ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متریال دیزاین
تکنولوژی

نگاهی به قابلیت های جدید متریال دیزاین گوگل

از سال ۲۰۱۴ متریال دیزاین زبان اصلی گوگل برای طراحی اپلیکیشن ها بوده است. این کمپانی حالا با ارائه مجموعه ای از ابزارهای جدید پیرامون قالب بندی، بحث و تبادل نظر، استفاده از طرح های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

از سال ۲۰۱۴ متریال دیزاین زبان اصلی گوگل برای طراحی اپلیکیشن ها بوده است. این کمپانی حالا با ارائه مجموعه ای از ابزارهای جدید پیرامون قالب بندی، بحث و تبادل نظر، استفاده از طرح های آماده و مولفه های منبع باز در حال توسعه سیستم خود است.

علاوه بر این Material Gallery که برای همکاری طراحان گوگل توسعه داده شده، حالا به صورت عمومی در دسترس همه قرار گرفته است. تمامی ابزارهای مذکور از طریق سایت Material.io ارائه شده اند.

نخستین ابزار این مجموعه Material Theming است که امکان ایجاد تغییرات جزئی در بخش های از قبیل رنگ یا تایپوگرافی در سراسر تم را میسر می کند.متریال دیزاین

ابزار دوم که Material Theme Editor نام دارد، کنترل پنلی را برای اعمال تغییرات کلی در استایل رنگ، تایپوگرافی و شکل اپلیکیشن ها فراهم می کند. گزینه های این مجموعه فعلا محدودیت دارد اما گوگل در آینده امکانات سفارشی سازی بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد.

این غول اینترنتی علاوه بر طراحی قالب، مجموعه ای جدید از آیکون ها را با قابلیت سفارشی سازی ارائه کرده است. هر یک از این آیکون ها در طرح های ساده، دو رنگ، توپر، با لبه های تیز یا مدور طراحی شده اند و کاربر بنا به سلیقه و طراحی خود از آنها بهره خواهد برد.متریال دیزاین

اگرچه متریال دیزاین گوگل روی طراحی قالب متمرکز است اما این کمپانی اعلام کرده در سال جاری میلادی ابزاری تحت عنوان Material Components را ارائه می کند که شامل اجزای طراحی آماده است.

یکی دیگر از بخش های مهم Material Gallery است که به گفته «تیم طراحی» امکان بررسی و نقد را در اختیار همه قرار می دهد. در سال های گذشته کارکنان گوگل از این ابزار برای همکاری در زمینه طراحی استفاده می کردند و حالا با خارج شدن از حالت بتا در اختیار تمامی توسعه دهندگان قرار گرفته است. این ابزار علاوه بر امکان نقد و بررسی، به توسعه دهندگان اجازه می دهد از این طرح ها در پروژه های خود بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آخزش این متریال دیزین گوگلو نفهمیدم

مطالب پیشنهادی