ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

DJI
تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و DJI برای کنترل پهپادها با ویندوز

کمپانی چینی DJI که به تولید پهپادهای پیشرفته می پردازد به تازگی با مایکروسافت وارد همکاری شده و کیت توسعه نرم افزار جدیدی را برای ویندوز 10 توسعه داده اند. به این ترتیب امکان کنترل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۵۳

کمپانی چینی DJI که به تولید پهپادهای پیشرفته می پردازد به تازگی با مایکروسافت وارد همکاری شده و کیت توسعه نرم افزار جدیدی را برای ویندوز 10 توسعه داده اند.

به این ترتیب امکان کنترل کامل و نیز تبادل داده ها بین پهپادها و کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 فراهم می شود. به عبارتی می توان گفت که پهپادهای DJI به این طریق قادر می شوند به طور مستقیم به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز متصل شده و با آنها ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این کیت توسعه نرم افزار مورد بحث امکان یکپارچه سازی سخت افزارهای جانبی شخص ثالث از جمله حسگرهای چند منظوره، اجزای رباتیک، تجهیزات مرتبط با حمل محموله ها و یا فعال کننده های دلخواه را با پهپادهای DJI فراهم می کنند. این یکپارچه سازی در نهایت موجب خواهد شد کاربران بتوانند کاربردهای پهپادهای خود را بیش از پیش افزایش دهند.

به واسطه همکاری مایکروسافت و کمپانی چینی مذکور همچنین امکان استفاده از فضای ابری مایکروسافت آژور به عنوان فراهم کننده راهکارهای تجاری برای محصولات DJI فراهم شده. به این ترتیب خدمات هوش مصنوعی مایکروسافت در تحلیل و تفسیر تصاویر و ویدیوهای هوایی ضبط شده برای مشتریان سازمانی قابل استفاده خواهد بود.

دو کمپانی به منظور نشان دادن قابلیت های یاد شده، اسکن و تشخیص یک لوله صدمه دیده از دید پهپاد «ماویک» DJI را به نمایش گذاشتند. این نمایش به صورت بلادرنگ روی اپ ویژه ویندوز 10 پخش می شد.

قابلیت های ارائه شده حاصل از همکاری دو کمپانی می تواند در زمینه هایی از جمله کشاورزی، امنیت عمومی، ساخت و ساز و ... کاربرد داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی