ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید خبر از تولید اپل واچ دایره‌ای می‌دهد؟

به تازگی اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که به طراحی یک تکنولوژی به خصوص برای تولید نمایشگر‌هایی دایره‌ای شکل اختصاص دارد. حال کارشناسان با بررسی این پتنت، گمان می‌برند که شرکت یاد شده قصد دارد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به تازگی اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که به طراحی یک تکنولوژی به خصوص برای تولید نمایشگر‌هایی دایره‌ای شکل اختصاص دارد. حال کارشناسان با بررسی این پتنت، گمان می‌برند که شرکت یاد شده قصد دارد اپل واچ دایره‌ای شکل تولید کند.

پتنت ثبت شده توسط اپل «گجت‌ الکتریکی بهرمند از نمایشگری با لبه‌های گرد» نام دارد. همین نام انتخاب شده برای این محصول، خود نشان دهنده‌ی این است که کمپانی کوپرتینویی قصد دارد تولید صفحه‌ نمایش‌های گرد را آغاز کند و با توجه به محصولات تولیدی این شرکت، به نظر میرسد اولین استفاده از آنها در ساعت‌های هوشمند گرد صورت پذیرد.

همانطور که می‌دانید تمامی سه نسل قبلی اپل واچ از صفحه نمایش‌هایی مستطیلی استفاده می‌کردند اما با توجه به پتنت جدید عرضه شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد طراحی اپل واچ بعدی خود به کلی تغییر دهد. شاید به نظر برخی کاربران، این طرح در واقع یک پیشنهاد رد شده باشد اما با توجه به تاریخ ثبت این پتنت که ماه‌ها پس از عرضه‌ی نسل جدید اپل واچ است، می‌توان تخمین زد که کمپانی کوپرتینویی هم اکنون در حال اعمال این تغییر در ساعت‌های هوشمند خود بوده یا حداقل در مقطع زمانی خاصی به آن فکر کرده است.

ممکن است استفاده از نمایشگرهای دایره‌ای مشکلاتی ایجاد کند و پتنت یاد شده به تکنولوژی‌هایی اختصاص دارد که می‌تواند راهکاری برای حل این مشکلات باشد. در این پتنت اشاره شده که نمی‌توان آرایه‌‌ی پیکسل‌های مربعی شکل را به طور کامل روی یک صفحه نمایش دایره‌ای به نمایش گذاشت. بنابراین اپل راهی پیدا کرده که مشکل یاد شده را دور زده و آن را به طور کامل در این پتنت توضیح داده است.

البته ممکن است استفاده از این نمایشگر تنها به تولید اپل واچ دایره‌ای منتهی نشود چرا که علاوه بر آنها، گردنبند‌ها، عینک‌ها، هدفون‌ها و ایرفون‌ها نیز ممکن است از این نوع نمایشگر ‌بهره ببرند و این امکان وجود دارد که از این تکنولوژی در دیگر پوشیدنی‌ها نیز استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی