دستگاه در هفته قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی