ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل توسعه دهندگان را برای تعبیه ویژگی‌های هوش مصنوعی در اپ هایشان یاری می‌دهد

گوگل در جریان کنفرانس I/O امسال خود اعلام نمود که قرار است کیت‌های جدیدی بر پایه‌ی یادگیری ماشینی به نام ML Kit ارائه دهد تا توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آنها ویژگی‌های هوش مصنوعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۱۳

گوگل در جریان کنفرانس I/O امسال خود اعلام نمود که قرار است کیت‌های جدیدی بر پایه‌ی یادگیری ماشینی به نام ML Kit ارائه دهد تا توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آنها ویژگی‌های هوش مصنوعی مطلوبی در اپلیکیشن‌های موبایل پیاده کنند. گفتنیست این رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی یا API ‌ها به طور خاص برای توسعه‌ برنامه روی سیستم عامل اندروید و iOS بازنویسی شده‌اند.

فراهم آمدن این کیت به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که ویژگی‌هایی نظیر خوانش متن، اسکن بارکد، شناخت نقاط دیدنی، تشخیص چهره و صورت را در اپلیکیشن‌هایشان تعبیه کنند. این کیت‌ها از کتابخانهٔ نرم‌افزاری متن‌باز تنسورفلو که سال گذشته راه اندازی شد نیز پشتیبانی ‌می‌کنند.

ساکنین مانتین ویو گفته‌اند که در همین ابتدا تعدادی از شرکای‌ آنها از کیت‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده کرده‌اند تا ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری در اپ‌هایشان تعبیه کنند. یکی از این شرکا، یک نرم افزار رژیم غذایی است که با استفاده از این کیت ویژگی خوانش متن را در برنامه‌ی خود قرار داده و کاربران قادرند بدین شکل از اطلاعات کامل هر محصول غذایی با خبر شوند. این اپ با استفاده از کیت یاد شده قادر است که بیش از ۲۰۰ نوع خوراکی را شناخته و تنها لازم است عکس گرفته شده از آنها را بررسی کند تا بتواند اطلاعاتی کاملی از آن فراهم آورد.

هم اکنون توسعه دهندگان می‌توانند کیت‌های یادگیری ماشینی یاد شده را در کنسول Firebase گوگل امتحان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mt
    mt | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ممنونیم گوگل ، واقعا بعضی از این ویژگی ها پیچیدگی و تخصصی لازم دارن که خیلی وقت ها فرد از به کار بردنش پشیمون میشه .

مطالب پیشنهادی