ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیل موشکافانه تریلر سوم بازی Red Dead Redemption 2؛ این گروه خشن

همان طور که پیش از این تماشا کردید، روز گذشته سومین تریلر بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شد. سایت پولیگان در یکی از جدیدترین مقالات خود به صورت موشکافانه به تحلیل این تریلر پرداخته ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

همان طور که پیش از این تماشا کردید، روز گذشته سومین تریلر بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شد. سایت پولیگان در یکی از جدیدترین مقالات خود به صورت موشکافانه به تحلیل این تریلر پرداخته است که در ادامه آن را باهم مطالعه خواهیم کرد.


روز گذشته سومین تریلر Red Dead Redemption 2 منتشر شد و باز هم به ما نگاه مبهمی از دنیای راکستار در قرن 19 میلادی و غرب وحشی داد.

با تماشای تریلر، ما حقایقی در مورد Red Dead Redemption 2 یاد گرفتیم و قصد داریم با نگاهی نزدیک تر به آن جزییات بیشتری را به دست آوریم. لازم به ذکر است که این متن حاوی اسپولر برای قسمت قبلی این مجموعه یعنی Red Dead Redemption است.

راکستار همراه با تریلر بازی، خلاصه ای از داستان قسمت دوم را منتشر کرد. وقایع داستانی Red Dead Redemption 2 در سال 1899 اتفاق می افتند که 12 سال قبل تر از اتفاقات قسمت پیشین محسوب می شود.

پایان دوران غرب وحشی نزدیک است و قانون مداران آخرین بازماندگان گروه های تبهکاری را دستگیر می کنند. این افراد تسلیم می شوند یا در غیر این صورت کشته خواهند شد.

پس از آن که یک سرقت در شهر غربی «بلک واتر» بد پیش می رود، آرتور مورگان و اعضای گروه ون در لیند مجبور به فرار می‌ شوند. این گروه باید از دست جایزه‌ بگیر‌ها و نیرو‌های پلیس فرار و برای زنده ماندن در آمریکا تلاش کنند. همزمان با مشکلاتی که درون این گروه به وجود می آید، مورگان در شرایطی قرار گرفته که باید بین ایده های خود و وفادار ماندن به گروهی که در آن رشد کرده، یکی را انتخاب کند.

فاصله زمانی بین دو بازی با تحلیل ما از تریلر دوم بازی تطابق دارد. در آن زمان گفتیم داستان بازی Red Dead Redemption 2 ده الی پانزده سال قبل از قسمت قبلی به وقوع خواهد پیوست. اما این تفاوت زمانی چه معنایی دارد؟

ظاهراً در نهایت متوجه چگونه به وجود آمدن زخم های صورت جان مارستون خواهیم شد.

باید گفت بسیار غیر ممکن به نظر می رسد که ما خودرویی را در Red Dead Redemption 2 ببینیم. این وسایل نقلیه در انتهای قسمت قبلی به نمایش در آمدند. در سال 1899 صنعت خودروسازی ایالات متحده در حد و انداره کوچکی فعالیت می کرد. کمپانی هایی مانند فورد و کادیلاک تا چند سال بعد اولین خودروهای تولیدی ایالات متحده را وارد بازار نکردند.

در واقع در تریلر بازی چند کالسکه و دلیجانی که با اسب بخار کار می کند دیده می شود. اما پیشرفته ترین وسیله حمل و نقل در قرن بیستم، راه آهن هایی به حساب می آمدند که برای لوکوموتیو هایی که با بخار کار می کردند، طراحی شده بودند و به همین دلیل باید انتظار داشت در Red Dead Redemption 2 قطارهای زیادی رویت شود.

Red Dead Redemption 2 پیشدرآمدی بر قسمت پیشین محسوب می شود و ظاهراً ما نسخه های جوان تری از شخصیت های قسمت اول را ملاقات خواهیم کرد. تریلر سوم بازی هم از این قضیه را به خوبی ثابت می کند و جان مارستون، شخصیت اصلی Red Dead Redemption به صورت محاصره شده در تریلر بازی مشاهده می شود.

مارستون در ابتدا با گروهی از سارقین خشونت آمیز به رهبری داچ همکاری می کرد که به دزدی از بانک ها مشغول بودند. اما در ابتدای Red Dead Redemption او از زندگی جنایی خود بازنشسته شده و همراه پسر نوجوانش جک و همسرش ابیگل زندگی بی خطری دارد.

متاسفانه گذشته مارستون زندگی عادی او را بر هم می زند. ماموران پلیس فدرال، همسر و پسرش را می دزدند تا او را مجبور به گیر انداختن سه عضو از جوخه قدیمی اش بکنند: بیل ویلیامسون، خاویر اسکولا و ون در لیند.

بازی Red Dead Redemption 2
شخصی که بین خاویر اسکولا و مورگان نشسته، شخصیت «عمو» در قسمت پیشین است.

در تریلر سوم مارستون به عنوان عضوی از باند تبهکار داچ ایفای نقش نمی کند. ظاهراً او قبل از شخصیت اصلی این قسمت یعنی آرتور گرفتار ماموران فدرال شده است. (شاید مارستون با درست پیش نرفتن سرقت باند داچ در بلک واتر گیر افتاده باشد.)

ما پیش از این مشکوک بودیم که اعضای باندی که در قسمت قبلی می شناختیم را در بازی Red Dead Redemption 2 ببینیم اما تریلر روز گذشته به ما چهره ای واضح تر از شخصیت هایی مانند بیل و خاویر با آن سیبیل چکمه ای مخصوصش، نشان می دهد. البته چند کاراکتر آشنای دیگر در بازی حضور دارند که ممکن است شما آن ها را شناسایی کرده باشید.

مارستون ها در خانه خودشان تنها نبودند. مرد همیشه مستی همراه با آن ها زندگی می کرد که گاهی به عنوان کارگر مزرعه مشغول به کار بود؛ مردی با ریش های خاکستری که با نام «عمو« شناخته می شد. گفته می شد که او در گذشته دزدی کوچک بوده اما ظاهراً او عضو بند تبهکار داچ بوده است! (یا حداقل یک بار در جمع آن ها حضور داشته)

برای چندبار در تریلر یک مامور فدرال را می بینیم که ظاهراً یکی از شخصیت های منفی اصلی Red Dead Redemption 2 خواهد بود. یکی از همراهان او مردی با سیبیل ضخیم و کلاه کاسه ای است که پیش از این در قسمت قبلی به عنوان شخصیت منفی حضور داشت. مامور ادگار راس که در قسمت قبلی 38 سال داشت و در نهایت در سال 1914 به دست جان مارستون کشته شد.

مردی با سیبیل های هشتی، کسی نیست جز مامور ادگار راس که در قسمت قبلی 38 سال داشت و در نهایت در سال 1914 به دست جان مارستون کشته شد.

قسمت اول دو دهه بعد پایان دوران غرب وحشی جریان داشت اما داستان آن عمدتاً در شهرک های روستایی و بیابان های بزرگ روایت می شد.

شهر ساحلی بلک واتر در قلمرو شرقی پنسیلوانیا نزدیک ترین محیط در بازی به یک منطقه شهری توسعه یافته بود؛ اگر چه اکثر خیابان های آن آسفالت نشده بودند و در این نسخه هم چنین انتظاری از بلک واتر نمی رود.

آن چه از تریلر روز گذشته یاد گرفتیم ممکن است اعتبار بیشتری به اطلاعاتی که پیش از این به بیرون درز کرده بود بدهد. در آپریل 2016، تصویری که به نظر نقشه جهان بازی Red Dead Redemption 2 بود در سایت NeoGAF منتشر شد. بخش شمال شرقی نقشه Red Dead Redemption منطقه West Elizabeth با درختانی بلند بود. و دشت بزرگ آمریکا نیز در جنوب غربی نقشه حضور داشت.

نقشه Red Dead Redemption 2 از سمت West Elizabeth تا شمال و شرق امتداد پیدا می کند. تنها منطقه ای که در غرب بلک واتر وجود داشت، منطقه جنگلی بود که در قسمت اول نیز نام آن شنیده می شود. سناریویی که راکستار روز گذشته برای قسمت دوم منتشر کرد، منطقه West Elizabeth را به عنوان قسمت اصلی بلک واتر معرفی می کرد که این بخش در قسمت غربی نقشه Red Dead Redemption 2 حضور دارد.

مدرک دیگری که از تریلر دوم بازی Red Dead Redemption 2 به دست می آید، به صحبت های آرتور با اعضای جوخه بر می گردد. او می گوید ماموران از غرب و در کوهستان آن ها را دنبال کرده اند. این ها جملاتی هستند که شما در صورتی که از غرب شروع به حرکت به سمت شرق کنید، خواهید گفت.

باید انتظار داشت که این محل چیزی بیشتر از سالنی مجلل باشد.

اطلاعات تازه راکستار نشان می دهد که آرتور به همراه باند داچ بعد از سرقت بزرگ در بلک واتر مجبور به فرار شده که بهانه خوبی برای ماموران و تعقیب این گروه در چند ایالت به شمار می رود.

تا امروز ما تریلر هایی سینمایی از این بازی دیده ایم که مشخص نیست کدام آن ها به گیم پلی مربوط بوده و کدام یک صحنه هایی از کات سین های بازی هستند. بنابراین نمی توانیم واقعاً بدانیم این تریلرها مکانیک هایی که در بازی Red Dead Redemption 2 وجود دارند را نشان می دهند یا خیر.

اما اگر اعتبار صحنه های نمایش داده شده را قبول کنیم، اطلاعات بیشتری از سیستم مبارزات بازی در اختیارمان قرار می گیرد. برای مثال از با توجه به تریلرهای قبلی می دانستیم، آرتور مورگان قادر به تیراندازی با کمان است، مهارتی که جان مارستون از آن بهره نمی برد.

مارستون می توانست با مشت و لگد مردم را هدف قرار دهد اما هم تریلر دوم و هم تریلر سوم بازی نشان می دهند با موقعیت های پیشرفته تری مانند تیراندازی بی سر و صدا روبرو هستیم. موضوع ذکر شده به این معنا بوده که ممکن است در این بازی بازی تاکید بیشتری روی مبارزات بدون اسلحه وجود داشته باشد.

این امر منطقی به نظر می رسد زیرا آرتور مورگان فردی است که طلب های مردم را از بدهکاران پس می گیرد و او باید بتواند بدون شلیک گلوله با مردم، خشن برخورد کند.

به جزییات اسلحه دقت کنید.

هنگامی که راکستار در اکتبر 2016 از این بازی رونمایی کرد، به وجود تجربه چند نفره جدیدی اشاره شد و از آن زمان تا به امروز چیزی در مورد این بخش از بازی Red Dead Redemption 2 نشنیده ایم. اما پروژه سودآور GTA Online در GTA V احتمال دارد اساس چیزی باشد که در Red Dead Redemption 2 انتظار آن را داریم.

تریلرها و تصاویری که از بازی منتشر شده نشان می دهد سلاح ها در Red Dead Redemption 2 بیشتر و متنوع تر از یک اسلحه معمولی هستند. در قسمت قبلی با انواع مختلفی از رولورها، تفنگ ها و شاتگان ها روبرو بودیم و ممکن است در بخش داستانی یا چندنفره قسمت دوم، امکان ارتقا اسلحه ها وجود داشته باشد.

همانند پیشرفت ظاهر اسلحه ها، انیمیشن های بازی نیز مسلماً چشم گیر تر از گذشته خواهند بود. به صحنه ای که داچ رولور خود را برای شلیک کردن آماده می کند دقت کنید. از این دست جزییات در بازی Red Dead Redemption 2 به طور گسترده ای وجود خواهند داشت. از دویدن اسب ها در دشت گرفته تا باریک شدن چشمان آرتور همگی خیره کننده هستند.

صبر کردن برای این بازی کار سختی است. Red Dead Redemption 2 در تاریخ 4 آبان برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pouri
    pouri | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نسخه ی ۱ بازی روی ps4 قابل بازیه ؟

    • شایان کرمی
      شایان کرمی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      از طریق سرویس PlayStation Now قابل اجرا هست ولی سرعت اینترنت بالایی میخواد که تو ایران اصلاً به صرفه نیست.

  • Amir Parsa (123456)
    Amir Parsa (123456) | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آقا شایان یه سوال: این بازیها در آینده برای xbox 360 هم منتشر میشن؟

    • pouri
      pouri | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      برای xbox one هم منتشر نمیشن به احتمال زیاد چه برسه به 360

    • شایان کرمی
      شایان کرمی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      سلام
      خير.

مطالب پیشنهادی