ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار Ink Analysis مایکروسافت قابلیت تشخیص دستخط را به اپلیکیشن ها می آورد

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به بیلد 2018، از پروژه Ink Analysis رونمایی کرد. این ابزار که در قالب برند جدید «خدمات شناختی» برای محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت قرار می گیرد، قادر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۱

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به بیلد 2018، از پروژه Ink Analysis رونمایی کرد. این ابزار که در قالب برند جدید «خدمات شناختی» برای محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت قرار می گیرد، قادر است دستخط افراد و شکل های ترسیمی را تشخیص دهد.

توسعه دهندگان با استفاده از رابط برنامه‌نویسی کاربردی یاد شده می توانند این ویژگی جدید را به اپلیکیشن‌هایشان اضافه کنند. مایکروسافت اعلام کرده که این سرویس علاوه بر ویندوز، در پلتفرم‌های دیگر هم قابل استفاده خواهد بود.

پیش از این کمپانی ردموندی سیستم تشخیص دست خط را در ویندوز 10 به عنوان بخشی از Windows Ink فراهم کرده بود. همچنین سرویس شناختی Vision API می‌توانست تا حدی متن های نوشته شده توسط انسان را بخواند. علاوه بر این خیلی وقت است که کیبورد لمسی تعبیه شده در ویندوز 10 قادر است دست خط کاربران را تشخیص دهد. البته باید گفت سرعت خوانش ابزار‌های یاد شده بسیار کم بوده و کاربران ترجیح دادهاند از این روش استفاده نکنند.

حال پروژه جدید معرفی شده توسط مایکروسافت به توسعه دهندگان پلتفرم‌های مختلف اجازه داده که از این سرویس در برنامه‌هایشان به کار برده تا کاربران از آن استفاده کنند. کمپانی ردموندی هنوز اطلاعاتی درباره هزینه‌ی این سرویس ارائه نکرده و به احتمال قوی توسعه دهندگان در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهند کرد که چگونه می خواهند از این رابط برنامه‌نویسی کاربردی در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

علاوه بر این مایکروسافت از رابط برنامه نویسی (API) جدیدی هم رونمایی کرد که می‌تواند کلام را نوشته و برعکس نوشته را به کلام تبدیل کند. این رابط قادر است که صدای استفاده شده را شخصی سازی کرد و توانایی‌های ترجمه را نیز در این روند به کار ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    گوگل هم داره ولی مهمه که از فارسی پشتیبانی میکنه؟

مطالب پیشنهادی