ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
تکنولوژی

اشاره روی چند جمله خاص می‌تواند واتس‌ اپ را به طور کامل از کار بیندازد

به گزارش کاربران، ارسال یک سری پیام متنی مشخص به واتس‌اپ می‌تواند این اپلیکیشن یا حتی یک دیوایس اندرویدی را به طور کامل از کار بیندازد. پیام‌های متنی که از آن صحبت می‌کنیم، دارای نشانه‌های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۲

به گزارش کاربران، ارسال یک سری پیام متنی مشخص به واتس‌اپ می‌تواند این اپلیکیشن یا حتی یک دیوایس اندرویدی را به طور کامل از کار بیندازد. پیام‌های متنی که از آن صحبت می‌کنیم، دارای نشانه‌های مخفی هستند.

وقتی کاربران بخشی از این پیام‌ها را لمس می‌کنند، این نشانه‌های مخفی گسترش پیدا کرده و به خاطر بار پردازشی سنگینی که روی دیوایس دارند واتس‌اپ یا به طور کامل سیستم عامل اندروید را از پا در می‌آورند. در این حالت یا اپلیکیشن کرش می‌کند یا اینکه سیستم عامل به طور کامل ری‌استارت می‌شود.

پیام‌هایی که از پس این کار بر‌می‌آیند انواع گوناگونی دارند. مثلا یکی از آن‌ها چنین جمله‌ای است: «این خیلی جالبه» که در انتهایش ایموجی اشک ریختن از شدت خنده را مشاهده می‌کنید. نشانه‌های مخفی دقیقا بین جمله و ایموجی خود را پنهان کرده‌اند، بنابراین وقتی انگشت‌تان پیام را لمس می‌کند گسترش پیدا کرده و باعث اختلال در کار واتس‌اپ می‌شوند.

یک پیام دیگر هم می‌گوید «اگر روی این نقطه سیاه اشاره کنید، واتس‌اپ هنگ می‌کند» و واقعا هم این اتفاق می‌افتد. با تبدیل این متن به کدهای HTML مشخص شده که با اشاره روی این پیام، عبارت "rlm:&" بارها و بارها تکرار می‌شود و همین می‌تواند واتس‌‌اپ یا حتی سیستم عامل را به خاطر پردازش این موضوع به طور کامل از کار بیندازد.

"rlm:&" در اصل یک کاراکتر کنترل است که مثلا وقتی می‌خواهید از زبان انگلیسی به فارسی یا بالعکس جابجا شوید، سیستم را وارد به نوشتن از چپ به راست یا از راست به چپ می‌کند. حالا تصور کنید که در هر ثانیه چند صد بار این اتفاق بیفتد، مطمئنا موبایل بیچاره کاملا گیج و سردرگم خواهد شد.

تیم واتس‌اپ هنوز نسبت به این مشکل واکنشی نشان نداده، بنابراین تا برطرف شدن این موضوع بهتر است با مشاهده چنین پیام‌هایی به هیچ وجه رویشان کلیک نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • حسین عباسی
    حسین عباسی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

    میشه لطفا یکی کد رو بگه ممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی