ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصرف باتری و تنظیم نور صفحه در اندروید P هوشمندتر می شود

گوگل امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018 از قابلیت جدیدی در اندروید P به نام «باتری تطبیقی» (Adaptive Battery) رونمایی کرده. به گفته «دیو بورک» مدیر ارشد گوگل، این قابلیت از الگوریتم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۶

گوگل امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018 از قابلیت جدیدی در اندروید P به نام «باتری تطبیقی» (Adaptive Battery) رونمایی کرده. به گفته «دیو بورک» مدیر ارشد گوگل، این قابلیت از الگوریتم های یادگیری ماشین تعبیه شده درون دستگاه برای شناسایی الگوی مصرف کاربر از برنامه ها بهره می گیرد.

بدین ترتیب، سیستم عامل می تواند پیش بینی کند که طی ساعات پیش رو از کدام اپلیکیشن ها استفاده می کنید و به کدام یک از آنها نیاز ندارید. گوگل مدعیست این قابلیت می تواند تا 30 درصد در مصرف CPU صرفه جویی کند که تأثیر قابل توجهی بر شارژدهی دیوایس های اندرویدی خواهد داشت.

گفتنیست قابلیت «باتری تطبیقی» حاصل همکاری تیم توسعه اندروید و تیم لابراتوار هوش مصنوعی «دیپ مایند» گوگل است.

گوگل همچنین قابلیت دیگری را به نام «روشنایی تطبیقی» معرفی کرده که در مقایسه با حالت تنظیم روشنایی خودکار کنونی در اندروید، بهینه تر عمل می کند. «بورک» می گوید این قابلیت، ترجیح شخصی کاربر را نیز در نظر می گیرد.

در حالت کنونی، با وجود تنظیم خودکار روشنایی، باز هم نیاز به افزایش یا کاهش نور صفحه از طریق اسلایدر ویژه دارید، اما اندروید P می تواند به مرور وضعیت مطلوب برای شما را شناسایی کرده و آن را روی تنظیمات سیستم اعمال نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی