ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

با وجود خودروهایی نظیر داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه دستیابی به یک خودروی پرقدرت کاری بس سهل‌تر نسبت به گذشته است. اگرچه تحت اختیار گرفتن نیرویی معادل ۷۰۷ اسب بخار، امری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما چنین قدرتی قطعاً برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی نیز ترسناک به نظر می‌رسد.

چندی پیش مدت زمان کوتاهی را با یک داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه‌ی بسیار بسیار هیجان انگیز و فوق‌العاده‌ای بود. طنینی که پیشرانه 707 اسب بخاری V-8 هلکت ایجاد می‌نماید، به طرز اعتیاد‌آوری روح‌نواز بوده و شیوه‌ای که خودرو در هنگام شتابگیری شما را به صندلی می چسباند، هیچ گاه تکراری و خالی از هیجان نخواهد شد.

اما از طرف دیگر، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطری است که می‌تواند از چندصد متر آن‌طرف‌تر، پلیس‌ها را به سمت شما کشانده و ریسک باطل شدن گواهینامه‌تان را افزایش دهد.

چندی پیش، حین رانندگی با یک خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده‌های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت در یک روز بارانی چطور خواهد بود؟

همچنین برای مدت زیادی با یک مزدا میاتا مدل 92 به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، جالب و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها 116 اسب بخار قدرت داشت که نه تنها دستیابی به سرعت‌های مناسب بزرگراه را دشوار می‌ساخت، بلکه به طرز مضحکی، سبقت گیری را به امری تقریبا محال تبدیل می‌نمود.

اما با این وجود، هنوز هم رانندگی یا یک چنین خودرویی که نه سروصدای آن موجب جلب توجه پلیس می‌شود و نه سرعت بالای آن ریسک باطل شدن گواهینامه را افزایش می‌دهد، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو چندان از سواری با خودرو منتج خواهد شد.

اخیرا تجربه رانندگی بر روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو را داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانه‌های دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همان مقداریست که باید باشد.

روزگاری نه چندان دور، 300 اسب بخار توان زیادی برای یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از مدل‌های پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیش از این مقدار هستند.البته هنوز هم یک چنین توانی برای خودروهای متعارف جاده ای زیاد به نظر می‌رسد.

به طور کلی آن میزان از قدرت پیشرانه برای خودروهای متعارف جاده‌ای مناسب است که شما را مجبور به حرکت در پشت سر یک مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکند و همچنین آنقدر زیاد نباشد که مجبور باشید خودروی خود را حین شرایط بد آب و هوایی در خانه رها کنید.

خودروهای با چنین توان خروجی برای هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با آنها آسان است و همچنین به این زودی‌ها از رانندگی با آنها خسته نخواهید شد.

اما در نهایت این موضوع به شما و آنکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می‌آورید، بستگی دارد.
درضمن بهتر است بدانید که خودروهایی با توان 300 اسب بخار، برای به دردسر انداختن شما از توانایی کافی برخوردار هستند.

خب، نظر شما چیست؟ آیا 300 اسب بخار برای لذت بردن از رانندگی کافیست یا هیچ چیز جای قدرت زیاد را به منظور یک رانندگی هیجان‌انگیز نخواهد گرفت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شما 300 اسب جور کن ما لیمیتر میذاریم

  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    توی ایران چه ۱۰۰ اسب سوار بشی چه ۱۵۰۰ اسبی فرقی نداره نهایت یه پراید پیدا میشه که با سرعت ۱۴۰ تا بزنه به ماشین شما و شمارو بکشه

مطالب پیشنهادی