ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

NearMinder
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ NearMinder؛ یادآوری کارهای مهم با استفاده از موقعیت مکانی

NearMinder همانطور که از نامش پیداست، یک اپ یادآور یا به اصلاح ریمایندر است که در عین سادگی، ویژگی‌های جالبی در آن دیده می‌شود. جالب از این نظر که NearMinder برخلاف تمام یادآورهای موجود، روش متفاوتی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

NearMinder همانطور که از نامش پیداست، یک اپ یادآور یا به اصلاح ریمایندر است که در عین سادگی، ویژگی‌های جالبی در آن دیده می‌شود. جالب از این نظر که NearMinder برخلاف تمام یادآورهای موجود، روش متفاوتی برای یادآوری مسائل مهم در پیش گرفته و سعی می‌کند با استفاده از موقعیت مکانی، وظیفه‌ای که بر دوشش افتاده را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهد.

به طور کلی شما در NearMinder دو راه برای تنظیم یادآورهای خود دارید. یا می‌توانید موقعیت مکانی فروشگاه، بانک یا هر جای دیگری که در آنجا کار دارید را در NearMinder ثبت کنید، یا مثلا اگر قرار است با دوستتان مسئله مهمی را در میان بگذارید، او را از لیست مخاطبین خود انتخاب و برایش یک یادآور تنظیم کنید.

اما پیش از اینکه به سراغ این‌ها بروید، یک سری کار هستند که باید به آن‌ها پس از نصب اپلیکیشن رسیدگی کنید. اول از هر چیزی برای ورود به اپلیکیشن، NearMinder از شما می‌خواهد که شماره تلفن و ایمیل آدرس خود را وارد کنید. این کار برای دسترسی به یک سری از خدمات NearMinder صورت می‌گیرد و در نهایت با پشت سر گذاشتن این مرحله چند ویژگی خوب در اختیارتان قرار می‌گیرد.

پس از آن نوبت به دسترسی‌ها می‌رسد و NearMinder از شما مجوز دسترسی به لوکیشن و همچنین مخاطبین را درخواست می‌کند. با توجه به توضیحی هم که راجع به اپلیکیشن ارائه کردیم، درخواست چنین مجوزهایی از سوی اپلیکیشن کاملا بدیهیست و بهتر است با خیال راحت آن‌ها را در اختیار NearMinder بگذارید.

NearMinder

با انجام این کار، بالاخره به صفحه اصلی رابط کاربری اپ، ارجاع داده می‌شوید و می‌توانید ببینید که NearMinder تا چه اندازه مینیمال، جمع و جور و ساده طراحی شده. تقریبا هر چیز در NearMinder سر جایش قرار دارد و با یک نگاه کلی به رابط کاربری، می‌توان از نحوه کار کردن با آن با خبر شد.

در منو اصلی اپ که جایگاه نمایش تمام ریمایندرها هم هست، یک منو کشویی در سمت چپ و یک کلید دایره‌ای شکل در پایین سمت راست دیده می‌شود. با بیرون کشیدن منو کشویی اپ، شاهد ویژگی چندان خاصی نیستیم و فقط می‌توان از طریق آن، نمایش ریمایندرها را بر اساس نوعشان در بورد اصلی تغییر داد.

بورد اپ هم همانطور که مشخص است بخش عمده منو اصلی را در بر گرفته و ریمایندرها پس از ایجاد شدن در آن قرار می‌گیرند. برای ساخت یادآورها هم کافیست کلید زرد رنگ موجود در پایین صفحه را بفشارید تا برای ایجاد یک یادآور تازه، گزینه‌های Place nearminders و Contact nearminders در اختیارتان قرار بگیرد.

با استفاده از گزینه اول، یک نقشه در مقابل‌تان ظاهر می‌شود که می‌توانید با فشردن هر نقطه در آن‌، یک یادآور تازه برای خود داشته باشید. مثلا می‌توانید لیست خرید خود را در NearMinder یادداشت و محل فروشگاهی که اغلب به آنجا می‌روید را هم برایش در ریمایندر ساخته شده تعریف کنید.

NearMinder

با این‌ کار، به محض آنکه به فروشگاه مورد نظر نزدیک شوید، اپلیکیشن با ارسال یک نوتیفیکیشن، شما را از خرید‌هایی که باید بکنید آگاه می‌کند. گزینه دوم هم تقریبا از همین رویه پیروی می‌کند، فقط با این تفاوت که به جای انتخاب یک لوکیشن باید به سراغ یکی از مخاطبان خود بروید.

مثلا اگر حرف مهمی با یکی از دوستان خود داشته باشید، می‌توانید آن را در NearMinder تایپ کنید و با انتخاب دوست خود از میان مخاطبینتان، یک یادآور برای آن موضوع مهم بسازید. با این کار، NearMinder همواره لوکیشن دوستتان را زیر نظر می‌گیرد و به محض اینکه نزدیک او شوید به شما آن موضوع مهم را یادآوری می‌کند.

جالب است نه؟ اما استفاده از ویژگی Contact nearminders، دو مشکل اساسی هم دارد که آن را محدود و در برخی مواقع بلااستفاده می‌کنند. به طور کلی برای استفاده از ویژگی Contact nearminders، هم شما و هم مخاطبی که انتخاب می‌کنید باید کاربر NearMinder باشید.

از طرفی لوکیشن موبایل طرفین هم همیشه باید فعال باشد تا NearMinder بتواند درست از پس کاری که به آن محول شده برآید. این‌ها دو شرط مهمی‌ هستند که باید برای استفاده از ویژگی دوم مهیا باشند. دو شرط لازمی که در اغلب مواقع، دسترسی به حداقل یکی از آن‌ها ممکن نیست.

اما با تمام این اوصاف، NearMinder اپ کاربردی و جالبی است و با ویژگی‌هایی که در اختیار کاربر می‌گذارد می‌توان تا اندازه زیادی از فراموش شدن برخی کارهای مهم جلوگیری کرد. فقط امیدواریم که توسعه‌دهندگان در آینده راه حلی هم برای محدودیت‌های Contact nearminders ارائه کنند تا NearMinder به اپی بی‌نقص تبدیل شود.

NearMinder

NearMinder

سازنده: NearMinder قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹.۹۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی