ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیلد ۲۰۱۸ در یک نگاه؛ خلاصه‌ی آنچه مایکروسافت روی صحنه برد

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت یا «بیلد» ساعتی پیش برگزار شد و در این میان چند پروژه و محصول جالب از سوی این شرکت رونمایی شدند. امسال در رویداد توسعه‌دهندگان مایکروسافت جایی برای سخت‌افزار و لپ‌تاپ‌های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۸

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت یا «بیلد» ساعتی پیش برگزار شد و در این میان چند پروژه و محصول جالب از سوی این شرکت رونمایی شدند.

امسال در رویداد توسعه‌دهندگان مایکروسافت جایی برای سخت‌افزار و لپ‌تاپ‌های جدید نبود و در عوض، مایکروسافت تمام تمرکز خود را روی نرم‌افزار، هوش مصنوعی، توان و رایانش ابری و البته تجربه بهینه در زمان استفاده از چند ابزار توسط یک کاربر گذاشته بود.

مایکروسافت امروز یک بار دیگر نشان داد که برایش مهم نیست اگر شما کاربر اکوسیستم اپل یا گوگل هستید؛ این شرکت در هر صورت می‌خواهد از طریق اینترنت محصولاتش را در اختیارتان قرار دهد. در ادامه بیایید نگاهی داشته باشیم به بعضی از همین محصولات مهمی که تلاش می‌کنند ترغیب کننده باشند.

Your Phone برای ارتباط میان موبایل و کامپیوتر

هر فرد با استفاده از این اپلیکیشن قادر است که محتویات تلفن‌ همراهش را به صفحه کامپیوتر منتقل کرده و میان آنها ارتباط مستقیم ایجاد کند. بدین ترتیب به تمام کاربران ویندوز 10 اجازه داده خواهد شد عکس، نوشته و اعلان های موبایلشان را روی صفحه نمایش کامپیوتر شخصی‌ خود مشاهده کنند.

مایکروسافت قصد دارد اپ «تلفن شما» را طی همین هفته برای کاربران اینسایدر ویندوز آزمایش کند تا اگر با بازخورد خوبی مواجه شد، آن را روی ویندوز 10 عرضه کند.

مایکروسافت Layout

مایکروسافت دو اپلیکیشن جدید واقعیت ترکیبی را برای پلتفرم هولولنز معرفی کرد که به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می دهد واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و موارد دیگر را به محیط کار خود بیاورند. این دو اپلیکیشن Remote Assist و Layout نام دارند که فعلاً پیش نمایش رایگان آنها به شکل موقت در اختیار شما قرار دارد.

توسعه دهندگان یا کاربران نهایی می توانند تصاویر و یادداشت های خود را از طریق کامپیوترهای شخصی خود در فضای واقعیت ترکیبی با دیگران به اشتراک گذاشته یا تماس های ویدیویی برقرار کنند.

ادغام کورتانا و الکسا

مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۷، چاره‌ای برای محبوب‌تر کردن کورتانا اندیشیده بود و این راهکار، چیزی نبود جز ترکیب نسبی‌اش در دستیار هوشمندی به نام الکسا که شرکت آمازون توسعه داده است.

کافیست به الکسا بگویید تا کورتانا را باز کند. پس از آن، می‌توانید درخواست‌ها و دستورات دنباله‌دار داشته باشید. برای مثال از آن بخواهید ایمیلی را برای یک شخص خاص ارسال کند؛ شخصی که احتمالاً الکسا به تنهایی به آن دسترسی ندارد و نمی‌تواند شناسایی‌اش کند.

ویندوز ۱۰ به ۷۰۰ میلیون دستگاه رسید

در سال ۲۰۱۵ زمانی که ساتیا نادلا ویندوز ۱۰ را معرفی کرد، برآورد کرد که در بین مدت دو الی سه سال تعداد کامپیوتر و دستگاه‌های بهره‌مند از این ویندوز از مرز ۱ میلیارد عبور خواهد کرد. حالا، سه سال بعد، مایکروسافت اعلام کرد که این رقم به ۷۰۰ میلیون رسیده است که اگرچه با ۱ میلیارد فاصله زیادی دارد اما در نوع خود و برای سیستم عاملی به این گستردگی تحسین برانگیز است.

هوش مصنوعی در جلسات کاری

ابزار جدید مایکروسافت با دنبال کردن صدای افراد حاضر در یک جلسه کاری، مباحث مطرح شده را صورتجلسه می کند، دیالوگ ها را به زبان های مختلف ترجمه می کند و قادر است با استفاده از دوربین اشخاصی که وارد اتاق کنفرانس می شوند را به طور خودکار شناسایی کند.

سرویس جدید مایکروسافت علاوه بر این حضور مجازی در جلسه را برای افرادی که به شکل فیزیکی حضور ندارند ممکن می کند.

قابلیت تشخیص دستخط افراد با Ink Analysis

این ابزار قادر است دستخط افراد و شکل های ترسیمی را تشخیص دهد. توسعه دهندگان با استفاده از رابط برنامه‌نویسی کاربردی یاد شده می توانند این ویژگی جدید را به اپلیکیشن‌هایشان اضافه کنند.

یاری هوش مصنوعی به افراد توان‌یاب

مایکروسافت خبر از سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری برای فراهم کردن ابزارهایی برای توسعه دهندگان داده که به واسطه آن راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای افراد توان یاب توسعه دهند.

به گفته مایکروسافت از بین هر 10 فرد توان یاب یک نفر به نوعی از فناوری های کمکی بهره می برد و در این زمینه هوش مصنوعی می تواند متحول کننده باشد.

کینکت: خروج از دنیای گیم، ورود به دنیای هوش مصنوعی

اولین دستگاه کینکت در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد اما حالا و ۸ سال بعد، مایکروسافت با «پروژه کینکت برای آژور» توسعه دهندگان را هدف قرار داده است.

مایکروسافت با عرضه کینکت جدید، می‌خواهد هوش مصنوعی را به کمک توسعه‌دهندگان وارد مرحله بعدی‌اش کند. برای مثال یک فرضیه این است که با وجود این ابزار در یک فضای خاص، «اطلاعات محیطی» به دست آید. فرض کنید دستگاه بتواند تشخیص دهد که چه کسی وارد اتاق شده است.

ردموندی‌ها با ترکیب خلاقیت توسعه‌دهندگان و همچنین قدرت رایانش ابریِ یک پلتفرم شناخته شده مانند آژور، به دنبال تحول در دنیای اینترنت اشیا، خدمات مبتنی بر شناسایی کاربر و یادگیری ماشینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی