ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

merc-x-class-moose-test
خودرو

مرسدس بنز X کلاس عملکردی معمولی در تست گوزن به نمایش گذاشت [تماشاکنید]

محبوبیت بالای خودروهای پیکاپ سرانجام باعث شد کمپانی آلمانی مرسدس بنز نیز با تولید X کلاس وارد این بخش از بازار شود. به اعتقاد اشتوتگارتی ها X کلاس استانداردهای جدیدی را وارد دنیای پیکاپ ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

محبوبیت بالای خودروهای پیکاپ سرانجام باعث شد کمپانی آلمانی مرسدس بنز نیز با تولید X کلاس وارد این بخش از بازار شود. به اعتقاد اشتوتگارتی ها X کلاس استانداردهای جدیدی را وارد دنیای پیکاپ ها کرده و می تواند با کابین لوکس خود گزینه ای ایده آل برای افراد خاص پسند باشد.

اخیرا نشریه اسپانیایی km77 که به خاطر برگزاری تست گوزن (Moose Test) بر روی انواع مدل ها شهرت جهانی یافته، به سراغ مرسدس بنز X کلاس رفته و عملکرد آن را در این تست ارزیابی کرده است.

برای تست گوزن نسخه دو کابین X کلاس با موتور دیزلی انتخاب شده است. این موتور 4 سیلندر توربو که در اصل توسط رنو توسعه یافته، در همکاری با یک گیربکس شش سرعته و به لطف تجهیز به فناوری 4Matic هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد.

پیکاپ لوکس اشتوتگارتی ها حدود 2.1 تن وزن دارد. از آنجایی که مرکز ثقل X کلاس بالا بوده و از توزیع وزن مناسبی برخوردار نیست، این خودرو نتوانسته در تست گوزن عملکرد چندان درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده کنید، X کلاس تا سرعت 69 کیلومتر در ساعت تحت کنترل بوده و علایمی از عدم تعادل یا واژگونی نشان نمی دهد.

Mercedes-Benz Clase X 2018 (5)

با افزایش سرعت به 70 کیلومتر در ساعت، پیکاپ اشتوتگارتی ها با اولین مخروطی برخورد می کند که ظاهرا این مساله به خاطر دخالت شدید سیستم کنترل پایداری اتفاق افتاده است.

با این حساب X کلاس موفق به ثبت نهایت سرعت 69 کیلومتر در ساعت در تست گوزن km77 می شود. برای مقایسه بد نیست بدانید میتسوبیشی L200 و فورد رنجر که جزو رقبای مستقیم X کلاس هستند، در همین تست به حداکثر سرعت 71 کیلومتر در ساعت دست یافته اند.

Mercedes-Benz Clase X 2018 (2)

البته در این بین رقیبی مثل تویوتا هایلوکس عملکرد ضعیف تری نسبت به X کلاس داشته و تا سرعت 66 کیلومتر در ساعت پایداری و ثبات خود را حفظ نموده است. این رکورد در حالی ثبت شده که هایلوکس قبل از بروزآوری سال 2017 موفق به ثبت نهایت سرعت 60 کیلومتر شده بود.

چنانچه جزو علاقه مندان X کلاس هستید، باید اشاره کنیم که مدل 220 d در سرزمین مادری برابر با 37,294 یورو قیمت دارد. این نسخه با گیربکس 6 سرعته دستی به فروش می رسد. در صورت تجهیز به سیستم 4Matic قیمت این مدل تا 39,115 یورو بالا می رود.

درست است که X کلاس نتوانسته نمایش خیره کننده ای در تست گوزن km77 داشته باشد، اما در سوی مقابل ایمنی آن مثل سایر اعضای خانواده خود مثال زدنی بوده و موفق به کسب 5 ستاره از یوروانکپ شده است. این در حالیست که همزاد ژاپنی X کلاس یعنی نیسان ناوارا از همین موسسه 4 ستاره دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی