ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح ترافیک 97 با یک فرصت ارشادی‌ آغاز شد

طرح جدید ترافیک 97 از صبح امروز اجرایی شد اما نواقص این طرح تازه به میدان آمده آنقدر زیاد است که بسیاری از شهروندان مخصوصا سهمیه بگیران ترجیح می‌دهند خودروهای‎شان را وارد محدوده طرح نکنند. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

طرح جدید ترافیک 97 از صبح امروز اجرایی شد اما نواقص این طرح تازه به میدان آمده آنقدر زیاد است که بسیاری از شهروندان مخصوصا سهمیه بگیران ترجیح می‌دهند خودروهای‎شان را وارد محدوده طرح نکنند.

سهمیه بگیران با دست خالی

اصرار شهرداری به اجرای طرح جدید ترافیکی در نبود شهردار مشکلات عدیده‌ای به وجود آورد که پیش آمد آنها دور از ذهن نبود. برای مثال قرار است در طرح جدید برای امسال 103 هزار مجوز ورود به طرح صادر شود که 63 هزار مجوز آن مربوط به سهمیه بگیران است اما تا روز قبل خبری از تعداد مجوزهای تائید شده نبود و تنها تعداد اندکی از سهمیه بگیران پیامک تائیدیه مجوز ورود به طرح را دریافت کرده بودند. یعنی سهمیه بگیرانی که می‌توانستند به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه کمتر مجوز سالانه ورود به طرح را داشته باشند، تکلیف‌شان مشخص نیست و درصورتیکه خودشان وارد محدوده شود باید جریمه بپردازند.

ارشاد برای یک بار تخلف

قرار است تا پایان اردبیهشت ماه طرح جدید ترافیک به صورت ارشادی اجرا شود و برای کسانی که فقط یکبار بدون داشتن مجوز و پرداخت عوارض وارد طرح شده‌اند، پیامک ارسال شود؛ که نهایتا تا 31 اردیبهشت ماه به سایت مراجعه و با شارژ حساب شهروندی خود، عوارض ورود به طرح را پرداخت کنند. در غیر این صورت جریمه خواهند شد. منتها طرح ارشادی تنها یک بار شامل حال افراد می‌شود و اگر فردی دوبار و بیشتر بدون مجوز و پرداخت عوارض وارد محدوده شود، جریمه خواهد شد.

عوارض ورود به طرح را کم کنید

اگر سهمیه ندارید و معابر محدوده طرح جزو مسیرهای روزانه شماست، اول از همه سعی کنید استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت خود قرار دهید و اگر اصرار به استفاده از خودرو شخصی‌تان دارید تلاش کنید تا معاینه‌فنی برتر دریافت کنید، چون عوارض تردد در طرح را کاهش می‌دهد ضمن آنکه ساعات اجرای طرح ترافیک دو ساعت افزایش یافته و از 6:30 صبح به 19 بعد از ظهر رسیده است. البته پنجشنبه و جمعه طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. همچنین شهروندان عادی باید حداکثر شارژ یک روز کامل یعنی 36هزار تومان را در حسابشان داشته باشند.

جریمه ورود غیرمجاز به طرح فعلا شناور است

جریمه و مبلغ آن هم محل مناقشه است، چراکه متخلفان بر اساس آنچه که شهرداری تهران اعلام کرده، حداکثر ۶۳۲۰۰ تومان جریمه خواهند شد ولی آنطور  که سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد:

«هم اکنون با توجه به اینکه زیرساخت‌ها آماده نیست جریمه ورود به این طرح روزانه همان 20 هزرا تومان است و علاوه بر آن افرادی که جریمه می شوند باید عوارض استفاده از طرح را نیز پرداخت کنند اما در آینده با تکمیل زیرساخت‌ها به ازای هر ساعت، متخلفان 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • NYC
    NYC | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ولی احتمالا این طرح یکم از بار ترافیک مرکز تهران کم میکنه

  • اردلان
    اردلان | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کاسبی راه انداختن واسه خودشون

مطالب پیشنهادی