ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل لنز
تکنولوژی

گوگل اپلیکیشن لنز را با اپ دوربین یکپارچه کرد و قابلیت های جدیدی به آن افزود

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O2018 نسخه بتای جدیدی از اپلیکیشن گوگل لنز را منتشر کرده که قابلیت های تازه ای را ارائه می دهد. گوگل لنز یک اپلیکیشن واقعیت افزوده برای تشخیص تصاویر است ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۴

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O2018 نسخه بتای جدیدی از اپلیکیشن گوگل لنز را منتشر کرده که قابلیت های تازه ای را ارائه می دهد.

گوگل لنز یک اپلیکیشن واقعیت افزوده برای تشخیص تصاویر است که با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت و برنامه گوگل فوتوز (Google Photos) سازگار است. این اپ به کاربران اجازه می دهد تا هر وقت دوربین موبایل خود را به سمت یک شیء می گیرند، برنامه به شکل خودکار آن را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهد.

اخیراً قابلیت شناساسیی سگ ها و گربه ها نیز به گوگل لنز افزوده شده بود.

با این حال نسخه جدید لنز با اپ دوربین یکپارچه شده و ابتدا برای گوشی های هوشمند پیکسل و سپس برای سایر موبایل ها از جمله ال جی G7 ارائه خواهد شد. گوگل همچنین قابلیت های جدیدی را برای لنز ارائه کرده. اکنون در این اپ امکان انتخاب هوشمند متن، نتایج بلادرنگ را فراهم کرده است.

قابلیت انتخاب هوشمند متن، امکان کپی و پِیست کردن متونی که تصاویرشان توسط دوربین دریافت شده را فراهم می کند و حتی معانی کلمات موجود در اسناد نمایش داده می شود.

در نمایشی که از کارکردهای لنز در کنفرانس I/O نشان داده شد، برخی قابلیت های این اپلیکیشن به نمایش در آمد. به عنوان نمونه لنز می تواند نام غذا ها را از روی تصویرشان تشخیص دهد و در عین حال مواد تشکیل دهنده آنها را اعلام کند. این قابلیت خصوصاً در هنگامی که یک منوی غذا به زبانی ناآشنا پیش رویتان قرار دارد، می تواند بسیار مفید باشد.

قابلیت دیگر «style match» نام دارد که بسیار شبیه به ابزار لنز در پینترست است. به لطف این ویژگی به عنوان نمونه می توان از طریق دوریبن تصویر یک لباس را اسکن و در اینترنت موارد مشابه آن را پیدا کرد. در ادامه می توان آیتم های جستجو شده را مشاهده یا حتی آنها را خریداری نمود.

به روز رسانی مهم دیگر گوگل لنز قابلیت کارکرد آنی اپ است. اکنون کافی است دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت هر جسمی بگیرید تا در کسری از ثانیه پردازش اطلاعات مرتبط با آن شروع شود. بر اساس گفته های گوگل این قابلیت به لطف یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) و نیز امکانات چیپ های TPU فراهم شده است.

این نسخه از  مورد بحث قرار است در هفته های آتی عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی