ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018-kia-optima-front
خودرو

پیتر شرایر: جلوپنجره کیا همانند جلوپنجره ب ام و ماندگار خواهد شد

خودروهای کره ای به لحاظ طراحی اکنون واقعا در سطح بالایی قرار داشته و در هر کلاس می توانند به راحتی بزرگان را به چالش بکشند. برای مشاهده پیشرفت خیره کننده کیا و هیوندای در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

خودروهای کره ای به لحاظ طراحی اکنون واقعا در سطح بالایی قرار داشته و در هر کلاس می توانند به راحتی بزرگان را به چالش بکشند. برای مشاهده پیشرفت خیره کننده کیا و هیوندای در طول چند سال گذشته، کافی است جدیدترین نسل مدل هایی مثل سوناتا، سانتافه، اپتیما و سورنتو را با نسل های پیشین مقایسه کنیم.

Hyundai-Sonata-History
تکامل هیوندای سوناتا در هفت نسل مختلف

بی تردید یکی از اصلی ترین دلایل این پیشرفت مثال زدنی به حضور طراحان برجسته و تراز اول جهانی در هیوندای و کیا مربوط می شود. لوک دانکرولک، پیر لکلرک و پیتر شرایر برخی از این طراحان پرآوازه هستند که از شرکت های مطرح اروپایی به کره نقل مکان کرده اند.

لوک دانکرولک
لوک دانکرولک که از گروه فولکس واگن به هیوندای پیوست

به تازگی پیتر شرایر که وظیفه هدایت و رهبری دپارتمان طراحی گروه هیوندای را بر عهده دارد، در حاشیه رونمایی کیا K900 2019 مصاحبه ای با یکی از رسانه های خودرویی داشته و به نکات جالبی اشاره کرده است.

آقای شرایر در این مصاحبه از ماندگار بودن جلوپنجره موسوم به پوزه ببر در محصولات کیا خبر داده و افزوده که این عنصر همانند جلوپنجره معروف ب ام و به یکی از ویژگی های شاخص مدل های تولیدی این کمپانی بدل خواهد شد.

peter schreyer

او در این باره گفته:

من فکر می کنم که پوزه ببر باید مثل جلو پنجره کلیوی شکل باشد. اگر چه ب ام و این المان را اخیرا کمی بزرگ تر کرده، اما کماکان آن را می پسندم و عقیده دارم داشتن پوزه ببر برای کیا نیز بسیار خوب است.

Kia Tiger Nose (5)

به نظر می رسد بخش اعظمی از خوشحالی آقای شرایر به انعطاف پذیری بالای این جلوپنجره بر می گردد و معتقد است که به لطف این ویژگی، پوزه ببر تا مدت ها هویت بخش محصولات کیا خواهد بود.

مدیر بخش طراحی گروه هیوندای در مقایسه با جلوپنجره کلیوی شکل ب ام و، پوزه ببر را دارای انعطاف پذیری نامیده و سازگاری آن را با انواع چینش های مختلف بیشتر و بهتر خطاب کرده است.

BMW Grill

علاقه چینی ها به جلوپنجره های بزرگ و کرومی دیگر موضوعی بوده که آقای شرایر با آن اشاره کرده است. البته به گفته وی بعضی از مدل های موفق کیا در چین فاقد این مشخصه بوده اند. علاوه بر این به اعتقاد آقای شرایر برندهای بزرگ و شناخته شده ای مثل ب ام و نیازی به استفاده این فاکتور برای افزایش فروش محصولات خود ندارند.

BMW Grill History

در بخش پایانی آقای شرایر درباره رویه متفاوتی که کمپانی لکسس در پیش گرفته نیز صحبت هایی بر زبان آورده و این کمپانی را علی رغم استفاده از جلوپنجره های عظیم یک برند قدرتمند دانسته است.

Lexus Grill

آقای شرایر معتقد است که جلوپنجره بزرگ تر از این دیگر برای محصولات لکسس امکان ندارد. وی در این باره نیز افزوده "نمی دانم آنها تا کجا پیش خواهند رفت. وقتی اولین بار جلوپنجره غول پیکر لکسس را دیدم، کاملا شگفت زده و شوکه شده بودم."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ایشون صنعتی سنتی رو باهم میزنن ظاهرا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی