ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تباهی سرخ پوست زنده؛ هر آنچه درباره Red Dead Redemption 2 می دانیم [به روز رسانی تاریخ 1397/02/14]

[به روز رسانی تاریخ 1397/02/14]: به لطف انتشار تریلر سوم بازی و ارائه یک نسخه دمو 40 دقیقه ای پشت درهای بسته، Red Dead Redemption 2 چهره واضح تری از خود به نمایش گذاشته. ابتدا بهتر ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۶

[به روز رسانی تاریخ 1397/02/14]: به لطف انتشار تریلر سوم بازی و ارائه یک نسخه دمو 40 دقیقه ای پشت درهای بسته، Red Dead Redemption 2 چهره واضح تری از خود به نمایش گذاشته. ابتدا بهتر است نگاهی به تریلر منتشر شده بیاندازید؛ این مطلب هم اطلاعات خوبی به شما می دهد.

پایان دوران غرب وحشی نزدیک است و قانون مداران آخرین بازماندگان گروه های تبهکاری را دستگیر می کنند. این افراد تسلیم می شوند یا در غیر این صورت کشته خواهند شد.

 

درست است؛ اتفاقات بازی در سال 1899 یعنی 12 سال قبل از نسخه اول رخ می دهد و درست است؛ جان مارستون بازمی گردد. آیا Red Dead Redemption 2 پیش درآمدی برای نسخه اول است؟ نویسنده سایت معتبر IGN بعد از تجربه دموی بازی استفاده از کلمه «پیش درآمد» برای نسخه دوم را بی انصافی خواند.

تعاریفی که از بازی شده، گواهی می دهد که نسخه دوم این سری می خواهد استانداردهای جدیدی در زمینه تعامل بازیکن با NPC ها و محیط پیاده سازی کند. با دیجیاتو همراه باشید.

قهرمان یا ضد قهرمان؛ آرتور مورگان کیست؟

تباهی سرخ پوست زنده تیتری بود که برای سرگذشت آرتور مورگان انتخاب شد؛ یاغی، دزد و آدمکش برجسته گروه داچ.

آرتور آن شخصیت تک بعدی و به شدت ضدقهرمانانه تریلر دوم نیست. بعد از صحبت با اعضای کمپانی راک استار و تجربه ای که اعضای سایت IGN از بازی داشتند، نظرشان نسبت به این موضوع عوض شد.

آرتور مورگان با وجود هیکل درشت و رفتار خشن، دست راست داچ به حساب آمده و نقش کلیدی در مدیریت گروه را برعهده دارد.

جان مارستون، قهرمان نسخه اول بازی

آرتور در زمان هایی که دست به تبهکاری و دزدی نمی زند، معمولاً مشغول جمع آوری منابع و غذا برای خانواده اش است. او اجازه دارد که از این مسئولیت شانه خالی کند، اما خوش طینتی او با گفتن «خب، یه کاریش می کنم» نمایان می شود.

او سعی می کند جدل بین اعضای گروه را خفه کند و رهبر خوبی برای خانواده خود باشد. بعضی مواقع او غرورش را نادیده گرفته و تصمیم می گیرد برخلاف خواسته خود به بقیه کمک کند.

مثلاً طی صحبتی که با بیل ویلیامسون داشته، او می گوید: «هر زمان که من یه کار اشتباه می کنم، به عنوان یه احمق شناخته میشم اما هر وقت تو توی دردسر میوفتی ... آاااه، انگار اینم جزو کارای دیگس.»

آرتور اعتقاد دارد که بعضی موارد باید خانواده را در اولویت قرار داد. در Red Dead Redemption 2 تیراندازها، فراری ها و یاغی ها جزو خانواده آرتور به حساب می آیند.

در دوران کودکی آرتور توسط داچ ون در لیند تربیت شد و طبیعتاً تفکرات داچ نیز به او انتقال داده شده. این وفاداری بین داچ و آرتور چیزی است که در بازی قرار است به چالش کشیده شود.

در نسخه دوم احتمالاً شاهد سقوط گروه داچ خواهیم بود و در این بین، آرتور که دچار بحران وجودی است چه تصمیماتی در قبال خانواده خود اتخاذ می کند؟ آیا همانند جان مارستون «دیوانه شده، و ناگهان خانواده برایش دیگر معنایی ندارد»؟

 

دموی 40 دقیقه ای بازی، ژورنالیست ها را به وجد آورده

متن زیر چکیده مطلب اکلس سیمونزدر سایت IGN است و از تجربه خود درباره این بازی صحبت می کند.

تا به حال در هیچ بازی چنین چیزی ندیدم. هرچیزی جایگاه خود را داشته و هرکسی هدف خود را دارد. از طرفی، هیچ چیز تصنعی نیست.

مثلاً در بازی های دیگر همه چیز طوری قرار دارد انگار زندگی بدون حضور شما جریان دارد. کافی است به سمت جاروزنی که سرش به سمت پایین است هفت تیر خود را به نشانه تهدید درآورده و آن وقت متوجه خواهید شد که او در یک حلقه بی نهایت از جاروکشیدن حبس شده.  همه ضعف ها در یک نقاب بزرگ قرار دارند تا شما باور کنید در یک دنیای زنده نیست.

Red Dead Redemption 2 نیازی ندارد تا شما چیزی را باور کنید. ذات این بازی باورپذیر است و مردم واقعاً وجود دارند. آن ها کار و برنامه خود را دارند و حضور شما در دنیایی که آن ها زندگی می کنند اهمیتی ندارد؛ البته اگر قصد نزدیک شدن به آن ها نداشته باشید.

هفت تیر خود را به سمت جاروزن نشانه بگیرید و بستگی به اخلاق جاروزن، امکان دارد زانو زده و درخواست بخشش کند یا برعکس، او هم هفت تیر خود را درآورد انتقام بگیرد.

یک ارتباط به شدت عمیق و ریشه ای بین شما، رفتار شما و محیط اطرافتان وجود دارد که Red Dead Redemption 2 روی آن تاکید بسیار خاصی دارد.

راک استار از شما نمی خواهد که نقش آرتور مورگان، یاغی و قهرمان بازی را برعهده بگیرید. راکس استار از شما می خواهد تا در دنیای بازی زندگی کنید.

اردوگاهی که اعضای گروه داچ در آن زندگی می کنند به مثابه یک جامعه زنده رفتار می کند. هرکس مشغول انجام کاری است، برخی نیز در حال گفتگوهای بسیار عمیقی هستند و دیگران درباره کارهای روزمره صحبت می کنند.

هر چه باشد، اردوگاه شما جایی برای کار کردن است؛ لباس ها باید شسته شود، برای آتش روشن کردن به چب نیاز دارید و ... . هرکدام از اعضای گروه وظیفه ای دارند که باید آن ها را به انجام برسانند. اگر چند دقیقه به محیط نگاه کنید متوجه خواهید شد که همه چیز در حال وقوع است و هرچیزی جای خودش است.

آرتور نقش مهمی در تهیه منابع و غذای اردوگاه را برعهده دارد. اگر در این موضوع کوتاهی شود، تاثیرش را روی کل اتمسفر اردوگاه خواهید دید. مثلاً در صورت تهیه غذا روحیه اعضا بالا می رود، مردم به شادی و پایکوبی پرداخته و از شما تشکر می کنند. اگر با کمبود غذا مواجه شوید، اعضای گروه سریع واکنش نشان می دهند و با عصبانیت از کمبود غذا صحبت می کنند.

به عنوان یکی از اعضای مهم گروه داچ، آرتور می تواند با خرید غذا یا شکار حیوانات غذای آن ها را تامین کند و در قبال آن، پاداش دریافت می کند.

البته راک استار تاکید دارد که اردوگاه، بدون انجام وظایف شما نیز سرپا خواهد بود. آن ها بسیار تلاش کردند تا بین مسئولیت های آرتور و دیگر کارها تعادل ایجاد کنند.

شکارکردن بخش کلیدی بازی به شمار می آید. اگر با تیرکمان حیوان را شکار کنید، کیفیت گوشت بهتر خواهد بود. از طرفی، به مرور زمان حیوانی که شکار کنید فاسد خواهد شد و باید هرچه زودتر به اردوگاه ببرید.

پرسون آشپز اردوگاه است و هنگامی که آرتور از کنار وی رد می شود، پرسون می گوید که گوشتمان در حال اتمام است. هنگامی که پرسون این جمله را می گوید کات سینی نمایش داده نمی شود و دوربین جایش را عوض نمی کند تا نمایانگر شروع یک ماموریت جدید باشد.

شما در قلب ماجرا هستید و تعامل شما معمولاً از طریق نزدیک شدن به یک NPC و ادامه صحبت با آن ها میسر می شود.

در نهایت مورگان می تواند درخواست پرسون را نادیده بگیرد یا با فرد دیگری صحبت کند.

همه ما می دانیم که بازی ویدیویی یک نقطه شروع و پایان دارد، اما راک استار تمام تلاشش را می کند تا مرز بین ماموریت های داستانی و ماموریت های فرعی را از بین ببرد؛ گویی همه فرصت هایی هستند که آرتور در زندگی خود به آن ها برخورده است.

همانطور که گفته شد قدرت انتخاب شما در Red Dead Redemption 2 بسیار بالا است و این موضوع برای کوچک ترین موارد نیز صدق می کند. هنگامی که آرتور از اردوگاه بیرون می آید با آدم های مختلفی مواجه می شود؛ بعضی از آن ها باادب و خوش برخورد هستن و برخی رفتار صمیمانه ای از خود بروز نمی دهند.

شما روی برخوردی که آرتور از خود نشان می دهد اختیار کامل دارید. به لطف سیستم پیچیده تعاملی که راک استار تدارک دیده، در پایین صفحه سمت راست تعدادی انتخاب برای شما وجود دارد؛ همانند «سلام کردن» یا «مقابله به مثل».

این انتخاب ها بستگی به فاکتورهایی همچون جایی که هستید، با چه کسی صحبت می کنید و انتخاب هایی که در تعاملات قبلی داشته اید، به صورت پویا تغییر می کند.

با وجود آنکه بخش اعظمی از HUD در دموی بازی خاموش بود، کاملاً مشخص بود که راک استار آزادی عمل وحشتناکی را برای مخاطبان تدارک دیده.

اینکه چگونه آرتور خود را نشان دهد نیز در رفتار دیگران موثر است: اگر با تفنگ غلاف شده در شهر دور بزنید دیگران با شما برخورد خوبی خواهند داشت.

کافی است تفنگ خود را درآورده تا واکنش لحظه ای مردم اطرافتان را ببینید؛ راهزنان و کلانتر امکان دارد با شما درگیر شوند و شهروندان معمولی با اظهار ضعف از شما بخواهند که اسلحه را کنار بگذارید. اگر همان اسلحه را به سمت آن ها نشانه بگیرید، احتمالا زانو خواهند زد یا اگر کلانتر یا راهزن باشد، همان لحظه بهتان شلیک کند!

المان های زیادی روی برخورد دیگران با شما موثر است. در بخشی آرتور نزدیک زمین یک مزرعه دار می شود، او اصلاً از این موضوع خوشش نمی آید و به او می گوید که دور شود.

با موارد بسیاری در این 40 دقیقه مواجه شدیم که مو بر تنمان سیخ شد. جزئیات در بازی بیداد می کند و توجه به جریان داشتن بازی و دنیای تپنده آن، تا حالا در یک بازی دیده نشده.

قدرت انتخاب بسیار بالا، موجب می شود حتی روی رفتاری که آرتور از خود بروز می دهد مسلط باشید، چه برسد به انجام ماموریت ها.

از طرفی، سطح تعامل مخاطب با دنیای بازی به شدت بالا رفته و این موضوع در گیم پلی بازی به شدت بروز پیدا می کند. در بخش بانک زنی  شما می توانید از طریق های مختلف به هدف خود برسید؛ مثلاً نحوه فشار روانی که روی بانکدار ایفا می کنید باعث می شود تا زودتر به هدف خود برسید. در مقاطعی نیز تصمیمات لحظه ای از شما خواسته می شود (باز هم در بخش پایین سمت راست صفحه) که فرضاً قفل در بانک را باز کند یا آن را منفجر کند تا سریع پول ها را بردارد.

اعضای گروه داچ از چپ به راست: داچ ون در لیند، بیل ویلیامسون، خاویر اسکوئلا، آرتور مورگان، ناشناس، میکا بل، سادی آدلر، ناشناس

Red Dead Redemption 2 فراتر از یک پیش درآمد برای نسخه اول است

با وجود آنکه داستان این بازی قبل از نسخه اول اتفاق می افتد و دیدی به گذشته جان مارستون نیز دارد، اما طبق گفته سازندگان این بازی تنها یک پیش درآمد از بازی اول نیست و نمی خواهد خلاهای داستانی نسخه اول را پر کند.

رابطه Red Dead 2 با جدش پیچیده تر و جذاب تر از این حرف ها است. راب نلسن در این باره می گوید:

شاید کلمه مکمل بتواند به خوبی بیانگر هدف نسخه دوم باشد. آن ها با هم وجود دارند، به هم متصل اند. ارتباط های زیادی بین دو داستان وجود دارد و بسیاری از شخصیت ها در دو داستان مشترک اند.

Red Dead Redemption 2 و داستان آرتور یک افسانه مستقل به حساب می آید. ما خیلی دوست داشتیم که بازیکنان داستان آرتور را تجربه کنند. شما قطعه ای از جان مارستون را می توانید در شخصیت آرتور ببینید. در راه با بیل، خاویر و شخصیت های قدیمی و جدید دیگر آشنا می شوید. در نسخه دوم اطلاعات بسیار زیادی درباره داچ و گروهش نیز کسب خواهید کرد.

ما می دانیم که بسیاری از مردم نسخه اول را بازی نکرده اند. مطمئن باشید عدم تجربه نسخه اول هیچ خللی در جذابیت بازی وارد نخواهد کرد. اگر نسخه اول را بازی کرده اند، چیزهای جالبی نیز برای شما وجود دارد.

 

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که Red Dead Redemption طرفداران سرسخت پیدا کرده، جان مارستون قهرمان شخصیت این سری محبوب باشد.

او خودش را در تریلر سوم نشان داد، و مشخص است که نقش او همانند اعضای گروه داچ خواهد بود؛ ما لحظات بسیار مهمی را با وی سپری خواهیم کرد اما این بازی داستان او نیست.

با وجود محبوبیت اسم Red Dead Redemption، راک استار متوجه شد که افراد زیادی هستند که نسخه اول را تجربه نکرده اند.

آن ها تصمیم گرفتند تا قهرمان بازی را عوض کنند تا این مشکل حل شود. مارستون در داستان بازی حضور دارد، اما نیازی نیست برای درک اتفاقات رخ داده نسخه اول را تجربه کرده باشید؛ این گونه دست سازنده برای داستان پردازی به شدت باز است.


اصل مطلب: تنها یک بازی ویدیویی توانست غرب وحشی را به خوبی هر چر تمام تر وارد خانه های مردم کند؛ Red Dead Redemption یا رستگاری سرخ پوست مرده، یکی از به یادماندنی ترین بازی های نسل قبل بود. هیچ کس فکرش را نمی کرد که استودیو راک استار اثری هم رده با دیگر ساخته خود، یعنی Grand Theft Auto به وجود آورد.

Red Dead Redemption به حدی محبوب شد که خیلی ها آن را به سری GTA ترجیح می دادند و بی صبرانه منتظر انتشار نسخه بعدی آن بودند. استاد ساخت عناوین جهان باز، یعنی راک استار، بازی را 8 سال پیش منتشر کرد و از آن موقع تا همین چند ماه پیش خبری از نسخه دنباله برای آن نبود.

افرادی که با راک استار آشنایی دارند، می دانند که هیچ وقت این استودیو بازی سطح پایین یا حتی متوسط تولید نکرده و طرفداران خودش را بابت عمل یا موضوعی در محصولات خود، ناامید نمی کند. به همین دلیل، اکثر بازیکن ها و طرفداران می دانند که Red Dead Redemption 2 پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی های نسل جدید را دارد.

تا به حال اطلاعات زیادی درباره بازی منتشر نشده؛ جای خالی تریلری که گیم پلی بازی را نمایش دهد به خوبی دیده می شود. خوشبختانه، با توجه به همین اندک مدارکی که در اینترنت پخش شده، می توان فهمید که با چه چیزی طرف هستیم؛ بازی به نسخه اول شباهت های بسیاری دارد و از همه مهم تر، نسخه اول یک بازی تقریباً بی نقص بود و نمی توان انتظار تغییرات عظیمی داشت.

در این مطلب درباره تاریخ انتشار و تاخیرهای متوالی، تصمیم راک استار درباره نسخه پی سی بازی، نمایش و تحلیل تریلرهای نمایش داده شده و تغییراتی که راک استار برای نسخه دوم بازی انجام داده صحبت خواهد شد. با دیجیاتو همراه باشید.

 

تاریخ عرضه و انتشار بازی روی کامپیوترهای خانگی؛ چراهایی که بی پاسخ ماند

Red Dead Redemption 2 در ابتدا قرار بود پاییز سال 2017 منتشر شود، اما بعد از مدتی تاریخ عرضه به بهار سال 2018 موکول شد. با تاخیری دوباره، حالا می توان مطمئن بود که تاریخ عرضه بازی 26 اکتبر (4 آبان) سال 2018 خواهد بود.

این موضوع را باید درنظر داشت که تاخیر خوردن عناوین راک استار، امری طبیعی است؛ هنگامی که یک بازی از راک استار معرفی شده و تاریخ عرضه آن معرفی می گردد، همه طرفداران می دانند که باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. نکته جالب تر این است که هیچ کس درباره این قضیه ابراز نگرانی یا ناراحتی نمی کند؛ زیرا تاخیر زمان انتشار یک محصول به معنای عدم اطمینان سازنده از کیفیت کار خود، و دیرتر رسیدن بازی ویدیویی به مخاطبان است که مورد اول برای راک استار صدق نمی کند.

همه می دانند که راک استار عناوین درجه یک می سازد و هنگامی که صحبت از تاخیر می آید، طرفداران مطمئن هستند که این استودیو آمریکایی در حال ساخت یک اثر بسیار باکیفیت است؛ تا زمانی که انتظارات بالای طرفداران برآورده نشود، آن ها دست از توسعه و بهبود محصول خود برنمی دارند.

خود راک استار در بیانیه ای درباره این موضوع صحبت کرد:

ما بابت تاخیر رخ داده عذرخواهی می کنیم. بسیار امیدوار بودیم که بازی زودتر منتشر شود، اما زمان بیشتری برای توسعه بازی نیاز داشتیم.

بابت صبری که دارید سپاس گزاریم و امیدواریم هنگامی که بازی به دستتان می رسد، شما هم با ما هم عقیده بشوید که این تاخیر ارزشش را داشت. در همین حال، تعدادی اسکرین شات از بازی برایتان تدارک دیده ایم. بسیار مشتاقیم که اطلاعات بیشتری طی هفته های آتی با شما در اشتراک بگذاریم.

متاسفانه هنوز هیچ خبری مبنی بر انتشار Red Red Redemption 2 روی کامپیوترهای خانگی به گوش نرسیده و موضوع کاملاً عجیبی است. با وجود آنکه نسخه اول بازی هنوز به طور مستقیم برای پی سی منتشر نشده، شما می توانید از طریق سرویس Playstation Now به آن دسترسی داشته باشید. سیاستی که راک استار برای این سری درپیش گرفته کاملاً با سری Grand Theft Auto فرق دارد؛ نسخه پنجم این سری فروش بسیار بالایی روی کامپیوترهای خانگی داشته و بخش مهمی از سود بازی را تشکیل می دهد.

امید است که راک استار سیاست خود را عوض کند و بازی Red Dead Redemption 2 را با کمی تاخیر برای کامپیوترهای خانگی عرضه کند.

داستان رستگاری سرخ پوست مرده 2 قبل از نسخه اول رخ می دهد؛ دلایل و فرضیات

هنگامی که تریلر رونمایی از بازی در اینترنت منتشر شد، حجم عظیمی از مردم شروع به تحلیل ثانیه به ثانیه تریلر کردند؛ کاری که برای طرفداران فوق العاده جذاب و تفسیر آنان نیز خواندنی است. در یک ویدیویی توضیح داده شد که صحنه حرکت بوفالوها در کنار قطار، صحنه نشان دادن آبادی کثیف و گلی و جمله ای که در آخر گفته می شود «This is Over»، همه گواه این موضوع هستند که Red Dead Redemption 2 از نظر داستانی قبل از نسخه اول رخ می دهد!

طبق گفته آنها، بوفالو گونه ای بسیار کمیاب در کشور آمریکا است و حتی در زمان نسخه اول، بوفالوها در بازی کم بودند. در این تریلر، بوفالوهای زیادی دیده می شدند که نشان می دهد باید اتفاقات رخ داده در نسخه دوم، قدیمی باشد. صحنه نشان دادن آبادی و کثیف بودن محیط نیز نشان از تازه ساخت بودن آن ها داشته و نمایانگر زمانی قدیمی تر است که ساختمان های چوبی کنار یکدیگر تشکیل می شدند و محیط کاری گلی بود.

مهم تر از همه آن ها، جمله «This is Over» گفته شده در انتهای تریلر بود که برخی فکر می کردند گوینده این جمله یکی از شخصیت های منفی نسخه اول، Dutch Van Der Linde است. (بعداً مشخص شد که صدای آرتور مورگان، شخصیت اصلی نسخه دوم این سری بوده) جان مارستون، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption و داچ ون در لین، قبل از وقوع داستان نسخه اول با یکدیگر همدست بودند و در گروه گنگستری خودشان فعالیت می کردند.

تا قبل از انتشار تریلر دوم، که در ادامه مطلب آن را خواهید دید، اکثر طرفداران حدس زدند که Red Dead Redemption 2 پیش درآمدی بر نسخه اول است. با لو رفتن نقشه بازی و در نهایت انتشار تریلر دوم، تقریباً همه چیز مشخص شد.

دزدی سال؛ نقشه بازی لو رفت

خوشبختانه علاوه بر دو تریلر یکی از مهم ترین منابع اطلاعاتی در دسترس، نقشه اصلی بازی است؛ البته این نقشه قرار نبود در اینترنت پخش شود و جزو مواردی بود که باید از دید مردم مخفی می ماند. به هر حال، همه چیز طبق برنامه آن ها پیش نمی رود! نقشه بازی به شکل زیر است:

بدیهی است که نقشه بازی نسبت به نسخه قبل بسیار بزرگ تر و تنوع محیطی بسیار بیشتر شده است. بخش بسیار بزرگی از نقشه را آب تشکیل می دهد و با توجه به نشان دادن قایق در تریلر اول، احتمالا شاهد راه های آبی و حتی مراحلی مربوط به این موضوع خواهیم بود. Tall Trees و Great Plains که بخش جنگلی و محبوب نسخه اول را شامل می شد، در نسخه دوم نیز حضور دارد.

طبق اطلاعات روی نقشه، این بار با محیط های جنگلی و کوهستانی بیشتری سر و کار داریم که اتمسفر متفاوتی با قسمت قبلی - محیط بیابانی و خشک - دارد؛ مثلاً در Red Dead Redemption بازیکن از محیط بیابانی Armadillo بازی را شروع می کرد. با توجه به اطلاعات روی نقشه، در نسخه دوم بازی محله جنگلی و نیمه کوهستانی Grizzlies نقطه شروع بازی است.

اگر به تاریخ رجوع کنیم، پیشرفت کشور آمریکا و تمدن سازی ابتدا از شرق کشور شروع شد و تا غرب امتداد پیدا کرد (اصطلاح غرب وحشی از اینجا آمده). در نسخه اول ریل های قطار سراسر نسخه ی اول را دربر گرفته بود و از Tall Trees و Great Plains می گذشت، در حالی که نقشه نسخه دوم نشان می دهد هنوز ریل های قطار به این دو محله نرسیده است.

شهرها، آبادی ها، مناظر طبیعی برجسته، کاروانسراها، زندان ها، مخفیگاه گنگسترها و ... در نقشه نشان می دهد که سازندگان چقدر به جزئیات توجه کرده و یک محیط غنی را برای بازیکن ها به وجود آورده اند. هرچقدر بیشتر به نقشه دقت کنید به نکات جالب تری می رسید.

میدان های نفتی عظیم؛ نبردگاه بازیکن با دشمنان، یا بازیکنان با همدیگر؟

بخش آنلاین بازی GTA V طرفداران بسیاری دارد و باعث شده در فهرست پرفروش ترین بازی های انگلستان، هنوز هم نام این پدیده بازی های ویدیویی دیده شود. تغییرات بسیاری که نسخه پنجم این سری در بخش آنلاین دید، قاعدتاً در توسعه بازی Red Dead Redemption 2 بی تاثیر نیست.

راک استار به خوبی می داند چگونه یک محتوای آنلاین عالی بسازد و طرفداران را بعد از پنج سال پشت بازی خود میخکوب کند؛ پس مهم ترین تغییری که در نسخه دوم ایجاد خواهد شد مربوط به بخش آنلاین بازی است که بدون شک از ساختارهای بازی GTA V الهام می گیرد. در خبری که دیجیاتو درباره محتوای بازی متشر کرده، گفته شد:

همانند دوربین اول شخصی که در GTA V شاهد آن بودیم، در Red Dead Redemption 2 نیز می توانیم مراحل را با این دوربین به اتمام برسانیم. مطابق شایعات این قابلیت همزمان در بخش تک نفره و چندنفره بازی قابل استفاده است.

از دیگر شباهت های بازی به GTA V می توان در بخش ماموریت های اتفاقی که روی نقشه ظاهر می شوند اشاره کرد. ظاهراً می توانید به روش های مختلف دشمنان خود را شکنجه داده تا آن ها اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار بدهند.

جدا از بخش داستانی بازی، اطلاعات تازه ای از بخش چندنفره بازی نیز منتشر شده است. مانند GTA V نقشه بخش داستانی و چندنفره بازی یکسان خواهد بود اما این بار با جزییات بیشتری نسبت به GTA V طراحی شده است.

از طرفی محتوای چندنفره بازی مدهای جدیدی را نیز شامل می شوند:

در بخش آنلاین بازی، سه حالت بتل رویال، Revive and Survive و Money Grab در دسترس خواهند بود. هنوز مشخص نیست که حالت بتل رویال بازی چه شباهت ها و تفاوت هایی با عناوین موفقی مانند PUBG خواهد داشت.

در حالت Revive and Survive باید برای احیای سلامتی هم تیمی ها و زنده ماندن خود تلاش کنید و در Money Grab نیز دو تیم برای کسب پول بیشتر به رقابت خواهند پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر درباره گیم پلی می توانید به این لینک مراجعه کنید. بررسی بازی Player Unknown's Battleground نیز می تواند دید خوبی درباره مود بتل رویال، محبوبیت آن و خود بازی PUBG به شما بدهد.

امیدواریم راک استار باز هم طرفداران را سوپرایز کند و بخش های جدیدی را به بازی اضافه کند. با توجه به فاصله بسیار زیاد نگارش این مطلب و زمان عرضه بازی، باید منتظر اطلاعات بیشتری ماند.

نیمه تاریک جان مارستون؛ آیا او بازمی گردد؟

راک استار درباره تریلر دومی که از بازی منتشر شده، چنین می گوید:

تریلر جدید Red Dead Redemption 2، حول دو شخصیت آرتور مورگان و داچ ون در لیند می چرخد. این دو افراد اصلی «گروه خلافکاری داچ» هستند که برای زنده ماندن دست به دزدی، مبارزه و یاغی گری در قلب آمریکا می زنند.

با توجه به داستان نسخه اول، چهار عضو کلیدی این گروه خلافکار را افراد زیر تشکیل می دهد:

  • جان مارستون: شخصیت اصلی بازی Read Dead Redemption که جزو اعضای کلیدی این گروه محسوب می شد و بعدها از آن بیرون می آید؛ تا به رستگاری برسد.
  • آرتور مورگان: شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2؛ مردی که در تریلر مشاهده کردید.
  • بیل ویلیامسون: او را در اوایل نسخه اول می بینید؛ فردی که بعداً تصمیم می گیرد راه خودش را با گروه جدا کند و یک گروه خلافکاری مستقل تاسیس کند
  • داچ ون در لیند: مهم ترین شخصیت منفی نسخه اول و از مهم ترین شخصیت های نسخه دوم؛ رئیس گروه خلافکاری داچ؛ مردی که مسبب اکثر اتفاقات نسخه اول و دوم است.
آیا او جان مارستون است؟

آیا جان مارستون بازمی گردد؟ با توجه به نکات گفته شده، جواب یک «بله» بزرگ است. هیچ شکی نیست Red Dead Redemption 2 قرار است خاطرات زیادی برای طرفداران زنده کند. اگر یادتان باشد، داچ برای نوع زندگی و کارش توجیه فلسفی خودش را داشت. پرداختن به آن و دیدن جان مارستون در کنار بیل، داچ و رابطه آن ها با آرتور می تواند حتی جذاب تر از داستان نسخه اول باشد. تا زمان انتشار بازی نمی توان دقیق نظر داد.

البته این فرض وجود دارد که بازی همانند GTA V توسط سه شخصیت دنبال شود. در این صورت، سه شخصیت آرتور، جان و بیل می توانند کاندید خوبی باشند. هیجان انگیز نیست؟

لطفاً به من و اسبم اجازه دهید در آب شنا کنیم ... و انتظاراتی دیگر

رستگاری سرخ پوست مرده یک بازی همه چی تمام بود. شخصیت شما یکی از هفت تیرکش های مهم منطقه به حساب می آمد و ماموریت های خطرناکی انجام می داد.

حالا کافی است همین فرد تا زانو وارد رودخانه شود تا عبارت گیم اور روی صفحه نمایش بیاید. حتی با اسبتان هم وارد آب شوید اوضاع عوض نمی شد. خوشبختانه این موضوع هیچ لطمه ای به گیم پلی و تجربه بازی نزد اما با توجه به نقشه و وسعت زیاد مناطق آبی در نسخه دوم، انتظار می رود آرتور بتواند در آب شنا کند.

مورد دیگری که ذکر آن خالی از لطف نیست، وجود ماموریت های بسیار عجیب غریب و ناگهانی نسخه اول بود که شخصیت و احساسات شما را به چالش می کشید. امیدواریم چنین مراحلی در بازی بیشتر باشد و مطمئناً راک استار این موضوع را از یاد نخواهد برد.

موسیقی متن فوق العاده نسخه اول، که بخشی از هویت بازی تبدیل شده بود، موضوعی است که راک استار نباید آن را فراموش کند و در نسخه دوم نیز باید سنگ تمام بگذارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خوب بد زشت

مطالب پیشنهادی