ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل I/O
تکنولوژی

هر آنچه از کنفرانس گوگل I/O امسال انتظار داریم

تنها دو روز به برگزاری کنفرانس گوگل I/O در «آمفی تئاتر شورلاین» باقی مانده و انتظار می رود طی آن محصولات و سرویس های جدید و برنامه های این کمپانی برای توسعه دهندگان مطرح شوند. اگرچه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

تنها دو روز به برگزاری کنفرانس گوگل I/O در «آمفی تئاتر شورلاین» باقی مانده و انتظار می رود طی آن محصولات و سرویس های جدید و برنامه های این کمپانی برای توسعه دهندگان مطرح شوند. اگرچه گوگل همیشه جایی برای سورپرایز مخاطبان باقی می گذارد اما در ادامه به برخی از سرویس هایی که احتمالا در این رویداد معرفی یا بهینه سازی شوند، پرداخته ایم.

اندروید پی

از آنجایی که قبلا تصاویری از این سیستم عامل منتشر شده، احتمالا در رویداد مذکور شاهد رونمایی از دومین پیش نمایش توسعه دهندگان باشیم.

بر اساس تصاویر فاش شده در اندروید بعدی با یک نوار ناوبری جدید مواجه خواهیم بود که گوگل در آن جای دکمه خانه همیشگی را با یک آیکن کپسول مانند تعویض کرده است.اندروید پیبه نظر می‌رسد که دکمه Recents (اپلیکیشن‌های اخیرا باز شده) در سیستم ناوبری جدید اندروید P حذف شده و برای دسترسی به اپ‌های اخیر لازم است که روی آیکن کپسول مانند سوایپ کنید. با نگه داشتن انگشت روی کلید هوم نیز، اسیستنت فعال خواهد شد.

از دیگر بهینه سازی های مورد انتظار می توان به ارتقای امنیت، مصرف شارژ و مدیریت فرایندهای اجرا شده در پس زمینه اشاره کرد.

گوگل لنز

به لطف تبلیغات ال جی برای G7 ThinQ می دانیم که گوگل لنز ۲ در راه است. این قابلیت که در I/O سال گذشته معرفی شد، ابزار جستجوی مجازی است که با اسکن کردن اشیاء از طریق دوربین موبایل اطلاعات مرتبط به آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

به روزرسانی این سرویس می تواند قابلیت ها و پیچیدگی های آن را افزایش داده و در راستای رقابت با اپل به گوگل کمک کند.

واقعیت مجازی و افزوده

گوگل سال گذشته از برنامه های خود برای توسعه هدست واقعیت مجازی مستقل خبر داده بود که به معرفی Mirage Solo منجر شد.گوگل I/Oاین کمپانی امسال هم برنامه های مشابهی در دست دارد اما احتمالا بیشتر روی قابلیت های واقعیت افزوده در موبایل تمرکز شود.

در جریان کنگره جهانی موبایل 2018، گوگل بالاخره ARCore را به دست عموم رساند و ممکن است شاهد به روزرسانی هایی در این پلتفرم باشیم.

کروم

اپل در رویداد آموزش محور خود از محصولاتی مناسب برای دانش آموزان رونمایی کرد و حالا نوبت گوگل است که با نمایش سرویس های جدید نشان دهد هنوز کروم بوک حرف اول را می زند.

از سوی دیگر پس از رونمایی ایسر از نخستین تبلت مجهز  به Chrome OS با عنوان «کروم بوک تب ۱۰»، انتظار می رود که در این رویداد موج جدیدی از تبلت های بهره مند از این سیستم عامل معرفی شوند.

گوگل هوم

در رویداد CES نمایشگرهای لمسی مجهز به گوگل اسیستنت رونمایی شدند و بعید نیست در  I/O امسال شاهد تغییراتی در زمینه لوازم دیجیتالی باشیم. یکی از به روزرسانی احتمالی در این زمینه اضافه شدن نمایشگر به دستگاه های هوم است.

 

تماشا کنید: نمایش برخی از قابلیت های پلتفرم واقعیت افزوده ARCore

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • oldboy
    oldboy | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پیمایش بین برنامه های اخیر هم افقی شده که خیلی خوبه و راحت
    فقط گوگل باید نوتیفیکیشن تنظیمات سریعو که از پایین سوایپ میشه مثل اپل اونو هم اضافه کنه خیلی خوب میشه

  • oldboy
    oldboy | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وای اندروید پی چقد خوشکل شده لامصب
    میخوامش

مطالب پیشنهادی