ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

محبوبیت فراتر از ظرفیت؛ مشکل جدید بزرگترین تولید کننده چرم های آلکانترا

در فرآیند تولید چرم های این کمپانی هیچ حیوانی کشته نمی شود. روز به روز تنوع خودروها و محصولات لوکس صنعت خودروسازی بیشتر شده و طراحان آن ها برای افزایش جذابیت و گیرایی این وسایل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در فرآیند تولید چرم های این کمپانی هیچ حیوانی کشته نمی شود.

روز به روز تنوع خودروها و محصولات لوکس صنعت خودروسازی بیشتر شده و طراحان آن ها برای افزایش جذابیت و گیرایی این وسایل نقلیه از مواد و متریال متفاوت و خلاقانه ای نسبت به گذشته استفاده می کند.

یکی از محصولاتی که عمدتا در خودروهای لوکس استفاده می شود پوشش های میکروفیبر آلکانترا است. محبوبیت این پوشش چرمی به معنای واقعی کلمه روز به روز در حال افزایش بوده و کارخانه های خودروسازی دیگر تنها در مدل های پرمیوم خود از این پوشش استفاده نمی کنند و اکثر محصولات خودروسازانی مثل فورد، فولکس واگن و رنو فرانسه به این پوشش میکروفیبر مجهز هستند.

این موضوع در حالی است که در گذشته بیشتر صندلی ها و قسمت مخصوص تکیه سر در خودروها به وسیله این چرم پوشیده می شدند ولی امروزه علاوه بر قسمت های یاد شده در داشبورد، درها، دنده و فرمان نیز از این پوشش استفاده می شود.

جالب است بدانید تولیدکنندگان قایق های بادی و هواپیماهای لوکس نیز تمایل دارند در محصولات خود از چرم های آلکانترا استفاده کنند. استفاده در تمامی این موارد به علاوه موارد متفرقه دیگر سبب تفاضای بالای برای این محصول شده و شرایط را طوری فراهم آورده که تولیدکننده این چرم نتواند به همه سفارشات موجود در بازار پاسخ دهد.

چرم آلکانترا توسط یک کمپانی ایتالیایی به نام Alcantara S.p.A. تولید می شود. این کمپانی به تازگی 20 درصد از قراردادهای خود با مشتریان بالقوه اش را کاهش داده و مبلغی در حدود 368 میلیون دلار را در راستای راه اندازی یک کارخانه جدید در میلان ایتالیا و تولید دو برابری محصولات خود سرمایه گذاری کرده است.

مدیر عامل و رئیس این کمپانی، آندریا بوراگونو، پیش بینی می کند که در آینده نفوذ این پوشش های مصنوعی در محصولات صنایع خودروسازی بیش از پیش افزایش یافته و بسیاری از کمپانی های خودروسازی و حتی سایر کمپانی ها مثل شرکت های تولیدکننده هواپیما، قایق و موتور علاوه بر محصولات پرمیوم و لوکس در سایر تولیدات خود نیز از این چرم خاص استفاده کنند.

اوایل دهه هفتاد میلادی بود که یک شیمیدان ژاپنی به نام میوشی اوکاموتو چرم آلکانترا را کشف و سپس تولید کرد. پس از تولید این محصول پای شرکت نفتی معروف ENI ایتالیا هم به میان آمده و این کمپانی به همراه شرکت Toray ژاپن شروع به تولید انبوه این پوشش میکروفیبر کردند. در واقع این محصول بر پایه تکنولوژی ای ساخته شده که در دیگر محصولات کمپانی Toray نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

تا اواخر دهه 70 میلادی نحوی تولید این محصول تغیر نکرده اما در حال حاضر با به روز شدن علم، فرآیند تولید آن دستخوش تغییراتی شده و برای تولید آن دیگر از مواد شیمیایی دهه 70 خبری نیست. چیزی نزدیک به 100 درصد مواد تشکیل دهنده آلکانترا از فیبرطبیعی است.

امروزه علاوه بر صنایع مبلمان، طلا و جواهر چند سالی است که ما شاهد استفاده بیشمار از این نوع پوشش خاص درصنعت خودروسازی نیز هستیم. خودروها و وسایل نقلیه عمدتا در روکش صندلی ها و فرمان، داشبورد، دنده، سقف و خیلی موارد دیگر از این کاور چرمی استفاده می کنند. جالب بدانید که کمپانی ژاپنیToray این پوشش چرمی را برای صنایع هوا فضا و حتی تولید لباس های سنتی ژاپنی ها یعنی کی مونو نیز تولید می کند.

حالا با گذشت نردیک به 50 سال از کشف، تولید این چرم به کمپانی ایتالیایی Alcantara S.p.A. تعلق داشته و این تولیدکننده آلکانترا را با طیف وسیعی از رنگ ها ارائه و لیست متنوع ای از انتخاب را در اختیار خریداران قرار می دهد.

این کمپانی یک سایت تحقیقاتی در شمال رم داشته و کل خط تولید و دپارتمان مرکز تحقیقات آن در زمینی به مساحت حدودی 45 هزارمتر مربع احداث شده است.


مدیرعامل این کمپانی مدعی است که یکی از عمده دلایلی که سبب توجه خاص به این چرم می شود این است که در فرآیند تولید آن هیچگونه حیوانی کشته نشده و مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن نیز پلیمر نیستند.

علاوه بر زیبایی از عللی که سبب فراگیر شدن این چرم خاص شده وزن کم آن است. به طور کلی آلکانترا 50 درصد نسبت به چرم طبیعی سبک تر بوده و دوام بیشتر و راحتی بهتری دارد. نشستن بر روی این پوشش میکروفیبر راحت تر بوده و تماس لباس با آن در دراز مدت سبب عرق و چسبندگی نمی شود. به طور کلی آلکانترا در تابستان سبب خنکی و در زمستان گرمی را با خود به همراه دارد.

بصورت کلی با توجه به کیفیت عالی و دوام بالا، آلکانتارا حالا دیگر مبدل به یک ماده و پوشش بسیار لوکس شده و در سوپر اسپرت های و خودروهای فوق لوکس چند صد هزار دلاری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیران آلکانترا بسیار امیدوارن که استفاده از این چرم گران قیمت در سایر مدل ها نیز رواج پیدا کند. قیمت پکیج آلکانتارا درخودرویی مثل فرراری 458 اسپشیال تنها برای صندلی ها 2 هزار دلار، برای کف صندوق بار 3500 دلار و یا مثلا برای سقف مازراتی گیبلی چیزی حدود 1500 دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جالب بود

مطالب پیشنهادی