ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ترس از ارتفاع عجیب فضانورد ناسا

«جوزف آکابا» فضانورد ناسا در دی ماه سال گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد و در فضا به پیاده‌روی پرداخت. او که تا به حال بیش از ۳۰۰ روز در فضای نامتناهی حضور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

«جوزف آکابا» فضانورد ناسا در دی ماه سال گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد و در فضا به پیاده‌روی پرداخت. او که تا به حال بیش از ۳۰۰ روز در فضای نامتناهی حضور داشته، به تازگی اعلام نموده که ترس از ارتفاع عجیبی دارد و به همین دلیل پیاده‌روی فضایی برای او بسیار وحشتناک بوده است.

این فضانورد در آخرین سفر خود مجبور شده نرده‌های این ایستگاه را سفت و محکم بگیرد تا کمی از وحشتش کاسته شود. خود او درباره ی ترس از ارتفاع عجیبش می‌گوید:

«اگر به عکس‌های من دقت کنید، خواهید دید که من نرده‌ها را محکم گرفته‌ام. من طی پیاده‌روی‌های فضایی‌ام بارها به خود اطمینان می‌دادم که مطمئناً نخواهم افتاد و از رخ دادن این اتفاق نمی‌ترسم. این مسئله موجب شد که به هر ترتیب، مشکل را رفع کرده و سفر را به سلامت تمام کنم.»

آکابا که پس از چند ماه استراحت، در جمع خبرنگاران حاضر شده تا به حال ۳ مرتبه به فضا سفر کرده و عنوان می‌کند که در آینده‌ای نزدیک، شهروندان عادی نیز قادر خواهند بود به فضا سفر کنند. او در این باره گفته که تا سال ۲۰۱۹ میلادی، اولین قدم در این راستا برداشته خواهد شد و سفر‌های فضایی تجاری آغاز می‌شوند.

او معتقد است که هدف اصلی برای انسانها سفر به کره مریخ و سکنی گزیدن در آن کره است اما در حال حاضر از لحاظ منطقی بهتر است که آزمایش‌ها و عملیات لازم را روی کره‌ی ماه انجام داد تا ناسا در زمان موقوع و سفر به کره‌ی مریخ، برای هر چیزی آماده باشد.

از نظر آکابا، با اینکه تا به حال سفرهای زیادی به سطح کره‌ی ماه انجام شده اما هنوز تکنولوژی‌های بی شماری موجود است که تست نشده‌اند. به همین دلیل است که این کره و اطراف آن، محل مناسبی برای انجام آزمایشات جدید به شمار می‌روند.

به باور او انسان خواهد توانست تا سال ۲۰۳۰ میلادی سفر خود به کره‌ی مریخ را محقق کرده و مقدمات مهاجرت بین کره‌ای را فراهم آورد.

تماشا کنید: رکورد‌ پیاده‌ روی روس‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی شکسته شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اره دیگ الان شدیم روسی تمام خبراشون پیری گیری

مطالب پیشنهادی