ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایالت کالیفرنیا پنل های خورشیدی خانه های جدید
تکنولوژی

از سال ۲۰۲۰ هر خانه جدید در کالیفرنیا باید مجهز به پنل های خورشیدی باشد

ایالت کالیفرنیا به عنوان نخستین ایالت در آمریکا قانونی را به تصویب رسانده که طی آن و از سال ۲۰۲۰ هر خانه جدید می بایست مجهز به پنل های خورشیدی روی سقف خود باشد. تصویب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

ایالت کالیفرنیا به عنوان نخستین ایالت در آمریکا قانونی را به تصویب رسانده که طی آن و از سال ۲۰۲۰ هر خانه جدید می بایست مجهز به پنل های خورشیدی روی سقف خود باشد. تصویب قانون مذکور بخشی از برنامه های مقامات این ایالت برای کاهش روند تولید گازهای گلخانه ای است.

البته این قانون برخی از کارشناسان حوزه مسکن را نگران ساخته، چرا که چنین اجباری سبب افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن در کالیفرنیا خواهد شد و این در حالی است که همین حالا نیز هزینه های ساخت خانه در این ناحیه بالا بوده و حتی در برخی بخش ها منجر به رکود در این حوزه شده است.

لازم به ذکر است که اجبار به نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف خانه های جدید تنها شامل ساختمان هایی خواهد شد که تعداد طبقات آنها ۳ و یا بیشتر باشد.

مقامات ایالتی امیدوارند که با اجرای طرح های در دست اجرای خود بتوانند تا سال ۲۰۳۰ به هدف تامین نیمی از برق مورد نیاز کالیفرنیا از منابع تجدید پذیر دست پیدا کنند. در حال حاضر این سهم چیزی در حدود ۱۶ درصد است.

ایالت کالیفرنیا پنل های خورشیدی خانه های جدید

طبق ادعای نشریه نیویورک تایمز قانون مذکور چیزی در حدود ۸ تا ۱۲ هزار دلار به هزینه های ساخت واحدهای مسکونی خواهد افزود، آن هم در شرایطی که به طور متوسط ساخت یک خانه برای یک خانوار چیزی در حدود ۵۶۵ هزار دلاز هزینه در بر دارد.

البته مقامات مسئول معتقدند که چنین اقدامی در نهایت به نفع اقتصاد خانوارها تمام خواهد شد. اگر چه با اجرای این قانون هزینه های آنها برای خرید یک خانه افزایش می یابد، اما از آن طرف مبالغی که می بایست ماهیانه برای قبوض برق پرداخت نمایند نیز به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. طبق بررسی ها چنین طرحی صرفه جویی ۱۹ هزار دلاری را در طی یک دوره ۳۰ ساله برای خانواده ها به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جهان پهلوان تختی
    جهان پهلوان تختی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ایران چطور ?????

مطالب پیشنهادی