ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید P راهکارهای جدیدی برای بی صدا کردن گوشی ارائه می‌کند

همانطور که دیشب به اطلاع‌تان رساندیم، نخستین نسخه بتای اندروید P چند ساعتی است که در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و حاوی تغییرات و قابلیت‌های جدیدی بوده است. از جمله تغییراتی که در این نسخه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

همانطور که دیشب به اطلاع‌تان رساندیم، نخستین نسخه بتای اندروید P چند ساعتی است که در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و حاوی تغییرات و قابلیت‌های جدیدی بوده است. از جمله تغییراتی که در این نسخه اندروید می‌بینید، روش‌هایی تازه برای بی صدا کردن گوشی موبایل شماست.

اولین مورد معرفی دکمه‌های میان بر جدیدی برای فرو بردن موبایل به حالت بی‌صدا یا سایلنت است. در اندروید P می‌توانید با فشردن همزمان دکمه افزایش صدا و پاور، صدای زنگ را غیر فعال و گوشی را به حالت سایلنت ببرید.

بعد از این کار نوتیفیکیشنی روی صفحه ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید «تمام تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها از طریق ویبره به اطلاع‌تان خواهد رسید». گوگل اعلام کرده که در صورت تمایل کاربر، این دکمه میان‌بر را هم می‌توان غیر فعال کرد.

اما قابلیت بعدی برای بی‌صدا کردن گوشی بسیار جالب‌تر است. در اندروید P حالت Do Not Disturb نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقاء یافته و حالا هوشمندانه‌تر از همیشه عمل می‌کند.

به عنوان مثال Wind Down یک حالت اتوماتیک Do Not Disturb است که در هنگام تاریکی هوا، به حالت Night Light سوئیچ می‌کند. در این حالت وقتی که می‌خواهید به رخت خواب بروید، تمام رنگ‌ها از صفحه گرفته شده و نمایشگر به رنگ سیاه و سفید در‌می‌آید.

هدف از این کار این است که کار با موبایل در شب‌ها برای افراد مشکل‌تر شود تا به تبع همین موضوع وابستگی خود به گوشی را کمتر کرده و بیشتر به استراحت بپردازند. اما قابلیت جالب دیگر Shush نام دارد، یک ژست حرکتی که احتمالا همگی با آن آشنا هستید.

با فعالسازی Shush، هر گاه کسی با شما تماس بگیرد می‌توانید گوشی را از سمت نمایشگر روی زمین یا سطح صاف بگذارید تا صداها به طور کامل قطع شوند. در این حالت گوشی وارد مد Do Not Disturb می‌شود.

البته نکته خوب اینجاست که حتی در حالت Do Not Disturb می‌توانید برای بعضی از مخاطبین استثناء قائل شده و صدای زنگ یا نوتیفیکیشن پیام‌هایشان را بشنوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • oldboy
    oldboy | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چه جالب قابلیت شاشو هم اضافه کرده

مطالب پیشنهادی