ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیوارهایی که با یک تکنیک ساده به نمایشگرهای لمسی بدل می شوند [تماشا کنید]

محققان دانشگاه کارنگی ملون با همکاری شرکت دیزنی موفق شده‌اند که تکنیک جدید رنگ آمیزی برای نقاشی دیوارها طراحی کنند که بسیار ارزان بوده و به نوعی دیوار‌ها را به نمایشگرهای لمسی تبدیل می‌کند تصور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

محققان دانشگاه کارنگی ملون با همکاری شرکت دیزنی موفق شده‌اند که تکنیک جدید رنگ آمیزی برای نقاشی دیوارها طراحی کنند که بسیار ارزان بوده و به نوعی دیوار‌ها را به نمایشگرهای لمسی تبدیل می‌کند

تصور کنید که در خانه نشسته‌اید و به هر نقطه‌ای از دیوار که دست می‌زنید، روشن می‌شود. علاوه بر این قادر باشید با کشیدن دستهایتان روی دیوار به سمت بالا یا پایین دمای خانه‌ را کنترل کنید.

تکنیک طراحی شده توسط دانشگاه یادشده و کمپانی دیزنی همین رویا را واقعیت بخشیده که وال پلاس پلاس (++Wall) نام دارد، اجازه می‌دهد که دیوارها به یک زیرساخت هوشمند تبدیل شوند.

روند کار بدین ترتیب است که ابتدا الماس‌هایی با استفاده از رنگ رسانا در دیوار ایجاد شده و سپس این الماس‌ها به وسیله نوار‌هایی نازک به یکدیگر وصل می‌شوند. پس از آن، یک دست رنگ ساده روی این دیوار را پوشاننده و تکنولوژی به کار رفته را از نظرها مخفی می کند.

با اینکه ویژگی یاد شده در دیوار به دقت نمایشگر‌ تلفن‌های هوشمند نیست اما دیوار‌های تبدیل شده به نمایشگرهای لمسی، می‌توانند حضور یک کاربر را در نزدیکیشان حس کنند. علاوه بر این، دیوار یاد شده قادر است که وسایل الکتریکی مختلف را از یکدیگر بشناسد و در صورت روشن بودن آنها به کاربر هشدار دهد.

شبکه‌ی الماس و خطوط نازک به کار رفته در دیوار، سعی دارند که پیکسل‌ها و مکانیزم نمایشگر‌ها را شبیه سازی کنند. زمانی که یک کاربر انگشتش را روی دیوار می‌گذارد، جریان الکتریکی ضعیفی برقرار می‌شود و سنسور‌های کشیده شده روی دیوار می‌توانند حرکت آن را دنبال کنند.

با استفاده از همین روش نمایشگرهای لمسی دیواری قادر خواهند بود نزدیک شدن انسان را درک کنند. ضمن اینکه همین قابلیت موجب می‌شود که تخمین محل قرارگیری محصولات الکتریکی دیگر در فضای سه بعدی اتاق به راحتی ممکن شود. مخترعان این روش باور دارند که این سیستم تنها ۲۰ دلار برای هر متر مکعب هزینه در پی دارد و حتی ممکن است در صورت تولید انبوه، ارزانتر از این‌ها نیز تمام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی