ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سال ۹۶ کافه‌ بازار منتشر شد؛ افزایش قابل توجه درآمد بازی و برنامه‌ها

در ایران موسسه آماری مستقل در زمینه آی.تی وجود ندارد و همین مسئله ارزش گزارش‌هایی که شرکت‌های حوزه فناوری به شکل فصلی یا سالیانه ارائه می‌دهند را دوچندان می‌کند. کافه بازار که در هر فصل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۶

در ایران موسسه آماری مستقل در زمینه آی.تی وجود ندارد و همین مسئله ارزش گزارش‌هایی که شرکت‌های حوزه فناوری به شکل فصلی یا سالیانه ارائه می‌دهند را دوچندان می‌کند. کافه بازار که در هر فصل گزارشی را از وضعیت کاربران و شاخص‌های مختلف صنعت تولید اپلکیشن ارائه می‌دهد، اکنون گزارش جامع خود برای سال ۹۶ را منتشر کرده که سرشار از اطلاعات طلایی برای افرادی است که مایل به فعالیت در حوزه تولید اپلیکیشن‌ هستند.

کافه بازار در این گزارش تعداد کاربران خود را ۳۶ میلیون ذکر می‌کند. این در حالیست که ۲۹ میلیون حساب کاربری در کافه بازار ثبت شده و این شرکت خبر می‌دهد که به شکل ماهانه، ۲۹ میلیون کاربر در این پلتفرم فعالیت دارند. تعداد کاربران فعال روزانه نیز بیش از ۵.۳ میلیون ذکر شده است.

در سال ۹۶ تعداد دانلود یا به‌روز رسانی اپلیکیشن‌ها بیش از ۱.۶ میلیارد بار بوده است. اما نکته جالب در مورد خرید برنامه‌ها و بازی‌ها از کافه بازار و رشد قابل توجه آنهاست. بر اساس همین گزارش، در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، درآمد بازی‌های ایرانی رشدی ۹۴ درصدی داشته است. برنامه‌های ایرانی هم در همین بازه زمانی، رشد ۶۴ درصدی را تجربه کرده‌اند. این در حالیست که تعداد تراکنش‌های بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی به ترتیب ۲۲ و ۱۸ درصد افزایش داشته‌اند.

لیست نصب‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی در کافه بازار برای سال ۹۶. در این مارکت اندرویدی، محصول دیگر هلدینگ هزاردستان یعنی «دیوار» در صدر جدول ایستاده است.
لیست نصب‌شده‌ترین بازی‌های ایرانی در کافه بازار برای سال ۹۶.

تعداد اپلیکیشن‌های موجود در این مارکت اندرویدی نیز از مرز ۱۵۱ هزار برنامه و بازی عبور کرده. از سوی دیگر ۲۳ هزار تیم توسعه‌ دهنده در سال ۹۶ با کافه بازار همکاری داشته‌اند که مجموع درآمد آنها بیشتر از ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال گذشته بوده است.

کافه بازار اکنون در حالی میزبان ۱۵۱ هزار اپلیکیشن است که در سال ۹۲، تعداد اپلیکیشن‌هایش حدود ۵ هزار عدد بوده است. این مارکت در سال‌های اخیر موفق شده رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشد و در سال ۹۳، تعداد برنامه‌های خود را به مرز ۲۰ هزار برساند. در سال ۹۴ این تعداد به بیشتر از ۵۵ هزار عدد می‌رسد و در سال ۹۵ مرز ۱۰۰ هزار اپلیکیشن را رد می‌کند.

برخلاف گزارش‌های فصلی، در گزارش سالیانه کافه بازار خبری از موبایل‌های اندرویدی محبوب کاربران نیست. با این حال در گزارشی که کافه بازار از زمستان ۹۶ ارائه داده بود، سامسونگ با ۵۳ درصد و هواوی با حدود ۳۳ درصد، انتخاب‌های اول کاربران ایرانیِ این پلتفرم بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی