ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوست‌ مالتی تاچ بدن انسان را به کنترلر‌هایی از راه دور تبدیل می‌کند

محققان دانشگاه سارلند آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شدند که برچسب‌های iSkin را به بازار عرضه کنند که با استفاده از آنها کاربر می‌توانست گجت‌های موبایلی را کنترل کند. اکنون این تکنولوژی آن چنان پیشرفت داشته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

محققان دانشگاه سارلند آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شدند که برچسب‌های iSkin را به بازار عرضه کنند که با استفاده از آنها کاربر می‌توانست گجت‌های موبایلی را کنترل کند. اکنون این تکنولوژی آن چنان پیشرفت داشته که به ساخت محصول جدیدی به نام پوست مالتی تاچ منجر شده.

این پوست مالتی تاچ بدین شکل ساخته می‌شود که ابتدا مدارها روی یک لایه از پلاستیک PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) پرینت می‌شود. سپس این پلاستیک روی هر قسمت از بدن نظیر پشت گوش یا روی دست نصب می‌شوند و کاربر می‌تواند با لمس آنها وسایل دیگر را کنترل کند.

پوست‌ مالتی تاچ را می‌توان به صورت دو بعدی نیز استفاده نمود؛ بدین صورت که می‌توان با نصب دو سری الکترود در ستون یا سطر مختلف، یک نمودار تشکیل داد تا به راحتی دو مشخصه را به صورت همزمان کنترل نمود.

هر قسمت از این پوست‌ها در واقع به یک میکرو چیپست کنترلر لمسی وصل شده‌اند که آن نیز به یک میکرو کامپیوتر کوچک رزبری پای زیرو متصل شده است.

نحوه‌ی عملکرد این پوست‌ها بدین شکل است که چیپست تعبیه شده در آن به طور مداوم ظرفیت الکتریکی را در تمامی سطح آن می‌سنجند. زمانی که کاربر نقطه‌ای از این پوست را لمس می‌کند، نوک انگشتانش جریان الکترکی ایجاد کرده و قسمتی از ظرفیت شارژ شده از آن خارج می‌شود. چیپست یاد شده این تغییر در ظرفیت الکتریکی را سنجیده و محل لمس انگشت را تشخیص می‌دهد. جیپست یاد شده با استفاده از همین مکانیزم، قادر است که چندین تماس همزمان را سنجیده و آنها را تشخیص دهد.

با توجه به سیستم به کار رفته در این پوست‌های مالتی تاچ، آنها می‌توانند سیگنال‌های گوناگونی بر اساس مدل لمس متفاوتشان به گجت‌های دیگر بفرستند.

تا به حال محققان موفق شده‌اند که ۴ تکنیک متفاوت برای این کنترلر‌های لمسی پیدا کنند. برای مثال با استفاده از این پوست دستبندی ساخته شده که‌ می‌توان با استفاده از آن رنگ و شدت نور لامپ‌ها را کنترل کرد. ضمن اینکه پژوهشگران موفق شده‌اند که با چسباندن این پوست پشت گوش، کنترلری شبیه به هدست بسازند که می‌تواند دستگاه‌های پخش موسیقی را کنترل کند. تعویض آهنگ، قطع و وصل کردن موسیقی، تنظیم سطح صدا از فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که این کنترلر انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چقدر سیم داره فقط. شده حکایت اون طرفی که گل رو با گلدون گذاشته بود رفته بود خواستگاری

مطالب پیشنهادی