ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

دستیار صوتی به کمک گوگل مپس می آید

همانطور که «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل پیش از این گفته بود، کمپانی گوگل قصد دارد هوش مصنوعی را به تمامی گجت‌ها و اپلیکیشن‌های خود اضافه کند. به همین دلیل در جریان کنفرانس گوگل I/O امسال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۸

همانطور که «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل پیش از این گفته بود، کمپانی گوگل قصد دارد هوش مصنوعی را به تمامی گجت‌ها و اپلیکیشن‌های خود اضافه کند. به همین دلیل در جریان کنفرانس گوگل I/O امسال اعلام نموده که دستیار صوتی این شرکت با اپلیکشین نقشه خوانش یعنی گوگل مپس ترکیب خواهد شد. بدین ترتیب تابستان امسال شاهد نقشه‌هایی خواهیم بود که دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل در خواندشان کاربران را یاری دهند.

گوگل مپس

در کنفرانس یاد شده، مدیر بخش دستیار گوگل، دمویی از تلفیق این دستیار با اپ گوگل مپس نشان داد که چگونگی عملکرد این دو با هم را به نمایش می‌گذاشت؛

فرض کنید که شما در حال رانندگی هستید و از گوگل مپس برای مسیریابی استفاده می‌کنید. در همین زمان می‌توانید بدون دخالت دستتان، از دستیار درخواست کنید تا زمان تخمینی رسیدن به مقصد را به شما بگوید.

علاوه بر این قادر خواهید بود در همین حین بدون آنکه تلفن همراه خود را لمس کنید، پخش موسیقی را با صدایتان کنترل کرده و از آن لذت ببرید. دستیار گوگل حتی به شما اجازه می‌دهد که به آرشیو موزیک ویدیو‌های یوتیوب دسترسی پیدا کرده و موسیقی آنها را نیز پخش کنید.

گوگل مپس

البته اکنون در بسیاری از ماشین‌ها، اندروید اوتو یا Apple CarPlay نصب شده و کاربران قادرند با استفاده از دستیار مخصوص این پلتفرم‌ها، فرمان‌های صوتی خود را عملی کنند اما تابستان امسال این ویژگی در دسترس کاربرانی که تنها می‌توانند از موبایلشان استفاده کنند، هم قرار خواهد گرفت.

این مسئله علاوه بر اینکه، کارآیی اپلیکشین گوگل مپس را بالا می برد، قادر است کاربرانی که هنوز از دستیار گوگل استفاده نمی‌کنند را با این دستیار آشنا کنند. البته کاربران باید صبور باشند چرا که دستیار گوگل پیش از راه اندازی سوال‌هایی بسیاری نظیر همه‌‌ی مکان‌های سفر کرده، تمامی وبسایت‌ها و اپ‌های استفاده شده را از کاربر خواهد پرسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی